Revestrekenes akvarieverden (side 73)

Oh, det var fine discuser det ;D
Enig med deg Inger Anne, de naturlige variantene er de fineste
cara79, om vi fanget noen av disse vet jeg ikke, men de kommer ihvertfall fra Nhamundá der vi var
Fantastiske discus!

VF discuser er fantastisk fine!
Ja de er skikkelig flotte Emil De har ikke vært her så lenge så jeg regner med at de fortsatt ikke har farget helt ut, de blir klarere og klarere i fargen for hver dag som går.
Ja de er vel det!

Ser finnene ikke er helt fine enda, men de vokser jo for ut igjen!


Fant du ut dette med coryene som ikke tålte så mye mygglarver?
Rita Revestrek


Trodde ikke det var så lenge siden jeg fikk mail om at det var kommet nytt inlegg i denne tråden...

...men hei, der var det 13 nye sider gitt... :o)

Og det var når jeg så disse bildene at jeg skjønte at jeg må legge ut et bilde av mine
såkalte "Rineloricaria lanceolata" til artsbestemmelse... De er nemlig svært like disse!
Ja,,, her skulle vært bilde av Hemiloricaria hasemani ...
[External Image]
Knøttsmå apistogrammayngel med magen full av artemia Disse kommer fra det ene paret (innlegg 8) i denne tråden.

[External Image]
Flaggtetraynglene er 23 dager i dag, de vokser sakte men sikkert.

[External Image]
Et dårlig bilde av en C. carlaeyngel, de er 22 dager gamle i dag.

[External Image]
De ID-løse ligner adolfoi hele gjengen Ca 7 uker gamle i dag.
Herlige yngelbilder. Blir glad når en ser at det blomstrer opp yngel både her og der
Har selv fått egg på mine Tilapia Mariae i dag

Lykke til med alle sammen
Fantastiske mager på de flaggtetraynglene.
Takk for det Loffa, og jeg har sett bildene av kommunearbeiderne dine, grattis med yngel på dem

Inger Anne, de ser helt snodige ut disse tetraynglene og ligner ikke mye på opphavet enda
[External Image]
I går så jeg et egg på frontglasset i pygmaeuskaret, det er borte i dag så enten er det eggespisere blant beboerne eller så har det klekket men jeg syns egentlig ikke det så klekkeklart ut.

[External Image]
Pygmaeus "klar for utskytning"

[External Image]
C. condiscipulusynglene er 7 uker gamle i dag, en uke igjen til jeg kan registrere oppdrett på dem.

I går fikk jeg boken "Breeding Corydoradine Catfishes" i posten fra Ian Fuller, jeg måtte jo ha førsteutgaven før det nye opplaget kommer ut
Plussmedlem
Den så tankefull ut den Condiscipulusyngelen der. Den tenker vel på at den en dag blir like stor og tøff som de voksne!

Hvordan er de voksne Condiscipulusene i oppførsel, egentlig? Er de sky? Mye aktive eller lite fremme? Jeg må bare lure litt, vurderer å forsøke på å få tak i disse ved å bestille fra fiskelista hos den lokale dyrebutikken.

Kult med egg fra småttisene, men disse har vel lagt egg en del ganger før også, de...?
Condiscipulus'ene er ikke de mest sosiale vi har her, jeg må sitte ganske så musestille før de kommer frem i det karet de er nå. Der vi hadde dem først var de mye fremme, men nå vil jeg ikke flytte dem ettersom de har lekt i karet de går nå.

Pygmaeus'ene har ikke lekt før som jeg har sett, det er nok hastatus'ene du tenker på. Sistnevnte var stadig i lek i kjøkkenkaret men samtlige yngel døde på ett eller annet stadie uten at jeg vet hvorfor. Nå går hastatus i et annet kar sammen med en større coryart, der er det nesten helt igjengrodd med mose og ferskvannstang så jeg ser det an, vokser det opp yngel etter dem der så skal de få være der permanent tror jeg. Thor (Dahl's) sa forresten at hastatus er vanskeligere å få frem enn pygmaeus og habrosus, og så langt har jo hastatus vært vrien her.
Plussmedlem
Takk for svar, da vet jeg litt om dem Det er fristende å bestille, men man vet aldri hva som kommer og prisen for denne arten er nok sikkert ikke 50 kr. stk. for å si det sånn :p
Det er nok ikke den billigste coryarten nei, ser den ligger til 567,- på den svenske Fisklistan.
Plussmedlem
Fy flate for noen priser, jeg blir helt matt! Men sjekk Super-Arcuatus, da! (MÅTTE bare reagere litt...)
Condiscipulus-prisen overssasket meg ikke like mye.

Nesten 1500 kr for Super-Arcuatus! Det var da bare helt ekstremt!
Plussmedlem
God jul, Rita!

Det var da en nydelig hund, forresten!
Takk for det Anders, korthårede dvergdachser er sjarmerende hunder

[External Image]
I går oppdaget jeg seks små Farlowella vittata-yngel hengende på glasset i 85l De er 1 1/2 cm lange og ferdige med plommesekken, men jeg vet ikke hvor gamle de er for jeg har ikke sett hverken lek eller egg.

[External Image]

Nå har alle julegjestene reist og det er tid for vannbytte i alle kar Vi var uten strøm en periode 1.juledag men vi har et strømaggregat så det har nok gått bra i karene. Det er værre med internett (Telenor) som ikke har kommet tilbake enda, mobilt bredbånd er håpløst treigt her oppe i lia
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap