- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 74)
Tropheus Bilder (side 74)
Jeg er jo veldig forsiktig av natur! Før dette halvåret har jeg ikke hatt en sykedag på syv år.. Nå skulle jeg selvfølgelig få alt på en gang... Med en baby og en valp på 12 uker..
Artig at det blir lek på lunangwaene.. Stresset mye med å få de hjem.. Det er nok ikke mange av de fiskene nei, og pene er dem!
Artig at det blir lek på lunangwaene.. Stresset mye med å få de hjem.. Det er nok ikke mange av de fiskene nei, og pene er dem!
Postet 26.07.08 kl 22:54
Kristian HennigJeg er jo veldig forsiktig av natur! Før dette halvåret har jeg ikke hatt en sykedag på syv år.. Nå skulle jeg selvfølgelig få alt på en gang... Med en baby og en valp på 12 uker.. Artig at det blir lek på lunangwaene.. Stresset mye med å få de hjem.. Det er nok ikke mange av de fiskene nei, og pene er dem!
hmm ikke bra da. håper det ordner seg da kristian... hva mener du med at det ikke er mange av dem da? vet du evt andre steder det er slike grupper?
og egentlig bare av litt nysgjerrighet hva kan man evt ta for slike fisk/yngel? og hvor store bør de være ved ett evt salg?
Postet 26.07.08 kl 23:09
Postet 26.07.08 kl 23:23
Postet 26.07.08 kl 23:24
Postet 26.07.08 kl 23:36
Postet 27.07.08 kl 01:15
Kristian Hennig2. Jeg singelpakker alltid voksene fisk som kommer fra meg. Hvis du hinter til de ikolaene du fikk, så vet du som jeg at disse kom direkte fra importøren i tyskland, som pakker med oksygen og mild bedøvelse. Da blir saken en litt annen.
En av vår venn skrev en gang noe som lyder slik: "Man handler ikke med leverandører som leverer fisk i bedøvelsestilstand. De er dårlig leverandører". Det er deg jeg kjøpte fiskene fra, ikke fra hverken han svensken eller eksportøren i Tyskland. Du har ansvar for hva du lovte. Du burde si fra hvis du mener at du skal bare hente fiskene og vil ikke ha ansvar for hva som skje med dem.
Kristian HennigJeg vet at du er missfornøyd med 10 av dine ikolaer, at de var får små. Du har fått tilbud om å bytte disse med 10 svære hunner fra importørens odlingsgruppe. Det takket du nei til. Hvis du vil ha fisk senere har jeg ordnet god pris til deg, og det skal du få. Jeg vil selvfølgelig at mine medakvarister er fornøyd med det de betaler for, og det mener jeg alle har vært foruten deg. Nå har jeg sett at du skal selge ikolaene med god fortjeneste, så jeg skjønner at det ikke var så viktig å få store fisk, men til billigst mulig pris. Det har du allerede fått, med den prisen du betalte. Du tok opp temaet, ikke jeg, så derfor føler jeg at alle fakta burde komme på "bordet".
Dette bekrefter enda engang at du har ingen anning hva du leverer fra deg. Jeg bestilte store og fikk små. Men størrelsen er bare det minste problem skal jeg si deg. For fiskene kom jo rett fra Tyskland som du skrev. Hvis du vil så ta en tur til meg så får du se med dine egne øyne hva slags fisk du leverte fra deg. Jeg takket nei til bytting for å gjøre livet lettere for deg. Du vet godt at jeg kan kjøpe Tropheus til enda billigere pris enn det du kan komme med. Hvis du mener fiskene er så gode at de kan selges for 250 kroner pr. stk. som i annonsen min så håper jeg at du er villig til å ta fiskene tilbake og refunder mine penger. For i annonsen min så selger jeg fiskene som jeg importerer selv og ikke Ikola fra deg.
Ellers så vil jeg bytte 10 Ikola allikevel siden jeg neppe komme til å kjøpe flere fisk fra deg og du neppe vil gi meg pengene tilbake.
Og hva slags tema tok jeg opp Kristian? Og hvorfor reagerte du slik du gjorde, tenk litt over det?
Nå har jeg fått korrigert noen gravende feil påstand fra deg. Retsen gidde jeg ikke å snakke om.
Postet 27.07.08 kl 13:14
ikke for å legge meg borti deres diskusjon:
Du fikk jo en meget god fordeling badat, 4-26 det er bra det, å selvsagt må enn betal litt for bra fordelinger, vi veit jo hvor mye ga for de å synes ikke det er så ille pris i grunn, vist du kan skaffe så billig VF fisk av super kvalitet hvorfor kjøpe av andre?
Da vil vi selvsagt handle fra deg, men jeg er ikke villig til å betale så du tjener på det, selvsagt skal du få litt for at du har ringt og slik la oss si 2 til 500 kr kan du få for 32stk fisk f.eks,
Du kunne jo sjekke opp disse for oss, Livua store XL 20 til 30 stk min fordeling 1+3,
bulupoint VF15 til 25 stk Xl fordeling min 1+3, VF kala island yellow 25 til 30 stk xl strl fordeling 1 +3.
vist du kan garantere at de er beder og eventuelt lik som kristian sine kvalitet og at de er avklimatisert 1 periode! slik de kommer fra tyskland,
Tror kristian er så feare at han faktisk hever kjøpe ditt vist du er missfornøyd uten tvil, så lever fiskene til han du så får du nok pengene igjen skal du se,
det håper jeg du gjør med oss vist vi ikke blir fornøyde men fisk fra deg,
Så setter vi en slutt for denne diskusjonen deres her og nå, gidder ikke ha tull i tropheus miljø som vi nå bygger opp som har kommet ett godt stykke på vei siden vi startet for noen år siden,
Nå når vi snakker om ting og hjelp til nye, er vedlig bra at de får flere synspunkter og gjøremåter på ting men de konkrete ting som blir sagt må være informasjon som er baserte på fakta opplyninger eventuelt egne erfaringer.
Vi skal alle være litt forsiktige med hva vi sier vist vi ikke er helt sikkre, samtidig så er råd en vei hjelper og ikke en fasit, vist jeg hadde gjort noe med suksess noen ganger så hadde jeg rådet andre til og gjøre det samme, selv om det kanskje ikke hadde vært nødvendig, men jeg lykkes veldig med det og synes på bakgrun av det at de erfaringe er gode og ønsker og dele de med andre!
Nå skal vi ikke ødelegge noe her, inger er bedre enn den andre, men noen sitter på større og breier erfaring å det skal vi høste godt av, en sakelig diskusjon er bra!
Hilsen Erik
badatTriste greie når fiskene død. Det der med akvariefisk og ferie er et evig tema som kom overaskende hvert år på lik linje med jul. Jeg for min del valgte å bli hjemme i år. Men hobbyen må leve videre for det er jo en del av deg, Stig. Du som drar over fjell for å hente fisk. Trenger du nye tilskudd så har jeg en ny VF gruppe av Ikola som ble hentet av Kristian direkte fra Tyskland. Super fordeling med 4 hanner og hele 26 hunner. Roger skal visst ha en gjeng med vilde Ilangi. Friery Fry er det verre med.
Du fikk jo en meget god fordeling badat, 4-26 det er bra det, å selvsagt må enn betal litt for bra fordelinger, vi veit jo hvor mye ga for de å synes ikke det er så ille pris i grunn, vist du kan skaffe så billig VF fisk av super kvalitet hvorfor kjøpe av andre?
Da vil vi selvsagt handle fra deg, men jeg er ikke villig til å betale så du tjener på det, selvsagt skal du få litt for at du har ringt og slik la oss si 2 til 500 kr kan du få for 32stk fisk f.eks,
Du kunne jo sjekke opp disse for oss, Livua store XL 20 til 30 stk min fordeling 1+3,
bulupoint VF15 til 25 stk Xl fordeling min 1+3, VF kala island yellow 25 til 30 stk xl strl fordeling 1 +3.
vist du kan garantere at de er beder og eventuelt lik som kristian sine kvalitet og at de er avklimatisert 1 periode! slik de kommer fra tyskland,
Tror kristian er så feare at han faktisk hever kjøpe ditt vist du er missfornøyd uten tvil, så lever fiskene til han du så får du nok pengene igjen skal du se,
det håper jeg du gjør med oss vist vi ikke blir fornøyde men fisk fra deg,
Så setter vi en slutt for denne diskusjonen deres her og nå, gidder ikke ha tull i tropheus miljø som vi nå bygger opp som har kommet ett godt stykke på vei siden vi startet for noen år siden,
Nå når vi snakker om ting og hjelp til nye, er vedlig bra at de får flere synspunkter og gjøremåter på ting men de konkrete ting som blir sagt må være informasjon som er baserte på fakta opplyninger eventuelt egne erfaringer.
Vi skal alle være litt forsiktige med hva vi sier vist vi ikke er helt sikkre, samtidig så er råd en vei hjelper og ikke en fasit, vist jeg hadde gjort noe med suksess noen ganger så hadde jeg rådet andre til og gjøre det samme, selv om det kanskje ikke hadde vært nødvendig, men jeg lykkes veldig med det og synes på bakgrun av det at de erfaringe er gode og ønsker og dele de med andre!
Nå skal vi ikke ødelegge noe her, inger er bedre enn den andre, men noen sitter på større og breier erfaring å det skal vi høste godt av, en sakelig diskusjon er bra!
Hilsen Erik
Postet 27.07.08 kl 14:25
Hei Erik!
Hyggelig av deg, men jeg kommer ikke til å skrive noe mer om dette uansett.
Jeg har aldri gitt uttrykk om at mine er bedre. Jeg valgte å kjøpe istedenfor importere selv nettopp fordi jeg trodde de er bedre enn mine. Men ....
Ville jeg kjøpe fisk rett fra sjøen så kunne jeg har gjort det selv til rundt 130 kroner pr. stk.
Vil du kjøpe fiskene fra meg så får du sende meg en private epost, Erik!
Hyggelig av deg, men jeg kommer ikke til å skrive noe mer om dette uansett.
Jeg har aldri gitt uttrykk om at mine er bedre. Jeg valgte å kjøpe istedenfor importere selv nettopp fordi jeg trodde de er bedre enn mine. Men ....
Ville jeg kjøpe fisk rett fra sjøen så kunne jeg har gjort det selv til rundt 130 kroner pr. stk.
Vil du kjøpe fiskene fra meg så får du sende meg en private epost, Erik!
Postet 27.07.08 kl 15:12
Jeg ser virkelig ikke noe poeng i å svare på disse "spørsmålene" dine. Jeg syns vi skal holde oss unna slike diskusjoner her på forumet. Jeg ble provosert over at det nok en gang kom sleivete kommentarer fra deg, som jeg tidligere har oversett. Badat, du har fått mail, og du får byttet fiskene dine. Jeg har ingen mulighet til å ta de tilbake, for når du har fått de 10 store hunnene dine, har jeg vidreformidlet fisk som jeg virkelig kan stå inne for.. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg tatt de tilbake og donert de til en frontosakompis.
Nå vil jeg bare si at hvis noen har vurdert å kjøpe badats ikolaer, så syns jeg de virkelig har blitt stilt i feil lys, som dere ser på bildene er dette drittfine ikolaer, fanget på akkurat samme sted som mine forrige.. Det er størrelsen på 10 av fiskene som har vært temaet, og disse blir byttet med 10 store hunner fra odlingsgruppen til svensken... Hadde jeg hatt plass hadde jeg tatt dem tilbake uten tvil!
Da avslutter vi dette kapittelet, og hvis det har kommet noe godt ut av det, så må det være at vi har fått sluppet ut litt steam her i varmen
Mvh,
Kristian
Nå vil jeg bare si at hvis noen har vurdert å kjøpe badats ikolaer, så syns jeg de virkelig har blitt stilt i feil lys, som dere ser på bildene er dette drittfine ikolaer, fanget på akkurat samme sted som mine forrige.. Det er størrelsen på 10 av fiskene som har vært temaet, og disse blir byttet med 10 store hunner fra odlingsgruppen til svensken... Hadde jeg hatt plass hadde jeg tatt dem tilbake uten tvil!
Da avslutter vi dette kapittelet, og hvis det har kommet noe godt ut av det, så må det være at vi har fått sluppet ut litt steam her i varmen
Mvh,
Kristian
Postet 27.07.08 kl 23:20
Postet 27.07.08 kl 23:26
Godt innlegg Erik! Forresten, var det ikke en svenske som skulle selge kalas tro? Dere ønsker de vanskligste fiskene å få tak i da, så klarer badat den, skal jeg virkelig bøye meg i støvet. Jeg klarer det hvertfall ikke foruten kirsebæra..
Hvis du virkelig planlegger en import badat, så kan jeg hjelpe deg med litt fyll til minimumsordren, for jeg tar gjerne en kasse Petrochromis trewavasae showsize.
Hvis du virkelig planlegger en import badat, så kan jeg hjelpe deg med litt fyll til minimumsordren, for jeg tar gjerne en kasse Petrochromis trewavasae showsize.
Postet 27.07.08 kl 23:28
VibsiOver til noe helt annet gutter :) Har noen sett caramba i virkeligheten? Er noen til salgs som jeg er litt interessert i men bildene var heller dårlig... :( I boken ser de ganske kjedelig ut men syns ingen bilder viser tropheus slik de egentlig er.
Har sett tre grupper.. Alle sjøodlede selvfølgelig, da jeg tipper det ikke fins en eneste vild gruppe i fangenskap foruten brichards odlings stamme.. Artige fisker som er kjent får å være ganske så hissige.. Mye lek følger jo da også med, og det skader ingen Rødfargen er veldig blodrød og klar, kan ikke sammenlignes med noen rødskjær jeg har sett hos andre tropheuser..
Postet 27.07.08 kl 23:35
Postet 27.07.08 kl 23:35
Kristian Hennig[QUOTE=Vibsi]Over til noe helt annet gutter :) Har noen sett caramba i virkeligheten? Er noen til salgs som jeg er litt interessert i men bildene var heller dårlig... :( I boken ser de ganske kjedelig ut men syns ingen bilder viser tropheus slik de egentlig er.
Har sett tre grupper.. Alle sjøodlede selvfølgelig, da jeg tipper det ikke fins en eneste vild gruppe i fangenskap foruten brichards odlings stamme.. Artige fisker som er kjent får å være ganske så hissige.. Mye lek følger jo da også med, og det skader ingen Rødfargen er veldig blodrød og klar, kan ikke sammenlignes med noen rødskjær jeg har sett hos andre tropheuser..
Ja de er jo SO men de ser fine ut. Kan sende deg en link så kan du se. Fristet veldig. Og det er 50 stk,så det hadde jo vert en fin gruppe i 720 literen. Buluene skal i gangen når vidar henter canaryene sine.
Postet 27.07.08 kl 23:42
hehe sorry kristian men gir meg ikke...
hvorfor skal man ikke få en bra pris på en vare som er sjelden??
dere har jo snakket om fisker her inne til 500 kr stk
og om vi da har en fisk som det er blitt expoteret kun ett få tall grupper av vil jo det til si at det finnes meget få av den typen ergo en heller sjelden fiske art. vet at tropheus ikke er noe gud og en vær mann har i sine stuer og det er jo forøvrig uffattelig trist. folk burde no heller hat troffer enn trøtte stygge fæle gyppier coryer gullfisk osv...
da vi begynnte hadde vi ett selskaps kar i hmm tja knapt en mnd... før vibeke og erik kom og robbet oss da hehe nesten iallefall. og kan vel ikke akkurat si at vi har angret så mye på det da akkurat men men.
tja falt litt ut her da men men.
om ikke markede i norge vil betale for fisk er utlandet villig til et da??
hvorfor skal man ikke få en bra pris på en vare som er sjelden??
dere har jo snakket om fisker her inne til 500 kr stk
og om vi da har en fisk som det er blitt expoteret kun ett få tall grupper av vil jo det til si at det finnes meget få av den typen ergo en heller sjelden fiske art. vet at tropheus ikke er noe gud og en vær mann har i sine stuer og det er jo forøvrig uffattelig trist. folk burde no heller hat troffer enn trøtte stygge fæle gyppier coryer gullfisk osv...
da vi begynnte hadde vi ett selskaps kar i hmm tja knapt en mnd... før vibeke og erik kom og robbet oss da hehe nesten iallefall. og kan vel ikke akkurat si at vi har angret så mye på det da akkurat men men.
tja falt litt ut her da men men.
om ikke markede i norge vil betale for fisk er utlandet villig til et da??
Postet 27.07.08 kl 23:45
Postet 27.07.08 kl 23:50
tja jo er jo med på den at markede tildels bestemer prisen da det er jo greit. men en sjelden vare blir ikke solgt til spott pris heller da akkurat.. nei skal ikke selge dem men kan jo kanskje bli ett lite problem med yngel etter vært da om det skal fortsette i det tempoet som det gjør no da.. er no 4 stk som tygger. seff er de ikke laget av gull da men en viss minste pris sku man tro at de hadde da.
Postet 27.07.08 kl 23:59
saffenhehe sorry kristian men gir meg ikke... hvorfor skal man ikke få en bra pris på en vare som er sjelden?? dere har jo snakket om fisker her inne til 500 kr stk og om vi da har en fisk som det er blitt expoteret kun ett få tall grupper av vil jo det til si at det finnes meget få av den typen ergo en heller sjelden fiske art. vet at tropheus ikke er noe gud og en vær mann har i sine stuer og det er jo forøvrig uffattelig trist. folk burde no heller hat troffer enn trøtte stygge fæle gyppier coryer gullfisk osv... da vi begynnte hadde vi ett selskaps kar i hmm tja knapt en mnd... før vibeke og erik kom og robbet oss da hehe nesten iallefall. og kan vel ikke akkurat si at vi har angret så mye på det da akkurat men men. tja falt litt ut her da men men. om ikke markede i norge vil betale for fisk er utlandet villig til et da??
Hehe, jeg skjønner hvorfor du lurer på det ja! Men som Vibeke sier, du må finne kunder til varene du skal selge. Jeg har solgt sjeldene fisker billig mange ganger, fordi det rett og slett ikke har vært noen som ville betale mer.. Det verste eksempelet må kansje være en gruppe linangu som jeg måtte selge for 3000,- Disse var på importlister dyrere enn ilangi på den tiden..
Jeg personlig syns lunangwaene er en av de fineste distrubisjonene, men for mange er fks ilangi og bulu pt mye mer attraktive.. En ilangi yngel pleier å koste 150 kr stk når de er tilsalgs..
Postet 28.07.08 kl 00:02
Det er jo bare å prøve å sitte de til en 70-80 kr så ser du om det er noe interesse. Rød variantene leker mer om sommeren/våren så det kan være tempoet blir et litt annet utover høsten igjen. Og yngelen vokser jo relativt seint,så plass problem blir det nok lenge til det blir. Husk at folk pleier å ha en 30 stk i kar på 375 liter.
Postet 28.07.08 kl 00:03