- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 74)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 74)
Postet 27.02.12 kl 21:42
Inaktiv bruker
Ja, det ser ut som en liten sverddrager yngel.
Postet 27.02.12 kl 22:48
Postet 27.02.12 kl 23:51
Postet 28.02.12 kl 07:46
Postet 28.02.12 kl 07:47
1. En nydelig liten gul yngel som snart flytter hjemmefra..
2. Dette er en vanlig Neocaridina sp reke, men utrolig fin farge. Den er mørk oransjerød. Den er over 4 cm og det er den eneste jeg har i det karet. Sikkert blitt med hornblad osv når jeg har flyttet på det.
3. En stor lilla posthorn. Den er vel ca 1-2 cm stor. Den har ikke farget helt ut enda. Når de farger helt ut så er de flekkene borte.
2. Dette er en vanlig Neocaridina sp reke, men utrolig fin farge. Den er mørk oransjerød. Den er over 4 cm og det er den eneste jeg har i det karet. Sikkert blitt med hornblad osv når jeg har flyttet på det.
3. En stor lilla posthorn. Den er vel ca 1-2 cm stor. Den har ikke farget helt ut enda. Når de farger helt ut så er de flekkene borte.
Postet 28.02.12 kl 07:53
Heidi Ingdal[QUOTE=Vegard Wendelborg]Hei på dere:) Jeg har nylig blitt bitt av sneglebasillen, og jeg er utrolig fasinert av alle di flotte bildene dere legger ut av sneglene deres her:)
Hei velkommen skal du være. Håper du får mye glede av tråden har.
Det er jeg sikker på at jeg kommer til å gjøre
Jeg legger merke til hvor fine bilder dere tar. Er det lov å spørre om jeg kan få noen tips til hvordan få klare fine bilder av det bak glasset i akvariet?
Postet 28.02.12 kl 10:07
Vegard Wendelborg[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Vegard Wendelborg]Hei på dere:) Jeg har nylig blitt bitt av sneglebasillen, og jeg er utrolig fasinert av alle di flotte bildene dere legger ut av sneglene deres her:)
Hei velkommen skal du være. Håper du får mye glede av tråden har.
Det er jeg sikker på at jeg kommer til å gjøre
Jeg legger merke til hvor fine bilder dere tar. Er det lov å spørre om jeg kan få noen tips til hvordan få klare fine bilder av det bak glasset i akvariet?[/QUOTE
-------------------------------------------------------------------------------------------
Det første du bør gjøre er å vaske glasset både på innsiden og utsiden. Jeg tar bildene litt på skrå så du ikke får blitzen rett i bildet. Fotoapparatet er innstilt på auto og noe mere gjør jeg ikke. Jeg beskjærer bildene når jeg redigerer og bruker kontrast og lys ved behov. Det er sikkert masse tips man kan gjøre for å få til fine bilder. Jeg tror det ligger ei lenke på det en plass her inne.
Postet 28.02.12 kl 10:26
Endret: 28.02.12 kl 10:26
Postet 28.02.12 kl 11:24
sessanJeg pleier å ta bilde om kvelden, trekker for gardinene, og slukker lys i stuen, og så tar jeg bilder, da får man ikke med gjenskinn fra lamper og tv. Skal jeg ta bilder tett på, så bruker jeg den blomsten, lurer på om det er portrett funksjon. Bruker aldri blits, det gir gjenskinn i glasset.
Det har jeg aldri prøvd. Det er nok lys med det som er i karet da?
Postet 28.02.12 kl 13:21
Postet 28.02.12 kl 14:19
Postet 29.02.12 kl 16:14
Jeg har prøvd å ta bilder på samme måten og det ble ikke noe fint. Det ble veldig mørkt og helt kornete. Ikke et eneste bilde ble bra så jeg tror jeg gjør det på den vanlige måten min.
1. Her er det en av mine hjerteskjell som hvisker noe i øret til den Sebra eplen som går forbi. Ser ikke ut til at den har dårlig ånde....
2. Dette er to som garantert er i slekt...
3. En flott Marisa, nå vet jeg hvordan jeg skal se kjønn på disse uten å legge de ned. Det vises veldig godt på snurren på venstre side av snegla. Hannene er helt hvite mens hoene er grå/mørk. Det har stemt så klangt. De begynner å bli store de som var små tidligere og da begynte jeg å teste ut dette og det stemmer. Dette er hardføre snegler.
1. Her er det en av mine hjerteskjell som hvisker noe i øret til den Sebra eplen som går forbi. Ser ikke ut til at den har dårlig ånde....
2. Dette er to som garantert er i slekt...
3. En flott Marisa, nå vet jeg hvordan jeg skal se kjønn på disse uten å legge de ned. Det vises veldig godt på snurren på venstre side av snegla. Hannene er helt hvite mens hoene er grå/mørk. Det har stemt så klangt. De begynner å bli store de som var små tidligere og da begynte jeg å teste ut dette og det stemmer. Dette er hardføre snegler.
Postet 04.03.12 kl 21:54
Postet 04.03.12 kl 22:19
Postet 04.03.12 kl 22:34
sessanSå søte små barn :-) Hvor lange er de?
De er mellom 1-2 cm lange. De er så søte når de er i den alderen. Jeg har endel sorte med hvite og gule prikker som er knapt 3 mm når de er født og de er så søte for du ser bare et svart lite skall som hopper bortover sanden. De vokser ganske fort når de er så små men så stopper det litt opp rundt 1 cm før de begynner og vokse igjen.
1. Mor og barn?
2. Her får de banan og det er enormt populært...men ikke la den ligge for lenge.
3. Så er det Arnoldene mine..de er mine favoritter nå blandt sullene. De går i et eget kart og blandes ikke med noen. De har ikke ynglet på lenge så er redd de ikke er begge kjønn lenger. Det er vel to av mine gamle som har gått bort, og kanskje de var de eneste hannene?? Prøver og prøver for å få tak i nye. Dyrebutikken gjør alt han kan for å prøve å få tak i de han også.
Jeg får faktisk nye Pagodula snegler takket være dyrebutikken her ute. De er bestilt fra Thailand tror jeg og kommer til neste helg. Da bestilte jeg meg noen kampfisker også , så det skal bli spennende å se.
Jeg har sett akvariereker har hatt de, men de er utsolgt, og de holder på å bytte navn og kommer med masse nye snegler og reker fremover når de har kommet igang med den nye butikken. Det blir spennende.
Postet 04.03.12 kl 23:06
Her er mine elskede og for andre hatede snegler. Dette er de som de fleste kaller pest snegler , jeg kaller de perlene mine eller festsneglene mine. De er så fine og gjør veldig mye rart. Så skallet deres er jo noe av det fineste som finns. Så jeg er veldig redde for at de skal komme bort for meg igjen. Har noen av mine 30 litre hvor de har kommet bort. Den som det er tatt bilde av er helt alene i en 30 liter for de andre er kommet bort. Så jeg blir veldig glad når jeg ser eggklaser og små babysnegler av de. Jeg ønsker meg også store damsnegler og leveriktesnegler, men nå husker jeg ikke hvem som skulle sende de til meg når det ble varmere i været. Så hvis noen husker meg så please ta kontakt...he he
Postet 04.03.12 kl 23:14
Postet 05.03.12 kl 12:52
Postet 05.03.12 kl 17:19
Postet 05.03.12 kl 17:50