Mange bøtter vann.. (side 74)

Jeg vet sanne (har black bee selv), men... dine kan jo være unge?

Nei ikke vet jeg.. synes det er veldig spesielt at den har så heldekkende, glassaktig svart og så lite hvitt. Samtidig.. det lille hvite som er minner om måten både krystallreker og biereker har hvitt når det ikke er så mye av det hvite (håpløs setning, men). Ikke godt å si.

Det som får meg til å gruble, er at jeg ikke finner et eneste bilde av sulawesireker som har svarte striper. Og ettersom jeg har forstått er disse nye i hobbyen, så det er vel lite trolig at det har vært tid nok til å avle frem varianter allerede. Dette er litt av et mysterie
nå har jeg googlet litt, og alt jeg fant av blackberry shrimp, som disse er kjøpt som, ser TOTALT annerledes ut. tradenames gjør ikke letingen lettere...
Tradenames skulle vært forbudt! Hehe

Jeg har også søkt på den infoen du ga her på AF, men ikke funnet noe som ligner i det hele tatt. Det glassaktige ser jeg på sulawesiene, men det er black bee som er nærmest i farge og "stripe-fordeling".

Samtidig.. skjønner ikke hvorfor biereker plutselig skulle selges under et slikt navn. Det er riktignok mange rare tradenames ute og går, men likevel, da!
i tillegg har butikken hatt både røde og svarte krystallreker inne før. dette er tropehagen, de får dyr fra sverige, ikke imazoo, har glemt navnet. men black bee er da et såpass vanlig navn at det burde ikke forveksles... mener å huske at det er helt nye reker, altså ikke vært på listene før. men jeg kan stikke innom der imorra og spørre.

så altså, butikkinformasjon så langt.

sulawesi reke
caridina cf blackberry
lokasjon thailand.
størrelse ca 10-15 mm
pris 79kr/stk
et par bilder av en med mere hvitt. vanskelig å ta bra bilder i dette karet.. sliter med masse gjenskinn i disse plastkarene.

[External Image]

[External Image]


også en liten otto som tar seg en hvil

[External Image]
Spør Michael Niesar om hjelp. Han kan helt sikkert gi deg en sikker artsbestemmelse
har allerede en tråd om det, og han sa 80% sikkert humlereke. men jeg er ikke enig, når jeg sammenligner mine reker og bilder i basen og ellers på nettet...
sånn, da har jeg blakka meg litt...

ph penn, kalibreringsveske, noe for, 2 lysrør, og en arcpod til 22 litern :p
puh, nå kommer ryggen min til å protestere et par dager, etter at jeg brukte 2 timer på å måke en autostrada fra døra bort til postkassa.



[External Image]
Sanne

Hvilken PHpenn har du kjøpt? Vurderer sterkt å kjøpe en selv, det blir ikke billig i lengden å dryppe dråper heller

Og når jeg leste innlegget ditt ble jeg plutselig ekstra glad i mannen min som tar all snømåkingen Stakkars mann.
den de har på aquamanias. ble inspirert av liv, som også syntes dråpetester begynte å bli vel dyrt i lengden :p
Det var kjapp beslutning Du kommer ikke til å angre. Utrolig bra hjelpemiddel
har brukt en del dråper den siste uka med alle justeringene, så det var ikke et vanskelig valg :p
jeg vil ha snøfreser...

[External Image]
Da er vi to.
Dratt 50l vann fra bilen og til hytta, det over 200m, hvor 100 av dem var i dyp snø, noe som tok nærmere halv time. Det jeg dro dem med kladda snøen seg på i tillegg til at den sank dypt nedi og ja, var et h...... å dra.
Hjelper ikke mye å være nyvasket da.
sneglebussen
[External Image]

skallskifte hos "blackberriene"
[External Image]

liten goby i sanda
[External Image]
Inaktiv bruker
Sanne
liten goby i sanda [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v720/ladonia/aquaria2/IMG_4870.jpg[/IMG]


hvilken gobly er det du har Sanne ?
det er en ubeskrevet ferskvannsgoby fra indonesia. ikke noe du finner i butikkene med andre ord
Inaktiv bruker
hvor fik du kjøpt di ?
her på rubrikk. de kommer fra en fangsttur, og jeg tror de ble solgt på en auksjon (deriblant til personen jeg kjøpte de av).
vet om en gruppe i tillegg til den jeg kjøpte, aner ikke om det finnes flere av den her i landet. selv har jeg bare 2, da en sulten fisk spiste de andre 3...
Tilfeldig bekjentskap
© Ina Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap