Lindas (& Oves) planter og fisk og sånt (side 74)

Jeg skrev følgende til Sissimor:

Ikke gi opp sissimor! Du svarer saklig og skikkelig på alt jeg har sett av innlegg.
Overse idiotene. La de gjøre dagen sur kun for seg selv...


Det samme gjelder deg.
Inaktiv bruker
Dere må bare koste av dere de stygge kommentarene og ikke la dem gå inn på dere.
Takk for at dere stikker snuten innom og klapper meg på skulderen når det trengs som mest folkens! Bølgene har lagt seg for denne gang for mitt vedkommende, litt akvarieprat med gode venner til langt ut i de lyse timer hjelper på alt bortsett fra konsentrasjonen. Ergrer meg bare fortsatt litt over at jeg lar meg ergre nok til å ta frem den skarpe pennen, det kommer det jo ikke noe godt ut av vanligvis. Men som en bestemor litt nord i landet pleide å si "Aldri så galt at det ikke er godt for noe"...

Så jeg slet meg ut av dynene alt for sent og dro trøstig i vei til Bauhaus for å se på reolen min. De har fått inn mer Douglasgran, jeg snakket meg til at hvite hylleplater var smart fordi 50 cm er en fin bredde og glemte å sjekke tykkelsen på slike, lurer veldig på om Wedi våtromsplater kan være løsningen for å kle inn reolen, og dro videre fordi høyttrykksvaskeren de skrøt av blir for tung for meg. Innom Dahls på vei tilbake fra Moss med lettere tilbudsvasker fra OBS, det var bare ikke mulig å fortsette rett fram ved Kambo. Slapp å finne på noe lurt fordi plantesendingen ikke har kommet, og kjørte lettet hjem. Hadde ikke med meg mobilen, så jeg fikk ikke notert ned alt jeg skulle huske om reolmaterialer og plantenavn og det sinnsykt lekre nanokaret fra Eheim og var veldig opptatt med å tenke på det da jeg nærmet meg Ringvoll.

Så nå sitter jeg her, lykkelig eier av et sertifikat med tre prikker fordi den ufattelig hyggelige mannen i uniform ikke syntes det var noen god ide å straffe meg med husarrest og lot meg slippe med skrekken. Og forelegg selvfølgelig. Og så jeg som er så forsiktig i 60-soner! Sukk. Det er heldigvis lenge til restskatten forfaller...
Plussmedlem
Linda W
Så nå sitter jeg her, lykkelig eier av et sertifikat med tre prikker fordi den ufattelig hyggelige mannen i uniform ikke syntes det var noen god ide å straffe meg med husarrest og lot meg slippe med skrekken. Og forelegg selvfølgelig. Og så jeg som er så forsiktig i 60-soner!


Hmmm.... Det er da ikke lenge siden sist du skrev noe lignende, er det?? Dyrt å kjøre på den måten der...

Så utrolig leit at plantene ikke hadde kommet da, vet hvor mye du hadde sett fram til å fylle bilen med spennende, nye planter...
Tror den siste delen av innlegget ditt er et eksempel på de tingene som ikke er godt for noe. Godt humoren din ikke får prikker

Har pådratt meg 3 bøter på 32 år milo, så så veldig uvørent kjører nok ikke jeg, forrige utgift var det guuben som pådro oss. Mine er alle av samme slag, på vei hjem langs veier jeg kjører daglig med hodet fullt av andre ting...

Nå er nok hodet fullt av andre ting hele tiden, for i dag har jeg virkelig ordnet her! Rekefest i alle kar i går, sikkert med hodet under armen det også, for månedens test viste PO4 faretruende høy i alle Corykar. Så det var vann ut og vann inn og god stemning - og så kjente jeg på slangen med inn-vann til C142. Der tenkte jeg liksom at jeg skulle kjøre på med litt kaldt vann, og vred tydeligvis feil vei, for det kokte formelig oppi der! Full panikk, inn ble ut og ut ble inn mens Ove løp med isvann i litermål og ingen holdt i slangen fordi slangeholderen er borte så den stakk av, kaldt vann sprutet over kontaktklysa i hjørnet og helten ilte til med håndklær mens han skrek til avkommet at "her hjelper det vel ikke med kluter, vel!!!" og mens alle tørket rant karet over fordi ingen tenkte på å følge med på akkurat det akkurat da. Gutta forsto plutselig hvordan mor hadde det, så de neste karene ble tømt og fylt med alle mann på post...

Bildene av C142-karet ble virkelig ikke bedre selv om vi har vridd 160-literen ut fra veggen og hengt et pledd i taket for å se om vi kan leve med romdeler. Jeg kan i alle fall leve med å ha utsikt til alle karene fra sofakroken! Som jeg sikkert hadde gjort lurest i å holde meg til i dag.

Nåvel, i morgen er det atter en ny dag, nye legetimer og NAV-møter og muligheter, og så lever jeg i håpet om at veien videre kun kan gå oppover!
Vet det er stygt å le, men klarer ikke la være! Det er din egen skyld, for du skriver så levende at jeg ser hele sekvensen forran meg ;D

Lykke til med legebesøk, NAV-møter og framtidige vannbytter. Ser ut til at kommende uke vil inneholde ganske det samme for oss begge...
Lo visst høyt her også gitt. En vanlig søndag hos familien med våte fingre ?
Lykke til ønskes deg også Sissimor, unner ingen å skulle i møte med Nesten Alltid Vrange. Spesielt ikke sjuke folk...

Nei StineMari, vi forsøker vanligvis å oppføre oss normalt her i huset. Men i en familie bestående av to skuespillere og en billedkunstner på Levaxin blir det med forsøket oftere enn laminaten tåler. Uten humor inten liv, glad for at dere også ler :o)
Må innrømme at jeg kniste lett jeg også da jeg leste her. Også forstår jeg litt bedre hvordan jeg kunne bli for sen da vi møttes.... ;ø). Samtidig er det veldig godt å lese/ se at det faktisk er flere enn meg som lever med hodet under armen og armen i fatle av og til! Godt det gikk bra med "vannskaden".
Se hva jeg fikk av Sissimor! En hel steinrøys! Som egentlig ble flott nok akkurat sånn, og som i alle fall inspirerer til å sette igang noe alvorlig med mallekaret. Ideene strømmer på, for ikke bare har jeg fått skifer, jeg har overlevd et møte med NAV! Og får litt tid til å bli frisk før jeg kaster meg ut i stresset igjen. Hurraaaa!

Jeg har også fryktelige bilder i hodet av min akvarievenninne som i kulde og kav kravler rundt med votter og feiekost og sliter fingrene såre for å vriste stein ut av vinterens harde grep...
[External Image]
Du vet du er akvaholiker når du blir kjempeglad av å få stein ;o)
Isen hadde sprengt løs nye, fine steiner siden i høst. Det var meg en sann glede å plukke til deg, og særlig når du blir så inspirert! Litt kalde fingre ble det, men pytt

Veldig godt å høre at møtet med NAV hadde positiv utgang for deg i dag. Det er dessverre ikke så alt for ofte. Fikk levert søknad og legeattest selv i dag, så nå krysser jeg fingrene for at transportstøtte går igjennom...
Tror vi må forfatte litt i du vet-tråden begge to jeg Sissimor Det går bra hos NAV for deg også, men jeg ble altså så lettet over å få det jeg hadde krav på at veilederen fikk en klem. Det forsto jeg på reaksjonen at hun ikke var helt vant til. Stakkars, de har det ikke alt for lett, og de som sitter i front lager ikke disse rigide reglene! Men leve med dem hver dag må de jo...
Av en eller annen grunn blir det nogelunde skarpe bilder av levendeføderne sånn like før solnedgang. Så jeg spammer litt..

En liten orange frøken
[External Image]

En tenåringsherre, tynn og skranglete for herrene i karet er i konstant kamp om makten...
[External Image]

Samme herre i en annen positur
[External Image]

Den naturfargede herren har ikke vokst stort, men flotter seg likevel litt i skjul
[External Image]

Nåværende sjef over alle sjefer, han har bitt halen av den detroniserte kongen som derfor lusker rundt i skjul sammen med herren han i sin tid slo ned i støvlene...
[External Image]

Og dette er en av to damer i nåværende konges harem. Tror han, og forfølger "henne" trofast mens den egentlige fruen får være helt i fred...
[External Image]

Den lykkelige fruen som får føde i fred - snart antagelig...

[External Image]

Ett av kongebarna. Disse er små sorte streker med tallerkenøyne og egentlig umulig å fotografere
[External Image]
Et lite blåøyd barn, blir vel som sin mor litt lenger ned i innlegget...
[External Image]

Storesøsken til foregående
[External Image]

Blåøyd mamma
[External Image]

Uæææ - ser reka meg nå? Denne madammen svømmer veldig rart om dagen, og legger seg tidlig...
[External Image]

Tre av fruene på tur med SAEr
[External Image]

Hi,hi, det er mye som skjer i fiskeland ;D
Liker virkelig ikke å fotografere i 96-literen, vet ikke om det er glasset eller at det står så lavt, synes alt blir helt forvrengt og fælt. Dette er griseribilder med malletabletter-i-oppløsning-kvalitet på vannet, ikke stort å ta bilde av utenom måltidene nemlig...

Første bordsetning - C142
[External Image]

Andre - Sturisoma aureum. Den begynner virkelig å ta seg ut!
[External Image]

Når den er forsynt...
[External Image]

Tar ryddegjengen resten.
[External Image]
Foto-objektene er ihvertfall vidunderlige, så da er det ingen som ser på foto-kvaliteten
Den grenmalla er bare kjempesøt. Hva er det som gjør grenmaller så sjarmerende?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap