Sissis våte drømmer (side 74)

Stilig bilde av klovnekilli enkemannen.

RHD
Takker ;D

Nå ser det ut til at Jonathan Ancistrus forhåpentligvis skal få bli med Inger Anne tilbake til Askim etter jul! Det ville blitt flott for barte-mannen det. Han bør jo over i et mye større kar enn 63-liter, og gjerne med noen artsfrender å bryne seg på. Det får han hos Inger Anne, så nå er det bare å håpe at alt klaffer med adopsjonen ;D
Rita var så veldig snill å legge ut bilder av cory-yngel i går; både venezuelanus og tukano i flere stadier. Derfor satte jeg meg ned ved fôringa for å studere ynglene nærmere. Men ville de vise seg fram? Nei, da! De fant mat under eikebladene i dag de. Båre den minste viste seg fram et øyeblikk, men jeg ble egentlig ikke noe klokere når det gjaldt den...

Så da tok jeg meg en titt i Barnehagen. "Rydda" litt i mosen, og da kom det fram 9 stjernedanioer fra 1cm og oppover. Fant bare en perlegurami-yngel, men det er kanskje like greit...

Ser ingen yngel av hverken perlegurami eller kampfisk i Godteskåla lenger, men annet er ikke å vente. Både lakriser, pyméer og channoideser er jo dyktige jegere.

Ser du godt etter her, så ser du små stjerner
[External Image]
Så dumt at ynglene ikke ville vise seg frem i dag, men jeg vil nok tro at det er venezuelanus da tukanoene dine fortsatt er unge (klekket i slutten av mars). Vi hentet foreldrene i DK i juni 2010 og da var de på størrelse med dine da du fikk dem, og så lekte de for første gang 24/3 i år.
Jeg tror også at de er venezuelanus, men det går jo an å håpe...
Så en veldig liten i dag, så mulig det er 4 der? Ihvertfall forskjellige størrelser. Den største er over en cm, og jeg syns den begynner å bli mørk, så er ganske sikker på at den er venezuelanus ja. Har aldri sett egg inni der, og ikke egentlig lek heller. Men så lenge alt går av seg selv, så trenger jeg jo ikke få med meg noe
Yngel er artig uansett art og du får nok tukanoyngel også etterhvert tenker jeg. Det er rart du ikke har sett venezuelanuslek/egg forresten, de pleier jo gjerne å legge egg i hopetall når de først er igang

[External Image]
Oi, det var imponerende mengder! De har ihvertfall ikke klistra egg på steder som er synlig forfra, men hva de har gjordt lenger bak i karet skal jeg ikke uttale meg om...
Oisann, Rita! Det der var anseelige mengder! Det minner meg om når C-140 eller schultzei setter igang. Da kaller jeg det bestandig couscous.
De to største ynglene kom for å få myggisser, og disse er definitivt venezeulanus
Så noen små blå tigere også, herlig!
[External Image]

[External Image]
[External Image]
Ingen tvil om arten der nei ))
Artige bilder, fant min første yngel av adolfoi i dag
Kan du ta med pistia til meg på møtet?

Hilsen Ola
Selvfølgelig skal jeg det Ohr! Og posthorn...
Gratulerer med liten adolfoi; disse cory-ynglene er jo bare utrolig søte ;D
Den reka på det siste bildet var skikkelig stilig! Hva slags art er det?
Det er ei blå tiger-reke. Denne er en blass hann, så de pleier å være myyye finere ;E
Næææææ!! Seee så søte corysmåttiser, hihi herregud! :')
I dag har jeg byttet 19 platy i kattemat, så nå er det goood plass i Ungdomsklubben. Mens jeg holdt på å fange dem, kom jeg på hvorfor jeg begynner å bli lei av platy; de har da panikk hele tiden!!! Endlersene derimot svømte inn i håven, og spiste på meg i ett sett, så jeg har spa-fisk jeg ;D

Skal på juleavslutning i akvarieklubben, så nå har jeg luket litt i karene. Det var en som etterlyste planter, så da tar jeg med det. Og så har jeg plukket 20 små posthorn, og en del pistia til Ohr. Det tok litt tid med den pistian, for hver lille plante ble skylt grundig; kan jo ikke risikere at jeg sender fra meg andemat. :/
Jeg fikk et makabert bilde i hodet mitt av massevis av platy i katteskåla.

Andemat? Det er visst flere som sliter med det, ja... Har man først fått det i huset, er det svinaktig vanskelig å bli kvitt det igjen. Jeg har gitt opp for lengst, da akvarier jeg har greid å få fri fra andemat, blir "smittet" like etterpå igjen av vannbytteutstyret. Argh! Jeg haaater andemat! Det har til og med hendt at jeg har funnet andemat i spaghettien!
Så fine cory-ynglene dine er, de er så søte i den alderen. Ordentlige coryer, men bittesmå
Vel hjemme fra akvariemøtet med ei bøtte reker fra Ohr (i bytte for pistia og snegler), og gjett hva som også var i bøtta? Jo da, andemat! Hadde vist ikke trengt å være så nøye på den pistia-rensinga...

Det var fra han den blå-svarte reka jeg har i Kjøkkenøya egentlig kom fra også, så disse skal bli selskap for den. Mulig jeg fikk med noen flotte grønne også, men jeg har rett og slett ikke rekki å studere bøttas innhold enda.

Jeg var flink og kjøpte kun en pose juletremose (måtte jo det på julemøtet), så gikk fint i pluss siden jeg hadde med litt planter. Men det ble fiskeflytt og aklimatisering likevel her, for skyssen min handlet fisk! Han skal ikke hjem før om to dager, så da skal 4 atroer, et par blå dverggurami og 4 svarte kuhliier hospitere hos meg så lenge. De skal få bo i Lekegrinda, så da ble det å flytte på honningbarna, slik at en trio (1+2) nå går i Ungdomsklubben, mens de to hannene som skal selges går i Gavepakken.

Plukket selvfølgelig ut alt inventar i Lekegrinda for å få ut honningene, og da jeg hadde puttet alt på plass igjen, og satt oppi boksene med fisk, så fikk jeg se noe rart: den savnede lakrisen!!! Den hadde altså klart å være helt usynlig mens jeg tømte karet fullstendig, og det 2 ganger! Hvor den har vært mens jeg flyttet alt ut av Poteten og over i Lekegrinda forstår jeg bare ikke. Tok den ihvertfall over i et beger og satte det oppi Kjøkkenøya for tilvenning. Men aklimatisering var den ikke interessert i, så den jumpet rett ut i karet. Tror verdiene er ganske like, så krysser fingrene for at det går bra...

Kuhliiene går forresten i EB-box, for jeg orker ikke tanken på å prøve å finne dem i karet om 2 dager...

Vet dere; jeg fikk 2.-plassen på julequizen! Hadde flaks med gjettinga, og vant ei plast plante...? Men han som vant lurte på om vi kunne bytte premie, så da fikk jeg plutselig et lite filter istedet! Myyye bedre. For hva skal en plantefantast med plastpynt? ;D
hehe, andematrensing ja..............tror ikke det blir andemat på meg senere. Håper jeg får til noen oppdrett på uaru så skal jeg bli kvitt alt av andemat og aldri få det inn i huset igjen.

Gratulerer med andre plass på quizen og bytte av premie.
Juletremosen er ikke allverdens kvalitet, håper bare det ikke ble masse javamose i stedet oppi der.

Håper du får til rekene og at de får igjen de farvene de hadde i karene mine, takk for snegler og pistia.
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap