- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden, del 2 (side 74)
Leifs verden, del 2 (side 74)
Takk begge to
har vært lite aktivitet her i tråden siste tiden. Iallefall sammenlignet med tidligere. Har fått orden på maskin her, så det kommer også litt bilder nå og da fremover.
Jeg er fornøyd så langt, Espen, med bilen. Noen hester mindre enn i volvo 850 jeg akkurat solgte som delebil, men kanskje jeg lærer å holde fartsgrensene? På jobb er jeg kjent som han av eller på(gasspedalen)
3 bilder jeg har tatt av Tilapia mariae nå i kveld kommer her
har vært lite aktivitet her i tråden siste tiden. Iallefall sammenlignet med tidligere. Har fått orden på maskin her, så det kommer også litt bilder nå og da fremover.
Jeg er fornøyd så langt, Espen, med bilen. Noen hester mindre enn i volvo 850 jeg akkurat solgte som delebil, men kanskje jeg lærer å holde fartsgrensene? På jobb er jeg kjent som han av eller på(gasspedalen)
3 bilder jeg har tatt av Tilapia mariae nå i kveld kommer her
Postet 17.02.12 kl 23:13
Postet 18.02.12 kl 00:16
Postet 18.02.12 kl 00:36
Det hender fra tid til annen at fisk overrasker meg. Men i dag ble jeg positivt og veldig overrasket da en fisk jeg trodde var død og tatt ut av karet dukket opp. Tittet inn i karet der hvor den unge trioen med baenschi har vært og mener bestemt at jeg tidligere har plukket ut den ene hua og forrige dagen hannen (som skrevet tidligere).
Men aua mine gikk i kors når jeg så det beveget seg i to huler. Hvordan er dette mulig tenkte jeg ettersom jeg trodde det kun var igjen ei hue der med egg. Lommelykt og forstørrelse glass ble tatt frem og joda... det var hannen. Gjett om smilet og jubelen kom.
Kan nok gå litt i surr og hukommelsen svikter litt når en har så mange kar. Men denne gangen var det en positiv hukommelsesvikt :- =)
Etter vannbytte i går har det også kommet nye egg hos mine A. nijsseni. Dette er vel tredje gangen med denne hua og håper at det denne gangen går bra.
Gledelig å se så mange baenschi yngler i det andre karet hvor det KUN er igjen hua. Ser ut som det går bra denne gangen. Har i dag foret med sorte mygglarver, røde mygglarver og moina. Alt frossent for.
Men aua mine gikk i kors når jeg så det beveget seg i to huler. Hvordan er dette mulig tenkte jeg ettersom jeg trodde det kun var igjen ei hue der med egg. Lommelykt og forstørrelse glass ble tatt frem og joda... det var hannen. Gjett om smilet og jubelen kom.
Kan nok gå litt i surr og hukommelsen svikter litt når en har så mange kar. Men denne gangen var det en positiv hukommelsesvikt :- =)
Etter vannbytte i går har det også kommet nye egg hos mine A. nijsseni. Dette er vel tredje gangen med denne hua og håper at det denne gangen går bra.
Gledelig å se så mange baenschi yngler i det andre karet hvor det KUN er igjen hua. Ser ut som det går bra denne gangen. Har i dag foret med sorte mygglarver, røde mygglarver og moina. Alt frossent for.
Postet 18.02.12 kl 14:07
Som di fleste har fått med seg så er jeg "opphengt" i mine flotte Apistogramma barlowi, så i dag har jeg vært nede for å prøve meg på noen gode bilder av disse. Synes noen av dem ble "meget" bra og vil dele bildene med dere som følger tråden min.
Oppdaget A. baenschi hannen i hula hvor hua hadde egg. Da tenkte jeg... jaja det var di eggene. Riktig, dem var borte. A. nijsseni hua har fortsatt sine egg.
Barlowikaret på røykerommet her har jeg mer eller mindre gitt opp. Får ikke vannet klart, selv med ekstremt mye vannbytter og en ekstra pumpe i karet. Mulig er det svevealger, og det aner jeg ikke hvordan jeg skal takle.
Da pepprer jeg løs med bilder....
Oppdaget A. baenschi hannen i hula hvor hua hadde egg. Da tenkte jeg... jaja det var di eggene. Riktig, dem var borte. A. nijsseni hua har fortsatt sine egg.
Barlowikaret på røykerommet her har jeg mer eller mindre gitt opp. Får ikke vannet klart, selv med ekstremt mye vannbytter og en ekstra pumpe i karet. Mulig er det svevealger, og det aner jeg ikke hvordan jeg skal takle.
Da pepprer jeg løs med bilder....
Postet 19.02.12 kl 12:05
Endret: 19.02.12 kl 12:07
Postet 19.02.12 kl 12:09
Endret: 19.02.12 kl 12:11
Postet 19.02.12 kl 12:15
Endret: 19.02.12 kl 12:17
Postet 19.02.12 kl 12:22
Titter bare innom for å fortelle at det ble tilvekst i Apisto samlingen i dag. Denne gangen et leikspar med Apistogramma Panduro. Flott par som på mange måter har fargedrakt i samme farger... som nijsseni. Ja jeg får vel en bedre titt i morgen når di har fått roet seg ned. Bilder kommer etterhvert...
Postet 22.02.12 kl 21:28
Jeg trodde ikke jeg skulle få en slik opplevelse av et par med Apistogramma som jeg fikk i dag. Tenkt mye på hvordan disse ble i fargene disse Apistogramma panduroene når di fikk funnet seg til rette, og gledet meg enormt til å komme hjem fra jobb.
Føyk rett ned i kjellern og tittet på dem. Jeg ble nær slått i bakken av synet. Så utrolig flotte!!! Tror jeg vil kalle disse en ny favoritt på lik linje, minst som mine A. Barlowi. Dæven døtte å flotte disse er!
Dette paret er visst nok kjøpt på en utstilling i Hanover i Tyskland. Stunning!
Maken til farge prakt tror jeg ikke noen gang jeg har sett.
Føyk rett ned i kjellern og tittet på dem. Jeg ble nær slått i bakken av synet. Så utrolig flotte!!! Tror jeg vil kalle disse en ny favoritt på lik linje, minst som mine A. Barlowi. Dæven døtte å flotte disse er!
Dette paret er visst nok kjøpt på en utstilling i Hanover i Tyskland. Stunning!
Maken til farge prakt tror jeg ikke noen gang jeg har sett.
Postet 23.02.12 kl 16:55
Endret: 23.02.12 kl 16:58
Postet 23.02.12 kl 18:51
Postet 23.02.12 kl 20:02
Takk Pål og B.A
Ja dem er virkelig flotte disse Panduroene, og håper di også yngler her etter hvert. Er ikke hver dag en får tak i slike vakre individer. Er på en måte litt stolt nå over å eie disse skjønnhetene. Ingen dårlig pris på dem heller og vil kanskje kalle meg heldig. Etterspørsel er som regel vesentlig når det gjelder pris på fisk, men det hender en kan ha flaks.
Ja dem er virkelig flotte disse Panduroene, og håper di også yngler her etter hvert. Er ikke hver dag en får tak i slike vakre individer. Er på en måte litt stolt nå over å eie disse skjønnhetene. Ingen dårlig pris på dem heller og vil kanskje kalle meg heldig. Etterspørsel er som regel vesentlig når det gjelder pris på fisk, men det hender en kan ha flaks.
Postet 23.02.12 kl 20:48
I helgen blir det å bytte alt, innkl sanden i karet med Apistogramma barlowi paret mitt i. Er lei hele tåkekaret. Har hatt problemet så lenge nå at jeg går til dette skritt. Har samme problemet med tilapia mariae karet, men der blir det heller bare større vannbytter fremover, og jeg får se om det hjelper. Håper på å kunne få tak i noen flere innvendige pumper samt et par nye varmekolber på auksjonene i Drammen denne helgen.
Blir å starte på helgens vannbytter i kjellern nå i kveld. Blir også å sondere terrenget for hva jeg selv skal ha med til auksjonen. Litt apisto, litt ancistrus samt tilapia mariae blir det iallefall.
Bør ha minst 2-3 kar mottakelig for fisk etter auksjonen antar jeg.
Blir å starte på helgens vannbytter i kjellern nå i kveld. Blir også å sondere terrenget for hva jeg selv skal ha med til auksjonen. Litt apisto, litt ancistrus samt tilapia mariae blir det iallefall.
Bør ha minst 2-3 kar mottakelig for fisk etter auksjonen antar jeg.
Postet 24.02.12 kl 17:54
Ble ferdig med vannbyttene i kjellern i går kveld, så det blir å ta Apistogramma barlowi karet helt ned i dag. Starte helt på nytt med ny biltemasand etc. Får bruke 50-60% av vann fra kjellerkarene og resten fra krana. Er jo greit å se fiskene som er i karet, ikke bare et tåkehav. Først blir det foring nede før jeg tar på starten her oppe
Postet 25.02.12 kl 13:03
Da er A. barlowi karet satt opp på nytt, med ny biltemasand. Brukte en hel posen til dette karet på ca 70L. Det ble et lag med sand på ca 6-7 cm. Herlig å se karet med krystall klart vann igjen. Har også fått satt opp det jeg antar jeg skal ha med meg på auksjonen i morgen. Blir en del ancistrus maller, Tilapia mariae, Apistogramma macmasteri trio, L144 og et par apistogramma barlowi hanner. Må bli kvitt noen hanner ettersom det ikke er huer til dem.
Har veldig lyst til å flytte opp Apistogramma Panduroene i karet som nå er satt opp på ny, istedenfor Barlowiene. Barlowiene er nede i 100L karet sammen med 4 cacatuoides og 3 stk L144 som går til auksjonen i morgen. Palettparet flyttet jeg derifra til 72L.
Jeg ser det nå i hodet at det blir minst 3 kar tomme når jeg reiser i morgen, og gleden med det er at det er plass til noe nytt. En ny f.ek trio med apistoer hadde vært fint, men noe annet hadde kanskje også gjort seg. Kan bli litt for mye av det gode til tider (Apistogramma)
Har fått høre det noen ganger...... Leif, det finnes andre fisker enn Apistogramma. Ja jeg vet, men er bare så fasinert av disse.
Om jeg ikke husker feil er det auksjon i Larvik den 18.mars og en del planlegging frem til da blir det her. Pleier å være litt Apistogramma der. Litt endring av kar og noe utbyttinger blir det sikkert også innen den tiden kommer.
Når jeg har fått tømt 250L for tilapia yngler, skal dette karet selges til en billig penge. Synes dette karet/møblet tar litt mye plass her inne på dette lille rommet. Karet er ikke ripe fritt, men helt greit
Gleder meg til i morgen, auksjonsdagen
Har veldig lyst til å flytte opp Apistogramma Panduroene i karet som nå er satt opp på ny, istedenfor Barlowiene. Barlowiene er nede i 100L karet sammen med 4 cacatuoides og 3 stk L144 som går til auksjonen i morgen. Palettparet flyttet jeg derifra til 72L.
Jeg ser det nå i hodet at det blir minst 3 kar tomme når jeg reiser i morgen, og gleden med det er at det er plass til noe nytt. En ny f.ek trio med apistoer hadde vært fint, men noe annet hadde kanskje også gjort seg. Kan bli litt for mye av det gode til tider (Apistogramma)
Har fått høre det noen ganger...... Leif, det finnes andre fisker enn Apistogramma. Ja jeg vet, men er bare så fasinert av disse.
Om jeg ikke husker feil er det auksjon i Larvik den 18.mars og en del planlegging frem til da blir det her. Pleier å være litt Apistogramma der. Litt endring av kar og noe utbyttinger blir det sikkert også innen den tiden kommer.
Når jeg har fått tømt 250L for tilapia yngler, skal dette karet selges til en billig penge. Synes dette karet/møblet tar litt mye plass her inne på dette lille rommet. Karet er ikke ripe fritt, men helt greit
Gleder meg til i morgen, auksjonsdagen
Postet 25.02.12 kl 22:16
Blir nok en kjempefin auksjon i morgen, skulle gjerne vært der, særlig for å selge ut en del.
Mange arter skal antakelig ut, men vet ikke med akvariene enda, så jeg vurderer noen apistogramma... Blir så inspirert av å lese i tråden din. Men om det blir apistogramma på meg vet jeg ikke, for gnisten er på et lavt nivå for tiden, og både fisk og noen akvarier skulle gått ut, men ikke noe er bestemt.
Får følge med på hva du har for salg fremover Men jeg klarer ikke lenger holde det skjult lenger at det klør etter en art apistogramma, iallefall!
Lykke til med morgendagen! Skal følge spent med på hva du kommer hjem med...
Mange arter skal antakelig ut, men vet ikke med akvariene enda, så jeg vurderer noen apistogramma... Blir så inspirert av å lese i tråden din. Men om det blir apistogramma på meg vet jeg ikke, for gnisten er på et lavt nivå for tiden, og både fisk og noen akvarier skulle gått ut, men ikke noe er bestemt.
Får følge med på hva du har for salg fremover Men jeg klarer ikke lenger holde det skjult lenger at det klør etter en art apistogramma, iallefall!
Lykke til med morgendagen! Skal følge spent med på hva du kommer hjem med...
Postet 26.02.12 kl 00:17
LOFFAJeg trodde ikke jeg skulle få en slik opplevelse av et par med Apistogramma som jeg fikk i dag. Tenkt mye på hvordan disse ble i fargene disse Apistogramma panduroene når di fikk funnet seg til rette, og gledet meg enormt til å komme hjem fra jobb. Føyk rett ned i kjellern og tittet på dem. Jeg ble nær slått i bakken av synet. Så utrolig flotte!!! Tror jeg vil kalle disse en ny favoritt på lik linje, minst som mine A. Barlowi. Dæven døtte å flotte disse er! Dette paret er visst nok kjøpt på en utstilling i Hanover i Tyskland. Stunning! Maken til farge prakt tror jeg ikke noen gang jeg har sett. [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/19239_120223165553_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/19239_120223165554_2.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/19239_120223165556_3.jpg[/IMG]
Grattis med noen utrolig flotte Apistogramma`er
Postet 26.02.12 kl 14:28
Endret: 26.02.12 kl 14:29
Tuuusen takk. Ja disse er virkelig flotte. Var nesten mer opptatt av disse enn å få dagens fangst fra auksjon i Drammen i karene her når jeg kom hjem.
Ble et leikspar også i dag med Apistogramma. Denne gangen Apistogramma Bitaeniata "Yellow". Å dømme fisk ut fra en pose skal jeg ikke gjøre, så skal i morgen fortelle hva jeg synes om disse. Har hatt et VF par av disse tidliger, og di var iallefall et syn for øye.
I tillegg ble det 2 stk grupper med Corydoras. Caudimaculatus og Aeneus og et flott par med Pelmatochromis nignrofasciatus . Her har hannen utrolig flotte lange finner og er også et flott syn.
Et par mindre pumper (3-400L/t) ble også handlet inn. Alt i alt en helt grei dag.
Litt inhabil, men synes auksjonen i Drammen ble meget bra i dag. Et bredt utvalg av fisk. Eneste jeg faktisk savnet litt var Aspidoras. Ellers var det det meste der. Spesielt godt utvalg var det i malawi, cory og L-maller
Ble et leikspar også i dag med Apistogramma. Denne gangen Apistogramma Bitaeniata "Yellow". Å dømme fisk ut fra en pose skal jeg ikke gjøre, så skal i morgen fortelle hva jeg synes om disse. Har hatt et VF par av disse tidliger, og di var iallefall et syn for øye.
I tillegg ble det 2 stk grupper med Corydoras. Caudimaculatus og Aeneus og et flott par med Pelmatochromis nignrofasciatus . Her har hannen utrolig flotte lange finner og er også et flott syn.
Et par mindre pumper (3-400L/t) ble også handlet inn. Alt i alt en helt grei dag.
Litt inhabil, men synes auksjonen i Drammen ble meget bra i dag. Et bredt utvalg av fisk. Eneste jeg faktisk savnet litt var Aspidoras. Ellers var det det meste der. Spesielt godt utvalg var det i malawi, cory og L-maller
Postet 26.02.12 kl 18:55
LOFFATuuusen takk. Ja disse er virkelig flotte. Var nesten mer opptatt av disse enn å få dagens fangst fra auksjon i Drammen i karene her når jeg kom hjem. Ble et leikspar også i dag med Apistogramma. Denne gangen Apistogramma Bitaeniata "Yellow". Å dømme fisk ut fra en pose skal jeg ikke gjøre, så skal i morgen fortelle hva jeg synes om disse. Har hatt et VF par av disse tidliger, og di var iallefall et syn for øye. I tillegg ble det 2 stk grupper med Corydoras. Caudimaculatus og Aeneus og et flott par med Pelmatochromis nignrofasciatus . Her har hannen utrolig flotte lange finner og er også et flott syn. Et par mindre pumper (3-400L/t) ble også handlet inn. Alt i alt en helt grei dag. Litt inhabil, men synes auksjonen i Drammen ble meget bra i dag. Et bredt utvalg av fisk. Eneste jeg faktisk savnet litt var Aspidoras. Ellers var det det meste der. Spesielt godt utvalg var det i malawi, cory og L-maller
Ble visst en skriveleif der.... Pelmatochromis nigrofasciatus skulle det være....
Postet 26.02.12 kl 19:05