Mange bøtter vann.. (side 75)

Inaktiv bruker
har du tenkt på å prøv med oppdret på di ?
aner ikke hvilket kjønn det er på de engang :p
de går i et selskapskar, men skjer det så skjer det. akkurat nå er de ikke bestevenner. de jager hverandre om de får sjangsen, ikke verdens mest sosiale fisk :p men de er ikke sky, stikker ikke av selv om jeg kommer med kameraet.
og der kverka jeg lysarmatur #2. MÅ jeg alltid vælve den saken. nåja, har bestilt arcpod til karet, og den skal SKRUS fast.
Inaktiv bruker
vordan gjore du det Sanne ? var det kniv eler hagle du kverket den med fnis hihihi ?
jeg skumpet borti så den datt oppi akvariet og ble våt :p



hm.. hva er nå du for en?
[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
fine bilder Sanne
Hei Sanne
For å løse kortslutningsproblemet tilsetter du litt sand i vannet og bruker det som negativ pol på lyset, da er det allerede det som er korteste vei
morroklumpen du :p

her er ei blue pearl reke

[External Image]
da skal blueberry bee'ene få seg et nytt hjem
passe groggy etter å ha fjernet siste visdomstanna, som til gjengjeld var den mest vriene i og med at den ikke var kommet skikkelig ut + at de kutta en blodåre så det blødde godt oppi der...
da er karet satt opp, skjører dobbel filtrering inntil den nye er kjørt inn.

[External Image]

[External Image]

og to ottoer som deler en agurk
[External Image]


og kjenner jeg var litt for sein med å kjøre i meg noen nye pinex forte..
jaja, så ble det en dag hjemme. hoven som fy i kjakan, og forte'n gjør meg søvnig og svimmel. ikke bra nå jeg har arbeid som krever konsentrasjon og presisjon :p
Det var da svært så du skulle plages med disse tannlegene da! Får bare ønske god bedring og håpe det går raskt over.
hehe, fjerna den siste visdomstanna igår :p (med mindre den 4. finner ut at den plutselig skal fram)
men det virker som jeg reagerer kraftigere på tablettene denne gang. er akkurat samme pinex forten, men jeg blir jo så sinnsykt søvnig og svimmel av det denne gangen oO

men, denne tanna satt vanskeligere til og tok en del lenger tid å få ut, så kan ha noe med det å gjøre. er forhåpentligvis i gjenge imorra

og usj, har visst fått planarier i blueberry bee karet mitt. ikke så mange, var bare flaks jeg så den. disse rekene er ikke ivrige på maten, de sitter for det meste på rota og mosen og piller. så de novoprawn bitene har visst ligget for lenge...
nå har jeg nærmest sett ei blueberry skifte skall gitt! ser hvertfall et skall der hvor reka holdt på istad, og akkurat nå sitter den bom still like bortafor
vannverdiene er på vei opp, tar det laaaangsomt...tempen kryper også oppover, men kommer til å se meg om etter en bedre varmekolbe. stoler ikke helt på den, den var aldri nøyaktig.
den reka som har byttet skall bare "sitter" der, rører lite på seg. er det normalt tro..

her er et par andre reker. spesielt den første har mye hvitt.

[External Image]

[External Image]
De rekene er så fine

Tror det er ganske normalt. Rett etter skallskifte er det nye skallet veldig mykt, og reka er sårbar ovenfor å bli tatt av rovdyr. Ikke rart at de holder seg rolige og prøver å ikke tiltrekke seg så mye oppmerksomhet da De pleier å gjemme seg litt, men... snike seg innunder en plante, eller inni en mosedott. Men det at din ikke gjør det betyr jo ikke all verden
den som har skifta skall virker mer gul enn hvit, men så er vannet gult og da. tar kanskje litt tid før de hvite prikkene begynner å vise seg skikkelig når skallet er helt nytt.

hm, må finne en tynn slange til å suge opp uspiste matrester.. vil få med så lite vann som mulig da jeg ikke har justert ferdig verdiene her ennå...
Luftslange er genialt til det formålet. Det renner så sakte og pent at du rekker å suge opp mye uten at vannstanden minker betraktelig. Jeg bruker en bit luftslange som slamsuger både i rekekaret og hos ynglene
hm, har ingen ledig bit akkurat nå, så får stikke innom butikken imorra. såfremt jeg ikke er like dårlig da. men jeg føler meg mye bedre enn i dag tidlig, så får håpe det. liker ikke å være borte fra jobben, men har arbeid som krever såpass mye konsing og presisjon at jeg er nødt til å være noenlunde oppegående :p

og whee, kom med i fotokonken jo ;p
God bedring! Glemte å si det... (fy skamme meg).

Høres absolutt ikke godt ut, vært gjennom det samme selv, men høres ut som om du har mer ettervirkninger enn det jeg hadde. Det er ikke spesielt gøy... men - det blir bedre!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap