Sissis våte drømmer (side 75)

Eieren og jeg spøkte i går med at fiskene får det travelt om de skal rekke å prestere i Lekegrinda på de 2 dagene jeg har dem her. Gurami-hannen gjør ihvertfall så godt han kan, men det spørs om han rekker å overtale den lille damen før de drar ;D
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Tok en liten opptelling i Ungdomsklubben, og fant ut at jeg har 8 kjønnsmodne endlers-hanner! Det er jo alt for mye for de stakars damene, så nå er 5 hanner på vei over i Rio Fantasia.

Mulig jeg må gjøre det samme i Asylet, for tror nok det er litt vel mange hanner der også...
Så en liten yngel i Trollskogen igjen i dag, så nå er jeg sikker på at det er 4 der ;D
[External Image]

Trengte en slik opptur i dag, for de har funnet små svulster i hjernen til onkelen min. Prøvelsene var altså ikke slutt med hjerneblødningen...
Uff uff ,sånt er ikke noe greit å få vite
Men uansett så er det godt å ha fiskeverdenen å forholde seg til ,har hatt stor nytte av dette selv når kroppen har vært på det værste og famileieproblemer har vært på topp.
Husker veldig godt da jeg mistet min mor for noen år siden og vi kom hjem etter begravelsen og jeg plutselig hadde fått yngel på noen fisker jeg hadde gitt opp. Da tenkte jeg ,dette var riktige dagen for min mor sa alltid "du og disse fiskene " i en positiv betydning da .
Ikke at dette betyr at det ikke går bra med din onkel for det må vi inderlig håpe at det gjør . Det jeg mente var at fiskene kan gjøre at vi klarer å holde oss i gang uansett og gi oss litt positive impulser hvilket vi trenger til innimellom
Du har så rett Sølvi

Tror det er derfor min kjære lar meg holde på. Han syns det er alt for mye, men ser gleden akvariene og fiskene gir meg. Han rister bare på hodet når jeg rørt til tårer kan meddele at jeg har oppdaget en yngel...
Det er en av hovedgrunnene til at jeg starter opp igjen med akvarier, det er hvor mye man får tilbake av hobbyen. Kan ikke tenke meg noe bedre å pusle med om dagene når jeg går her og soser for meg selv (jeg jobber jo ikke). Enkelte dager er det mye smerter ute og går, og da MÅ jeg ha noe å sysselsette hodet med så jeg slipper å tenke så mye på det. Fisker og oppdrett av yngel, stell av dem, stå og studere fiskene som holder på med sitt på andre siden av glasset.... det er hyggelige ting å drive med

Uff Det er virkelig ikke gøy å få høre slike ting!
Men det går nok bra med han skal du se!
Da har "besøksfiskene" dratt til sitt nye hjem på Fosen, og jeg har tatt turen opp på fjellet til foreldrene mine. Her har vinteren kommet, så på med ullundertøy!

Kjenner det var litt trist at dvergguramiene dro, for de var så nysgjerrige og søte. Håper eieren får oppdrett på dem, slik at jeg kan overta et par. Merkelig nok gikk det veldig fint å fange både dem og atroene, og jeg trengte ikke ta ut noe av karet. Veloppdragne når de er på besøk altså.
Da jeg kjøpte dekkglass til Kjøkkenøya, så måtte tykkelsen være kattesikker. Og godt er det, for her ligger Karma! Hun vet hun ikke har lov opp på bordet, men akvariet er jo ikke bordet; eller?
[External Image]
Kjøkkenøya er full av blindpassasjerer, og her har de inntatt brokkolien. Posthornsneglene fulgte med planter fra Stavanger (de fleste som egg), og tangloppene kom med habrosusene fra Bergen. Tangloppene er jo perfekt lakrismat
[External Image]
Dekkglass
Heisann, hvor dro du for å skaffe dekkglass? Fikk du skjært det til mens du venta ?(takeaway dekkglass). Pris?
Hos glassmester rett bortenfor der jeg bor. De gjorde det på 5 minutter mens jeg venta, og det kosta 120,-

Veldig hyggelig var det, og kan absolutt anbefales. Mener de heter Glassmaker'n, og de holder til i Gamle Kongevei 65.
Jeg kan også anbefale de, under halvppris i forhold til alle andre for å bytte ut frontglasset på karret mitt som sprakk (en jobb flere sa at de ikke kunne/gadd-og de skryter på seg mesterbrev i glass?). Svært god service og ikke minst dyktige håndverkere.
Min kjære kunn meddele at det kom pakke i posten til meg i dag. Er det boka av Ian Fuller tro? "Identifying Corydoradinae Catfish Supplement 1"?

Hm... Kanskje jeg må fortere ned fra fjellet enn jeg hadde tenkt...
haha så nesten ikke brokkolien inni der! koker du den først eller får de den rå?
fiiine pusen foresten, hehe. mine er også helt frelst på akvariene.
Jeg kjøper frosne brokkolitopper, og bare hiver de oppi. De er ferdig forvella, så veldig lettvindt ;D
aah! skal se etter det i byen imorra! har en blyg værål som alltid kommer for sent i matfatet :p
Katter på bordet
[External Image]


Nå er det vel lov å være på bordet ? Jeg går ikke på bordet nå ?
He, he Jarle. Pussig det der, men alle esker prøves ;D
Kjenner det er godt at jeg har fiskevenner som rister fornuften min på plass, når cory-samle-trangen presser for sterkt på. Takk Linda, for at du hindret meg i å kjøpe 2 av en art igjen! Så mye styr som det har blitt av å kjøpe 2 habrosuser frister egentlig ikke til gjentagelse. Med bussbilleten på 150,- så ble de 4 fra Bergen ganske dyre. Men fiiine er de, så jeg angrer ikke. Og det har jo ført med seg en del morro også ;D

Prosjekt "coryer til Trøndelag del 2" er nå ferdig planlagt, og vil om ikke lenge settes ut i livet. Gleder meg veldig til å få flere bartetryner i hus, for du har helt rett Emil; jeg er virkelig smittet av Bartus Avhengus...

Og så skal det bli veldig koselig å treffe Inger Anne! Kanskje vi til og med får til et lite akvarietreff mens hun er i Trøndelag? Hadde vært veldig koselig om vi kunne samles en gjeng...
Sissimor
..... Og så skal det bli veldig koselig å treffe [B]Inger Anne[/B]! Kanskje vi til og med får til et lite akvarietreff mens hun er i Trøndelag? Hadde vært veldig koselig om vi kunne samles en gjeng...


Åh! Får jeg bli med?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap