Leifs verden, del 2 (side 75)

Pelmatochromis nigrofasciatus ene
Nye egg hos apistogramma baenschi
apistogramma panduro han
Corydorasene etter klimatiseringen nå i ettermiddag
I dag har jeg flyttet Apistogramma Panduro paret opp fra kjelleren og inn i et av karene her på røykerommet. Etter knapt et par timer var det leikstendenser og hannen viftet virkelig med halen. Di holder seg flott sammen og har allerede testet hula sammen. Da er det bare å håpe at det kommer egg i løpet av noen dager. Det ville vært utrolig herlig og prikken over i en. Virkelig flotte individer eller hva?

[External Image]
Kjempe fine er dem!
Ønsker deg lykketil!

Det tok kun 4 dager (kjøpt på auksjon i Drammen på søndag) før Pelmatochromis nigrofasciatus ene mine la egg. Eggene er lagt på et blad. Oppdaget dette da jeg i dag skulle ned å legge inn en flat stein til dem. Dette er jo kjempe gøy. De går i kar med noen små ancistrus samt di 3-4 siste hannene av apistogramma barlowi.

Hva gjør jeg nå? Skal jeg ta ut paret sammen med planta til et annet kar, flytte di andre ut, eller la det være som det er? Det er en 160L.

Ellers har palettciklidene gravd ut hula si som vanlig og ser også at mine nye Apistogramma bitaeniata har begynt å grave ut av hula. Skal si vannet her bærer frukter.... hehe

Panduro paret henger tett sammen, men ble ikke noe ut av små-leikingen forrige kvelden
apistogramma bitaeniata hula
palettciklide hula
Loffa har du skaffet deg et par med Apistogramma bitaeniata?
Gratulerer. En utrolig fin Apistogramma.

Hilsen
RHD
Ja RHD. Di kom "rekanes" på ei fjæl på Drammens auksjonen i helga 8-)
La inn bud på flere apistoer der, men ble med dette ene paret med apisto. Bitaeniataene ("Yellow") har vært litt skye frem til nå, men nå driver di med noe veiarbeid i hula si. Ser ut til at di trives med å kaste sand ut av hula, hehe. Mulig det kommer noe etterhvert. Hvilken farge (prakt) disse har aner jeg ikke, men håper å kunne ta noen bilder av dem i løpet av helga.

Pelmatochromis nigrofasciatus ene var nok ikke ferdig med eggleggingen når jeg oppdaget egg, for når jeg var nede en tur litt senere var det omtrent dobbelt så mye egg. Er ikke mye info jeg har funnet på disse og ingen oppdrett er registrert av medlemmer her. Kanskje blir jeg nr 1?
Håper du lykkes med egg og yngel på Apistogramma bitaeniata paret ditt
Jeg har fortsatt ikke klart å skaffe hunner til mine to ungkarer.

Glemte å si at Apistogramma Panduro hannen din var utrolig fin den også.

Er nok flere som har oppdrett på Pelmatochromis nigrofasciatus i klubben,må nok skuffe deg der
Har selv en hel gjeng her,og det er utrolig flott fisk.Leksvillige,og flinke foreldre

Flott at du synes auksjonne i Drammen var bra,inhabil eller ei :O)
frosken
Er nok flere som har oppdrett på Pelmatochromis nigrofasciatus i klubben,må nok skuffe deg der Har selv en hel gjeng her,og det er utrolig flott fisk.Leksvillige,og flinke foreldre :) Flott at du synes auksjonne i Drammen var bra,inhabil eller ei :O)

Nope, ikke skuffet Trine. Men skjønner ikke da at ingen har reg oppdrett på dem her! Seff trodde jeg ikke jeg ville være den første, men kanskje den første til å reg her på AF

Har nå flyttet ut ancistrus og barlowi fra 160L slik at di får fred med eggene sine alene. Virker som veldig fredlige. En titt i 160L under viste seg også som fruktbart i dag, da jeg fikk se nå at acaraene også har lagt egg i dag. Derfor tok jeg ut en del av forrige kullet til et lite yngel kar. Svarte, åssen skal jeg bli kvitt alt dette? Må få ut en annonse nå!!!

Prøvde å ta noen bilder av mine nye Apistogramma bitaeniata. Hva fikk jeg se PILE gjennom karet? Jo da en gjenværende apisto cf borellii, hehe. Jaggu har di unngått å ta den.

Har igjen problemer med å få inn bilder, så beklager ingen bitaeniata bilde
Veldig fredelig fisk,så disse kommer du til å ha mye glede av.
Mine legger egg på en sten,ser hos deg så har de funnet et blad.

Ser du fortsatt får masse yngel i karrene dine ,kjempemoro !
frosken
Veldig fredelig fisk,så disse kommer du til å ha mye glede av. Mine legger egg på en sten,ser hos deg så har de funnet et blad. Ser du fortsatt får masse yngel i karrene dine ,kjempemoro !

Ikke er di bare fredlige, men også flotte. Eneste aberet med ciklider er at di trenger en del plass. Dvs et stort kar som tar plassen til 2-3 mindre kar jeg kunne hatt flere trioer i 8-)

Har nå tømt 250L og skal legge den ut for salg med utvendig pumpe. Kunne tenke meg et par mindre kar på den plassen men får se hva som dukker opp på markedet etterhvert. Flyttet derfor hannen ned i 162L hvor jeg har hatt ei anna hue. Den fruen han hadde døde jo som nevnt tidligere.

Det fulgte med 7 yngel når jeg hadde med hannen oppi 162L og i karet hvor jeg plasserte ynglene kom det 199. Dvs at det er over 200 yngel av Tilapia mariae!!! Ikke rart det blir vanskelig å kvitte seg med fisk når det blir slike mengder.

Blitt mye flytting og diverse, så har snart ikke oversikten på hvor alt er etterhvert, hehe. Har satt inn en ekstra eheim pumpe i karet med Apistogramma panduro. Frosken solgte et noen på auksjon og jeg kjøpte to av dem .

Ja frosken, det dukker opp noen egg og yngel her og der. Men nå venter jeg spent på om Apistogrammaene bitaeniata og panduro kan utrette noe....
Ettersom jeg har prob med å legge ut bilder her har jeg lagt ut noen på min facebook side. Blandt annet a.bitaeniata

http://www.facebook.com/leif.e.johansen?ref=tn_tnmn
Hehe ser du er LFC. Visste det var no bra ved deg

Ja jeg er LFC fan og har vel vært det så lenge jeg husker. I Norge har jeg vært uheldig med favorittene mine di siste årene. Men det var en tid med Grønlund, Amundsen og Tom Lund blant annet som holder meg oppe. En kan liksom ikke bare bytte lag, slik smågutter gjør......

Jo da Abboren det er noe godt i oss alle, eller bra som du sier. Nå om dagen med syk sønn og syk kone føler jeg at jeg er mer tolerang og myk enn ellers. Liker at ting flyr av gårde, at ting skjer og at liksom det daglige skjer som det pleier å gjøre.

Er vel en tanke bortskjemt og som regel er kaffen på bordet når jeg kommer fra jobben og middagen klar 5 minutter senere. Men har med årene blitt en noe mer ydmyk "mann".

Kunne skrevet en avhandling egentlig over hvor heldig og borskjemt jeg har blitt etter at jeg fant kona mi og vi fikk vår sønn. Jeg gjør nærmest som jeg vil og har det utrolig godt. Kan reise på auksjoner etter fisk og utstyr, og fylle opp her uten at hun av den grunn spør hva jeg skal med dette. Vi deler egentlig ikke denne intressen, men likevel deler hun den gleden jeg har med dette.

Til tider er hun vel lei av å høre at jeg har nylagte egg eller nyklekket yngel i kjellern og at hun må bli med ned å se. I går ble det noen turer ned på henne da jeg måtte vise henne ei utgravd palett hule, en påbegynt utgraving hos mine nye apistogramma bitaeniata, nylagte egg hos mine nye Pelmatochromis nigrofasciatus og til slutt i går kveld egg hos acaraene. Ble noen turer på henne da.

Etter siste turen sa hun oppgitt at dette var siste turen ned i kjellern for i dag 8-=)

Ettersom det ble en del omgjøring i karene her i går og flytting av fisk i går kveld, er jeg spent på hvordan tingenes tilstand er nede i kjellern. 250L ble også tømt for salg. Har satt ut en annonse på finn, så får en se om det blir solgt. Kunne også tenkt å byttet det bort i f.ek 2x85L
Ja jeg kjenner igjen den der med at den enn bor sammen med sitter og enten tenker eller faktisk sier: Fiske prat nå i dag også. Og denne: Blir du aldri lei. Men dem aksepterer vår iver og glede ved og drive med akvarier da.
Det gjør alt så mye lettere når de vi bor sammen med aksepterer hobbyen vår og alt det som følger med . Er heldig sånn sett jeg og ,selv om mannen min heller ikke deler interessen min .Men han stiller opp og hjelper uansett og gir beskjed når det blir for mye fiskeprat. Så vi får være veldig glad for at våre samboere er så snille
Sølvi Gullaksen
Det gjør alt så mye lettere når de vi bor sammen med aksepterer hobbyen vår og alt det som følger med . Er heldig sånn sett jeg og ,selv om mannen min heller ikke deler interessen min .Men han stiller opp og hjelper uansett og gir beskjed når det blir for mye fiskeprat. Så vi får være veldig glad for at våre samboere er så snille :)

På en måte er det greit å ha ulike hobbyer, en annen vei greit å ha felles intresser. Det å finne engylden middelvei er greit. B.A: Glad jeg ikke har di nevnte problemer, selv om jeg tror kona har sine tanker om min galskap (lidenskap) for akvariefisk. På jobben er det litt motsatt vei. Når jeg forteller (skryter...) om mine oppdrett er det ofte at en får svar som hvor mange må til for en ommelett?

Bryr meg ikke tøddelen om det. Vannet er veldig fruktbart for tiden og etter at jeg satte sammen den andre hua av apistogramma nijsseni sammen med paret, har det kommet egg der i løpet av natta.

Den ene hua har lagt egg x antall ganger uten at hun har fått frem yngel. Kanskje på tide.....?

Bortesett fra hua i Tilapia mariae karet har det gått greit med omplasseringer nede i kjellern. Hun lå stille på bunn og leet seg ikke akkurat mye. Oppdaget fort at kolba var defekt, noe som må ha skjedd i løpet av går kveld/natt. Har satt inn en ny og håper dette hjelper til å få liv i henne. Var ikke mer enn 19c i karet. Kan være at hannen også har en finger med i spillet.

Er en ny tilværelse for han fra alene med over 200 yngel til inn i et kar med ei ny hue og bare noen få yngel. En hanne uten make er ingen MANN, så håper hun klarer seg
nei det hjemmelige har ikke vært helt bra her heller.Ham-Kam.
Høres ut som du har det bra ellers ja.Sikkert kjempebra med partnere som er med på leken og kan nyte din lykke uavhengig av om det er int for dem.Jeg er singel og har vært det over en periode nå og slipper også noe særlig problemer med hva jeg kjøper og når.Men har en sønn på 15 da som sier at nå må det vel snart holde vel pappa?Hehe hadde jeg hatt plass og penger så hadde det nok ikke stoppa med det første
Lykke til med nye egg og yngel.Her er det et kull til som har fått sett dagens lys hos mine cacatouides.
God bedring til kone og barn.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap