- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 76)
Tropheus Bilder (side 76)
Det er klart fargen blir mere konstant når fisken hisser seg opp,
men den blodrøde fargen ser du hele tiden.
Det er jo også spessielt med en gruppe troffer der ingen individer ser like ut.
Det kan faktisk variere fra helt sorte fisker til fisker der halvparten av kroppen er rød.
Kan se ut som rødfargen bare er sprutet på dem
Til dere som liker store fisker,,kjøp ikke sjøoppdrett.
De blir aldri så store som vilde fisker.
men den blodrøde fargen ser du hele tiden.
Det er jo også spessielt med en gruppe troffer der ingen individer ser like ut.
Det kan faktisk variere fra helt sorte fisker til fisker der halvparten av kroppen er rød.
Kan se ut som rødfargen bare er sprutet på dem
Til dere som liker store fisker,,kjøp ikke sjøoppdrett.
De blir aldri så store som vilde fisker.
Postet 28.07.08 kl 14:47
Roger Kaasa[QUOTE=Kristian Hennig][QUOTE=Roger Kaasa]Jeg har hatt 2 vildtfangede grupper med Caramba i min tid og kjenner folk som har det i dag. Det som er litt kjedelig med denne fisken er at det er så langt mellom individer av god kvalitet. Sjøoppdrett ville jeg styrt unna. Blir aldri noe greie på.
Det er fordi du har hatt troffer i to tiår det gammel'n! Men hvor gamle er de vilde gruppene folk har nå?
Du vet det knerten ,at hvor gamle viltfangede fisker er blir litt vanskelig å si )).
Det kom faktisk vilde caramba til Akvarium Malawi på vårparten i fjor.
De var ment til meg,men dessverre tok jeg noe annet i steden.
Hehe, kunne vel formulert meg litt bedre der ja! Det jeg lurte på var om det var lenge siden de ble importert.. Grunnen til jeg spør er fordi det var veldig skikkelig "texas" der nede ved ubwari halvøyen sist jeg sjekket (ikke det at jeg har vært der selv akkurat!) og i den forbinnelse mente jeg at det ikke har blitt eksportert carambaer på en stund.. Men der tok jeg gledelig feil! Montro om malawi ab får inn vilde kirizaer snart, det hadde vært stas..
Har nå fått tilbakemeldinger fra noen skikkelig petroeksperter, og det ser ut som at mine moshier ikke er moshier, men petrochromis ephippiium "saddleback".. To veldig like arter, men moshiene var da det jeg ville ha i mitt eneste store akvarie
Postet 28.07.08 kl 14:54
Postet 28.07.08 kl 14:55
Postet 28.07.08 kl 14:59
Vibsiikke gule akkurat nei men de er søren meg flotte! Har sendt deg en mail Kri. Har faktisk veldig lyst å kjøpe de carambaene jeg. Noen som skal til nykøping i nærmeste fremtid?
På hvilken mail da? Har ikke fått noe enda..
De er knalltøffe.. Helt hvite på ryggen, men jeg hadde da forventet noe annet.. Venter på tilbakemelding fra tyskland, så får vi se hvor det ender!
Postet 28.07.08 kl 15:02
Postet 28.07.08 kl 15:05
Kristian HennigSom dere ser, ikke akkurat knallgule.. [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t84/dorapeach/Moshis35.jpg[/IMG] [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t84/dorapeach/Moshis34.jpg[/IMG] [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t84/dorapeach/Moshis33.jpg[/IMG]
fiskene ser veldig glad ut. Ser ut som om de smiler hele tiden! Hvor store er de største?
Postet 28.07.08 kl 15:10
Postet 28.07.08 kl 15:24
Postet 28.07.08 kl 17:16
Postet 28.07.08 kl 18:13
Postet 28.07.08 kl 22:39
HAR NO 2 LUANGWAER SOM VIL SLEPPE YNGELEN SINE... WEEEE stillig og se på.. svømmer litt opp i karet. for så og svømme med hode nedover i nøkke bevegelser for og skubbe ut yngelen kan det virke som..
men de blir litt forstyrret av de andre for og si det på den måten da ja..
og det er minst 1 leptosoma som også tygger..
men de blir litt forstyrret av de andre for og si det på den måten da ja..
og det er minst 1 leptosoma som også tygger..
Postet 28.07.08 kl 22:43
Endret: 28.07.08 kl 22:44
saffenHAR NO 2 LUANGWAER SOM VIL SLEPPE YNGELEN SINE... WEEEE stillig og se på.. svømmer litt opp i karet. for så og svømme med hode nedover i nøkke bevegelser for og skubbe ut yngelen kan det virke som.. :) men de blir litt forstyrret av de andre for og si det på den måten da ja.. og det er minst 1 leptosoma som også tygger..
Hehe.. det er gode nyheter.. Du har ikke sett noen av yngelene enda?
Postet 28.07.08 kl 23:05
Postet 28.07.08 kl 23:14
Postet 29.07.08 kl 00:23
Postet 29.07.08 kl 02:37
Postet 29.07.08 kl 09:15
Postet 29.07.08 kl 09:21
Postet 29.07.08 kl 11:43
Postet 29.07.08 kl 14:47