Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 76)

Er denne tråden bare for ferskvannssnegler eller kan jeg legge ut et par fra saltvann?
gjelder sikkert alle snegler vil jeg tro,.rene swinger klubben her inatt.for det har kommet flere klaser

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Geiren
Er denne tråden bare for ferskvannssnegler eller kan jeg legge ut et par fra saltvann? :)

Jeg vil veldig gjerne se i fra saltvann!!
Plaza 1497: Dette er så komisk å se på. I går hadde jeg tre slike kamper på en gang. Det er 3 og 4 stk på ei hoe. Og får de ikke paret hoa så tar de likeså godt hannen. He he
Geiren
Er denne tråden bare for ferskvannssnegler eller kan jeg legge ut et par fra saltvann? :)

Nei det er ikke bare for ferskvann nei. Kom igjen med bilder fra saltvann, det har jeg savnet veldig...
Larsern 1502: Hvordan fikk du tatt det bildet av snegla som legger egg? Tok du ho opp fra karet eller har ho kravlet ut fra karet og lagt klasen på toppen av karet ditt?
skulle nedi karet en tur,og løftet av topplokket,merket ikke att snegla satt der før jeg la det på bordet hehe
Larsern
skulle nedi karet en tur,og løftet av topplokket,merket ikke att snegla satt der før jeg la det på bordet hehe

Ok , ble ikke så forstyrra at ho sluttet da? Eller fortsatte ho å legge egg? Var dette mens det var lyst også?

Jeg fant noe rart på mine gule eplesnegler som jeg fikk fra dyrebutikken for noen uker siden. Jeg fikk 10 gule voksne og nå er det bare 5 igjen for de dør med en gang når du kjøper sånne store snegler. Men de som lever nå har noe som ser ut som fingrer på følehorna på selve munnen. Noen har tre og noen to ...det var litt ekkelt med det samme jeg fikk se det for det så ut som en klo...Har aldri sett dette før. Kanksje det er en ny sort....blir spennende å se om fingrene går i arv. Skal prøve å få tatt bilder av de ...det er ikke så enkelt.
ho ble vel litt fortyrra og flyttet seg litt fra eggene,var litt snar med og putte på lokket
så hu falt ned med ett lite smell i glasset,er sånn inne glass på det zoorud karret,men
fulgte med den litt og såg att den berget,nå er den på toppen og fortsetter ser jeg.

litt rart da det er minst 10 cm opp til lokket mitt,men de klarer klatre dit alikevel

tar det lang tid før eggene klekkes,den første klasen har vel hengt i snart 14 dager,og er lyserød enda.har for tiden 11 klaser hengene nå,og 2 andre typer klaser nede i vannet.
Jeg har såvidt starta opp med saltvann. Her er mine aller første sjøsnegler:
[External Image]
En nassarius sp.
[External Image]" alt="[External Image]" title="[External Image]" border="0">
Og en Turbo fluctuosa.
Larsern
ho ble vel litt fortyrra og flyttet seg litt fra eggene,var litt snar med og putte på lokket så hu falt ned med ett lite smell i glasset,er sånn inne glass på det zoorud karret,men fulgte med den litt og såg att den berget,nå er den på toppen og fortsetter ser jeg. litt rart da det er minst 10 cm opp til lokket mitt,men de klarer klatre dit alikevel tar det lang tid før eggene klekkes,den første klasen har vel hengt i snart 14 dager,og er lyserød enda.har for tiden 11 klaser hengene nå,og 2 andre typer klaser nede i vannet.

Hvis den er lyserød etter 14 dager da tror jeg ikke den er befruktet. De skal begynne å bli gråhvit etter 9-10 dager. Men det spørs hvor de henger hen. Men la den henge en uke til. Har noen av de klekket?
Tarald kule snegler, og vil ha flere bilder. Er det endel saltvanns snegler på markedet?
Takk! Det kommer nok, men foreløpig har jeg bare disse to. Jeg har den luksus å bo rett rundt hjørnet for en av de beste saltvannsbutikkene i Norge, så jeg har nok ikke noe representativt inntrykk av hvor lett det er å få tak i sjøsnegler til akvarium.
Tarald
Takk! Det kommer nok, men foreløpig har jeg bare disse to. Jeg har den luksus å bo rett rundt hjørnet for en av de beste saltvannsbutikkene i Norge, så jeg har nok ikke noe representativt inntrykk av hvor lett det er å få tak i sjøsnegler til akvarium.

Er det kaldt saltvann eller varmt?
Tja, det må vel kalles subtropisk foreløpig. Jeg håper å kunne holde temperaturen rundt 23-24 grader, men har ingen kjøler, så det kan bli vanskelig til sommeren.
Her kommer flere bilder, inne i akvariet denne gangen. De ble ikke særlig gode og fargene ble ganske rare.
Og et par til hhv. med og uten blitz
Oj de er jo flotte, har den ene sånn lang "følearm" som jegersneglene har? Den så skikkelig stram ut...
Ja, den jeg tror er en Nassarius har en lang "følearm". Leste et sted at det faktisk er munnen (som dermed kan komme til på vanskelige steder), men får det ikke helt til å stemme.
Tarald jeg tenkte hvis det ikke skal være tropisk så kanskje du kunne prøvd de sneglene som finns i norske havet?? Der er det masse flotte snegler ....men det går sikkert ikke an..
Ja, det hadde vært kult! Problemet er at man trenger et skikkelig kjøleanlegg, som er MYE dyrere enn en varmekolbe. Og jeg tror ikke det oppveies helt av at man får innholdet gratis. Men når jeg en vakker dag blir rik...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap