Sissis våte drømmer (side 76)

Jarle F
[IMG]http://akvaforum.no/images/forum/24856_541408_1.jpg[/IMG] Nå er det vel lov å være på bordet ? Jeg går ikke på bordet nå ?


Kan ikke dy meg... Denne MÅ sees!
Vedkommende som lager disse tegnefilmene må ha katt selv...

<embed src="http://www.youtube.com/v/EKvNqe8cKU4?version=3&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="254" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Sissimor
Og så skal det bli veldig koselig å treffe [B]Inger Anne[/B]! Kanskje vi til og med får til et lite akvarietreff mens hun er i Trøndelag? Hadde vært veldig koselig om vi kunne samles en gjeng...

Akkurat når jeg kommer med fisken, er jeg neppe særlig pratelysten. Jeg har da kjørt i nesten 9 timer (på ymse juleferieføre), og er snart framme. Men senere i jula må vi få det til. Og, ja, Blippblopp, jeg håper da at du stiller opp også.
Abonnere på den tråden i youtube. Utrolig mange artige snutter om katt han har laget. Garantert at den personen har stor kjennskap til katt eller kattehold.
De filmene der er virkelig en høydare! Har Simon's cat på Facebook, slik at alt nytt dukker opp der. Helt fantastiske, og får meg til å le hver gang smertene i kroppen gjør at jeg vil grave meg ned. Katter gjør virkelig verden til et bedre sted; også i tegnet utgave. ;D

Tenkte ikke med en gang du kommer nei Inger Anne, men som du sier; seinere i jula, eller rett over nyttår før du drar igjen. Vi får lage en tråd på det tror jeg, og Blippblopp er selvfølgelig veldig velkommen (vet hvor jeg bor også du) ;D
Nye kampfisker og f#$%&s filter!!!
På vei ned fra fjellet i dag, så hoppet jeg av på Tiller for å ta en tur innom Akvasia. Der hadde de crowntail-damer inne, så da "sprakk" jeg på to kjempefine. Han hadde inne to halfmoon-hanner også, men disse var det liksom ikke noe med. Skjønte at jeg var litt seint ute, for i forrige uke hadde de fått inn 20 stk! Var noen kopper med vailtail også der, og en av dem fattet min interesse. Kroppen er lys lilla, finnene røde med hvite tupper, og han flørta med meg! Finnene er litt rufsete, så mulig han egentlig er en misslykka crowntail? Vakker er han uansett...

Vel hjemme tok jeg meg en tur rund til akvariene for å sjekke ståa, og la merke til at kuhliiene i Ungdomsklubben oppførte seg merkelig. Tokk en nærmere titt, og filteret stod!!! Fikk lirka det igang igjen, men gudene veit hvor lenge det har vært sånn...

Nitritt hadde heldigvis ikke rukket å bli høyere enn 0,1. Tok raskt et stor vannbytte, og kom på at jeg kjøpte en hangon-filter fra Eheim på auksjonen. Dette er ganske stort, og det står på at det tar opptil 7 l/m. Burde holde til 63 liter da. Byttet filter i full fart, for stoler ikke på det originale juvelfilteret lenger. Renset svampene lett og flyttet dem over. Hentet grums fra Godteskåla også, for vet jo ikke hvordan det har gått med bakteriene. Får følge med framover.

Nå står ihvertfall kampfiskene til aklimatisering. Hunnene er på vei over i Lekegrinda, mens hannen er i EB-boksen som henger på kanten der. Jeg ligger i sofa'n med god samvittighet, akvaforum og supplementboka til Ian Fuller (med hilsning inni).
Så forresten noen flotte coryer på Tropehagen City syd, og jeg tror de er laxozonus...

Så ingen lapp på de, og de som jobbe der var alt for opptatt av slamsuging til å bry seg om meg, så da gadd jeg ikke spørre heller.
Håper det går bra med filtreringen i karet med kuhli-ålene, Sissimor!
Takker Mona! Jeg skal følge nøye med. Tenk om jeg hadde ventet et par dager til før jeg kom hjem... *Grøss*

Her kommer noen bilder av den nye kampfisken. Den metalliske lilla-aktige fargen på kroppen kommer ikke helt fram, men dere får en idè ihvertfall. Nå gjenstår det å finne et passende navn til ham...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Og her er CT-damene. Ganske små, men de har eggleggingsrør. Den ene er veldig lys, med et svakt mintgrønt skjær. Dette grønne vises også mellom det røde i halen. Den andre er mørk grå-lilla, litt metallisk, men ser litt kjedelig ut på bildene desverre...
Det var virkelig noen flotte kampfisker! Likte veldig godt den første der
Flott kampfisk! Ja min har også et sånn blått metallisk skjær som jeg ikke får fram på kamera, ergelig!!

Hvilket kar skal denne kampfisk-herren svømme i?

Hva slags navn liker du å gi kampfisk o.l? jeg går ofte for navn på artister men neste fisk som skal ha et navn blir isåfall en politiker av noe slag. (ikke at jeg er politisk interessert..)
Vet du, tror ikke jeg har noen bestemte preferanser der...

Det var min kjære som døpte Kåre Conradi, så da ble damene Marian, Lene og Malin (naturligvis). Redbull måtte jo bare hete det, siden han var så knall rød. Disse må jeg bli litt mer kjent med, om ikke samboer'n min kommer på noe lurt da ;D
Loxozonus er en nydelig cory. Jeg har en bitteliten gruppe selv. Jeg skulle gjerne hatt flere av dem.

Alle mine kampfiskhanner har hatt navnet Kong Sverre. Og jeg har hatt mange av dem! Det var den første fisken jeg kjøpte da jeg startet med fisk i -93 eller -94 (husker ikke helt). Jeg har liksom aldri helt fått til kampfisker, men har aldri gitt opp å forsøke med dem. Men den jeg har nå, den har levd lenge. Merkelig nok, ettersom jeg aldri har behandlet en kampfisk så dårlig som denne (han står i et bortgjemt kar på kjøkkenet, og det er ikke alltid like lett å huske å bytte vann hos stakkaren). Jeg skjønner i grunnen ingenting av det, men han trives tydeligvis likevel. Han er en meget vakker kar, forresten!
Loxozonus er kjempefine! Om jeg en dag gir opp drømmen om parallellus, så vil disse være en god erstatning ;D

Kong Sverre var jo et flott navn Inger Anne, men denne er jo nesten rosa, så føler det blir feil her. Gubben foreslo Henrik først, men så blir det kanskje Odd. Får se hva han har bestemt seg for i morra. Må jo prøve å få ham litt engasjert i det her, og så får jeg finne navn på damene som passer...
Flott kampfisk :o) Min rosa kampfisk heter Karstein jr.

Tyson hadde jo vært et passende navn til en kampfisk, hehehe :o)
Sissimor
Om jeg en dag gir opp drømmen om parallellus, så vil disse være en god erstatning ;D

Oooh! Den hadde flott ryggfinne! Nesten like flott som noen av mine concolor!
Så concolorene dine har fantastiske finner Inger Anne? Håper de du skal ha med opp til meg også får det. Føles fortsat litt skummelt å kjøpe fisk jeg ikke har sett, men det går vel greit denne gangen også.

Den nye kampfisken har fortsatt ikke fått endelig navn, men han prøver så godt han kan å vise seg for damene. Ingen tvil om at han er en kløpper til å bygge med skum heller. Damene virker interesserte, og svømmer ofte bort fo å titte på ham. Men de er da så små! De har runde mager og synlige eggleggingsrør, så kanskje de er gamle nok?
[External Image]
[External Image]
Plussmedlem
Det var en fin kampfisk! En sånn kunne jeg tenke meg nå etter at Kasper døde...

De er så utrolig skjønne de sure trynene der!

Sissimor
Så concolorene dine har fantastiske finner [B]Inger Anne[/B]? Håper de du skal ha med opp til meg også får det. Føles fortsat litt skummelt å kjøpe fisk jeg ikke har sett, men det går vel greit denne gangen også.


Gratulerer med snart eier av concolor Flotte fisk!
Jeg får en gruppe av disse på tirsdag og gleder meg til det. En vakker, vakker cory

De er så fine de nye kampfiskene dine, jeg finner bare de røde og blå "vanlige" i butikkene her jeg. Bortsett fra hos Dahl's da, der var det en lys lilla, og en lys rosa...det skulle litt anstrengelse (og tynn lommebok) til å dra hjem uten noen av de
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Gimre
Reklame for plussmedlemskap