Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 77)

jo,noen har blitt grå klaser ser jeg,og noen er klekt,men hvor avkommene er vet jeg ikke...skulle hatt en sånn turbo snegle jeg også,men har ikke saltvann
Larsern
jo,noen har blitt grå klaser ser jeg,og noen er klekt,men hvor avkommene er vet jeg ikke...skulle hatt en sånn turbo snegle jeg også,men har ikke saltvann

Hvis du sitter og stirrer på bunnen så vil du kanskje se noen 1-3 mm små snegler. De er ikke så mye farge på de når de er små men det skal ikke mange dagene til før de begynner og farge ut. Hvilke fisker har du sammen med de?
I dag holdt småtassene mine på med oppned svømming. De fløt rundt med foten opp mot vannflaten. Tror de har funnet ut at dette er en grei måte å spise på. Har du opplevd dette Heidi?

Greide å knipse den ene.

[External Image]
sessan
I dag holdt småtassene mine på med oppned svømming. De fløt rundt med foten opp mot vannflaten. Tror de har funnet ut at dette er en grei måte å spise på. Har du opplevd dette Heidi? Greide å knipse den ene. [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/20459_120312191540_1.jpg[/IMG]

Det driver mine med også!

Og damsnegler driver å flyter rundt i "løse vannet" .. Utrolig stilig å se på..

Ser ut som om de "flyr" om en tenker akvariet var tomt for vann, og de gjorde det samme.. Må være oe luft greier, men de gjør det med vilje. Det kan en se på hvordan de "lander" opp ned osv..
En av mine nye jegere :)
Her er en av mine 5 nye jegersnegler på full søk etter mat
Sessan, mine gjør dette titt og ofte. Spesielt når det mates da flyter de rundt og lager foten som en trakt som de fyller opp med mat. De gjør dette når de spiser hornblad osv også. Noen av de tror de forflytter seg også fra et sted til et annet.
Gomp, det er rett det, damsneglene eller det folk kaller pestsnegler kan fly. Har skrevet om det flere ganger. Her er to bilder av en pestsnegle som tar av for å fly...
Palmer 1525: det var et flott bilde. Jeg tror jeg må bite i det sure gresset og få tak i jegersnegler...Men hvilket kar skal ofres....
Heidi Ingdal
[QUOTE=Larsern]jo,noen har blitt grå klaser ser jeg,og noen er klekt,men hvor avkommene er vet jeg ikke...skulle hatt en sånn turbo snegle jeg også,men har ikke saltvann

Hvis du sitter og stirrer på bunnen så vil du kanskje se noen 1-3 mm små snegler. De er ikke så mye farge på de når de er små men det skal ikke mange dagene til før de begynner og farge ut. Hvilke fisker har du sammen med de?

har kardinaltetra,ca 50 stk og 3 kamfisker reker og 3 sverd dragere og de andre sneglene jeg fikk av deg.

du kan vel bruke det karet du fikk fra meg da heidi,til jegerne
Så søte perler

Har bare små rødbrune skillingsbolle pestsnegler jeg.
Vet du hva jeg oppdaget her om dagen Heidi? En helt lys leverikte! Snakk om vakker skapning
Sissimor har du leverikte snegler? har du mange? De finns i lys , ser ut som grå aktig. Så finns de i svart. Jeg ønsker meg begge deler. Har du bilder av de?
Jeg fant bare en Heidi, men krysser fingrene for at det er flere. Hadde en svart en for en stund siden, men den ble plutselig borte desverre...
Tok noen bilder i kveld i akvariet.
1 et gult eplebarn og en liten skillingsbolle snegle

postet for fort så det kom bare med ett bilde[External Image]
Bilde 1 undersiden av en mørk snegle

Bilde 2 et gult eplebarn som spegler seg

Bilde 3 enda en mørk fra undersiden[External Image][External Image][External Image]
Bilde 1 To som er helt oppe ved vannkanten

Bilde 2 Har mange med slikt brunlilla/grønnstripet skall, er spent på om de endrer seg når de vokser til . foten er lilla[External Image][External Image]
Jeg har lenge planlagt å bytte ut grusen i akvariet mitt med Biltemasand. Men når jeg skulle gjennomføre det igår støtte jeg på et problem...-Hva skulle jeg gjøre med alle sandsneglene i grusen?? Man blir jo ganske glad i dem og de er jo veldig fine??
Så i natt satt jeg og plukket ut sandsnegler av grusen. Tror heldigvis jeg har klart å redde bortimot alle Her er bilder av sandsneglene som endelig får bevege seg i SAND! Det ser ut som de er ganske glade for å kunne forflytte seg så fort nå i forhold til hva de kunne i grusen
Nå blir de sikkert fornøyd
Sessan 1535: Den grønn kommer til å bli enda mørkere og stripene enda mer fremtredende. Da jeg hadde slike så skinte det av de, så ut som de hadde silkeskall.
Det er utrolig interessant å studere dem, for de forandrer fargen Ser nesten fargene best på bildene jeg tar
palmer

Rå stilig! Jeger snegler er eneste grunne til at jeg driver med akvariet. Eller grunnen til at jeg startet opp skikkelig igjen da. Sinnsykt fine snegler!
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap