Liv's vannverden (side 77)

Fornuften må seire av og til

Hvordan fik du det til?

Jeg trodde fornuften var flammebasert og dermed alltid tapte i fuktige funderinger.

Jeg har somlet litt, men håper Normanien fremdeles er klar for artsfrender.
Ville totalt ødelagt gleden ved hobbyen ellers. Finnes ikke verre enn at hobbyen blir stress.

Normanien svømmer rundt med gertrudaene som før, blir nok glad for å finne igjen sine virkelige artsfrender
Å selge/gi bort ting på AF er en tålmodighetsprøve jeg stryker på hver gang.
Jeg skal i hvertfall ta over Normaien, og finner sikkert tid som passer oss begge til uken, men resten kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.

Hvordan går det forresten med dine channoides?
Siktet ikke til deg, bare så trøtt på alle som skal ha helt til de aldri dukker opp og heller ikke sier fra.

Går trått med channoides yngelen syns jeg, og mye frafall. Hva med deg?
Har ikke talt yngel så jeg vet ikke om at noen av de som lever under kontrollerte forhold dvs. i yngelanordning har falt fra. Har i hvertfall ikke sett noen lik. De vokser forresten ganske sakte.
Det tredje kullet som jeg lot gå "ute" er det ikke mange igjen av. Jeg har observert at moder'n har tatt seg en yngelsnakcs et par ganger. Hannen har jeg ikke sett på en stund, så det er sikkert et fjerde kull på vei.
Lurer på om det snart er på tide å flytte de eldste for seg selv, men er litt redd for at de skal kræsje hvis jeg ikke klarer å brygge den samme te-lignende guffa i det nye karet.

Har du forresten passet på tilsette litt jern. Husker ikke hvor jeg leste det, men channoides setter pris på litt jern. Jeg slipper et par korn ferrogan oppi karet en gang i blant. Kanskje frafallet skyldes jernmangel?
Da blir det 1 akvarium mindre fra i dag. 96 literen er tømt og venter på henting av ny eier. Litt vemodig, men sånn er det - kan ikke flytte med 10 akvarier. Blir også for mye når jeg begynner å studere igjen til høsten.

Fikk leiligheten i Tønsberg, så 1 kar til må ut før jeg flytter - blir fortsatt mye å flytte med 180, 128, 54, 28 og 28.

Hvis noen er intr. i 180 Sør-Amerika karet mitt så står det til salgs. Fint møbelakvarium fra Juwel. selger også de digre lotusene der med avleggere og en kjempestor mopanirot.
Flytter du til Tønsberg??
Så moro, da blir det kanskje enda en med på møtene da
Ja, flytter tilbake til Tønsberg etter mange år i Oslo Gleder meg til å komme tilbake. Er det egen akvarieklubb som har møter i Tønsberg eller?
vestfold akvarieklubb holder til på krizoo i stokke, er jo ikke lange biten å komme seg dit.
som regel kommer det folk fra horten i nord til larvik i sør, noen ganger enda lenger unna :p har man ikke bil stopper bussen rett utenfor butikken og
Så kult, da må jeg nok melde meg inn Husker krizoo fra jeg bodde i Tønsberg tidligere, da lå det nærmere byen i en diger låve. Veldig bra butikk.
vi er flinkere enn nsb i avsporinger, så håper du holder ut med en gjeng halvgærne akvarister :p men vi har det morro da
Avsporinger er fint Har aldri vært i noen akvarieklubb før, men det kunne jo vært morsomt. Greit å ha noen likesinnede med, kan ikke plage vanlige mennesker med detaljer om munnruging liksom
Alt som har med fisk å gjøre er av interesse, så det er bare å prate til krampa tar deg.
Evnt kan du jo holde foredrag om det å
hehe, så kunnskapsrik er jeg nok ikke - mest skravlesyk
Gleder oss til du kommer
Torstein husker du vel?? Han er jo med fremdeles, han har sine ups and downs når det gjelder skravling, men han kan det som trengs å kunnes.
man trenger da ikke være så kunnskapsrik for å holde foredrag, det vet galemor alt om... ;p
Husker ikke navnet på de som jobbet der, men ganske originale. Husker han ene prøvde å prakke en stim med kampfisk på en nybegynner
Må få høre om det foredraget
Hmmmm

Midt i gjengen av gule reker har det plutselig dukket opp en blå. Har hatt blue pearl, men det er jo en evighet siden og aldri i dette karet. Kan de gule en gang ha vært krysset med blue pearl så det kommer en blue pearl eller må det ha fulgt med en ørseligen yngel med en mosedott fra blue pearl karet for lenge siden tro.... Den ser unektelig ut som en blue pearl? ikke?
Ser sånn ut ja, fant noe lignende i mitt karr her om dagen. En blå i kirsebærkarret, aldri vært blue pearls der, men jeg har flyttet over mose fra blue pearl karret. Så uannsett hvor mye man prøver sniker det seg alltid noen med, enten det er snegler eller reker.

Håper du vil føle at krizoo har hevet nivået på de som jobber der, slik at ingen fler blir prakket på en stim med kampfisk ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Benny Hubel Hansen
Reklame for plussmedlemskap