Mange bøtter vann.. (side 77)

da har jeg blitt halvannen lapp fattigere, og 2 lysrør, mat, ph penn og kalibreringsveske rikere :p
men nå er jeg sliiiiiiten...
det skal ikke være lett altså...
min siste bestilling fra webzoo så manglet det en luftpumpe. endte med at jeg trakk fra prisen på pumpa da jeg betalte når jeg ikke fikk noe svar på hendvendelsene mine om hva som kom til å skje.
på min bestilling fra aquamanias som jeg hentet idag, så var alt på plass, bortsett fra glasset med ibbs. denne pakken er jo allerede betalt, så der blir det vel en mail og spørre hva som skjer nå.

typisk min flaks...
Stod glasset med IBBS oppført på fakturaen i pakken da? Som pluss, ikke minus?
Det ligner ikke han å gjøre sånne feil, men jeg vet at han er tom for akkurat de glassene og forsøker å få tak i dem. Jeg har en bestilling på et par sånne inne hos han selv og har ventet på dem i tre uker eller noe sånt
det stod som levert, ja. kan jo være en glipp, men jeg får sende over en mail når jeg kommer hjem ikveld er jo ikke store summen det er snakk om, men litt både irriterende og komisk, med to bestillinger på rad fra to forskjellige firma :p
tja, skulle jo skrive mail, men vet ikke om jeg orker. har såvidt kommet meg hjem og er sinnsykt sliten. først jobb, så til tannlegen å fjerne sting, deretter frisør, så dro jeg og et vennepar og spiste middag. dernest en tur innom dem, så måtte jeg komme meg hjem. tar jo en halv evighet når man er avhengig av buss :p
Vet akkurat hvordan det er, jeg blir fremdeles satt ut av at det tar så kort tid å kjøre, for det er flere ganger jeg tenker at det er alt for seint å skulle dra avgårde noe sted fordi det tar så tid, oxo er klokka kanskje 4.
igjen, sent hjemme, men overtid denne gang. og nå barnepass fram til mamma kommer hjem fra jobben. er SÅ klar for helg.. har masse jeg skulle ha gjort, men er så sliten... jaja. ernæringsfosiolog neste fredag, så da begynner "alvoret" :p
mor og datter? :p
[External Image]

blue pearl hunn med eggproduksjon
[External Image]
På noen av mine reker ser det ut som de har en no slags hvite greier forran ved munnen, skal prøve å få tatt bilde av det, men tror det er no slags parasitter, har du registrert noe slikt hos deg??
De som har det er faktisk ganske fine blå i fargen, så vet ikke om det kanskje er symbiosearbeid eller noe slikt??
kan ikke si jeg har lagt merke til noe sånt. har et par som er blekere enn andre, men ellers er de ikke noe...
liker egentlig ikke den haley grusen hos rekene. blir grusomt gjennskinn på bilder, og de fleste bilder blir helt ekle. må heller skaffe matt sort grus. har mørk blå og hvit jeg kan teste men.. så er det det å grave ut alt da. og det er jo masse smått yngel i karet og.
Synes haley grusen er helt fin jeg, men jeg klarer ikke få bra bilder av den da
grusen i seg selv er ok, men ikke på bilder :p
Merker ikke sånt jeg, for klarer ikke få skikkelig bilder i det akvariet. Virker som det blir for smått eller no, det blir aldri skarpt.
trenger nok macrolinse til det ja
jadda. blir visst tur til legevakta imorgen.
når de måker snø her så blir det hardpakket polert snø, glattere enn is. legg til nedoverbakke og 3 cm nysnø oppå den polerte snøen, så har man oppskriften for fall. mitt venstre kne er sinnsykt hovent, det gjør vondt, jeg kan knapt gå. er det ikke bedre imorgen, blir det turn til legevakta ja.
pokker heller, trenger virkelig ikke dette nå..
Stakkars, skikkelig uheldig med helsa om dagen du! Får håpe det ikke er noe alvorlig skade.
nei, det virker mye bedre idag. mye mindre vondt, men fremdeles hoven og jeg kan ikke bøye beinet så veldig mye. virker som jeg har fått alt de siste årene. før gikk jeg kanskje til legen en gang hvert tredje år, nå føler jeg at jeg springer hele tiden -.-
Hvordan bruker du dem amtra ph constanten din? Syns den øker ph litt, så jeg har sluttet å bruke den ved hvert vannbytte. Ser ut som det holder å bruke den pr. 3 vannbytte. Har tatt 2 bytter nå i karene uten og ph i laveste karet er på 5,9 høyeste på 6,5 - det er eg. fine verdier for meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap