Sølvi sine coryer og litt til :) (side 77)

Corydoraser bør være minst 5- 6 stk. ja for å trives .det er ikke noen i veien for at du kan ha de i 110 literen men grusen bør du da bytte ut med sand istedenfor. Skrev i tråden din ang. grus til coryer .

Hvis du kommer deg avgårde til storauksjonen ,så kan det jo være du er heldig å få tak i noen flere Adolfoier der. Det er ihvertfall en auksjon du bør få med deg ,sjansen er stor til å få med seg godbiter både når det gjelder fisker og planter mm.
ja jeg har hvertfall veldig lyst å gå der! håper å finne noe knask

Svarte på det med sanden / grus. menmen. vi får se hva som skjer
Inaktiv bruker
Sølvi Gullaksen
Weitzmani-eggene vil ekke klekke de ,skjønner ikke dette her. Nå har jeg lagt ut spørsmål på forumet i egen tråd i håp om at noen vet hvorfor dette skjer.

Nå har jeg lest og lest, men klarer ikke å finne noe som helst svar på dette! Veldig merkelig dette her! Slik jeg forstår det på andre som har drett på denne arten, så skal det ikke være noe problem å få eggene til å klekke... :/ Men likevel nekter dine egg å klekke! Hmmm... Hvilken temp har du i klekkeboksen(e) din(e)?

Skal forresten på storauksjonen jeg også, så da snakkes vi sikkert litt der!

-Erik
Hei igjen Erik ,det er et mysterie dette her ,har aldri hatt problemer med dette før .
Temperaturen har vært litt forskjellig ,fra 23-27 grader ,men har fått ett tips om å øke temp.til 27-28 grader og enda lavere ph. s om jeg ikke får noen bedre tips ,så forsøker jeg det neste gang.

Ser frem til å treffe deg på stor-auksjonen
Inaktiv bruker
Sølvi Gullaksen
Hei igjen Erik ,det er et mysterie dette her ,har aldri hatt problemer med dette før . Temperaturen har vært litt forskjellig ,fra 23-27 grader ,men har fått ett tips om å øke temp.til 27-28 grader og enda lavere ph. s om jeg ikke får noen bedre tips ,så forsøker jeg det neste gang. Ser frem til å treffe deg på stor-auksjonen :)

Tenker litt høyt:
Kunne det ha hjulpet å ha kraftig strøm i klekkeboksen? Slik at eggene hele tiden er i bevegelse...? Hmmm.. Kanskje en utrolig dum ide, men... Hvem vet?

Det må jo gå tilslutt uansett, ikke sant! Dette må du få til! Hehe! Gøy med litt utfordring, selv om det kan bli i meste laget noen ganger.

Joda ,litt utfordringer er greit,men akkurat dette skulle ikke være det

Sikulasjon fr de enten de er i foreldrekaret eller i klekkeboks med kraftig luftestein,så problemet er nok ikke der.

Ser forresten ut til at de legger egg igjen nå på morgenkvisten,så iallefall 2 stk. Så fr se hva jeg skal finne på denne gangen
Inaktiv bruker
Vi får håpe det går denne ganger da, Sølvi!

Lykke til!

-Erik
Krysser fingene for det og takk skal du ha Erik.
Inaktiv bruker
Nå venter vi i spenning her! O_o
ja det gjør vi! og tørr jeg spørre hva du snopet deg på dyrebutikken i dag?
Hehe ,nyskjerrig nå Anders
Burde jo egentlig ikke vært ute i dag da siden jeg ikke var på jobb
Men måtte til veterinæren med en syk hund og dermed vente en time mens den skulle våkne igjen etter narkosen.Dermed ble det en tur til troyas for å avlede tankene mht. dette og min egen uffenhet.

Det var ikke så veldig spennende akkurat ,4 stk. snegler til saltvannskaret til 50 kr. pr. stk. pluss litt ekstra godbiter til hunden.Dessverre kan hus ikke få noe før i morgen men det er nå så.

Nr det gjelder eggene til Weitzmaniene ,så har de ikke klekket ennå
Satser på at det skjer noe i morgen. kommer litt mer oppdateringer i morgen regner jeg med.Dagen i dag har ikke vært helt på topp

nei huff har hund selv og det er alldri kjekt og måtte til vetrinæren! gikk det bra da?

Jeg var bare innom med noe planter somjeg ville forhøre meg litt om, så fikk noen gode tips og triks til de og fikk med noen andre hvis de nå ikke skulle klare seg. er kjipt å bruke 300 kr på noe som rotner bort når en har dårlig råd fra før :P

Det gikk bra ja ,hun er litt daff i dag men det er kanskje ikke så rart.

Håper det går bra med plantene dine da ,er ikke alltid så lett å få de til.

Fikk forresten levert inn en bestilling på div. saltvannsfisk og mykkoraller også.Så håper det meste kommer av dette,trengs litt nytt etterhvert.

Eggene har ikke klekket i dag heller ,gir snart opp hele Weitzmani-greiene

De små C. venezuelanus ène har lagt egg 3 ganger i løpet av de siste 12 dagene.Så de har tydeligvis det travelt om dagen
Om det vokser noen opp i foreldrekaret aner jeg jo ikke,men håper jo på det. Det har vært endel egg på bakveggen de siste dagene. men i dag var de vekk. Enten har de klekket veldig fort eller så har de blitt spist opp. Har noen egg i en hov i karet og disse begynrte klekke i går.Men senil som jeg er ,så klarer jeg ikke å huske om de på veggen ble lagt samme dag
De la også noen egg i går på et par blader og disse ble ihvertfall spist opp grrrr.

Cw023(orange laser) la også egg igjen for noen dager siden og disse har begynt å klekke i dag . Her har også de voksne begynt å spise eggene og det gjorde de ikke tidligere.Så denne gangen tok jeg noen egg ut og plasserte i en henge- rugekasse og så får jeg se hvordan denne fungerer ( Superfish Easy Breeding Box )

De virker veldig greie, med automatisk vannbytte ( kun drevet av en luftpumpe)

Har hatt litt sand og javamose oppi,greit å prøve noe nytt og

Må bare legge ut et bilde av disse Weitzmaniene.Etter at de kom over i dette karet ,har de virkelig fått fargene på seg.Nå er de gyldne og fine med sterkere markeringer.Tidligere har de vært litt blasse ,så de likte tydeligvis sitt nye hjem

[External Image]
så gøy at hvertfall noe klekker da!

jeg har lyst på noen fiske babyer sel, men da må jeg vel ha et artskar eller levendefødere. husker vi haddy guppy når meg å min bror var små. det var alltid festlig å se de vokse opp. jeg tror kansje det er litt vanskelig å få egg på danioene mine, og ettersom jeg bare har to Coryer som jjeg ikke engang vet kjønn på så kommer det vel ikke noe der heller, de bruker nok det meste av dagen bare på å gjemme seg, noe jeg synes er litt dumt fordi de er veldig fine. jeg har jo godt med planter nå. og all fisken min er fredelig, til å med kuhlii ålene mine som jeg ikke pleide å se noe til har begynt å komme ut å ligger å slapper av midt på grusen langt borte fra planter. så hadde vært kjekt å få fiskebabyer oppi karene mine, men jeg vet ikke da hvilken type jeg vil ha eller om dette er så lurt i mitt kar.

Koraller synes jeg er nydelige! jeg har lyst å prøve saltvann en gang i tiden med det blir nokk ikke før jeg evt flytter for meg selv, er det ikke en del dyrere med saltvann?
Alltid gøy med fiskebabyer
Men som du sier så er det lettest med artskar for å få de til å leve opp. Eller ihvertfall et eget kar til yngel.Men det har du vel problemer med å få til?
Guppyer er det vel kanskje en sjanse for å få noen til å leve opp i et godt beplantet kar.Finnes jo utrolig mange flotte guppyer da

Adolfoiene blir veldig sky når de er få.de liker seg best i flokk. Legger ved et bilde av en av mine.Disse begynner nå å bli kjønnsmodne,så håper på lek snart her og

Det blir nok ellers en vesentlig stor forskjell ang. kostnader med saltvann kontra ferskvann ja .Men veldig fasinerende og følge med på.

[External Image]
Hei sølvi :)
Har lest tråden din en god stund nå og blir like glad vær gang det er et nytt innlegg og lese =)

Men det jeg egentlig lurte på var om du holder C. Panda?
Slenger ut et par bilder av Venezuelanusène og .Disse har og fått merkbart flottere farger på seg i det siste.Er vel kanskje lekstilstanden som påvirker.Men flotte er de uansett

[External Image]

Her er hunnen på jakt etter et sted å legge egg på og hanner følger med

.

[External Image]
Lone Pedersen
Har lest tråden din en god stund nå og blir like glad vær gang det er et nytt innlegg og lese =) Men det jeg egentlig lurte på var om du holder C. Panda? :)

Hei Lone og takk skal du ha.Kjekkt at du stikker innom tråden min og tilogmed leser litt

Må prøve å bli litt flittigere med oppdateringer.Men nå er det jo høst og en bruker gjerne litt mer tid foran pcèn og med akvaristikk.
Pandaèr har jeg ikke hatt nei men det er en utrolig søt ,liten sak )
Hadde jeg hatt mange nok kar ,så hadde jeg nok hatt den og.Har faktisk vært fristet flere ganger til å kjøpe disse. De skal visst være lett å få yngel på og.Så om du skal ha deg noen coryer ,så ville jeg nok absolutt anbefalt disse.
Jeg har allerede fått i hus 5 som de solgte billig på dyrebutikken fordi de hadde fått dem billigere fra danmark. Så alle er jo søsken så jeg ønsker flere men ikke som er brødre og søstre av dem. Og rundt juletider kommer det mest sansynnelig nytt kar i hus som skal bli deres, så lenge jeg finner det perfekte jeg vil ha.

Nå er de ikke større enn 1,5 - 2,0 cm så de bor ilag med C. Aeneusene i artskaret som de har (hadde, nå bor jo pandaene der til de får sitt eget) for seg selv

Hvor lang tid tar det ca før de blir store i størrelse og kjønnmodne ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap