Revestrekenes akvarieverden (side 77)

Utrolig flotte bilder Rita!
Og fisk! Noe nav de flotteste diskusene jeg har sett faktisk!

Gratulerer og lykke til med dem!
Mikrogeophagus altispinosus med egg
[External Image]
Nå står vi på farten til Egypt (skal være på Gardermoen kl. 05.00 i natt) og mens jeg pakker i kofferten som ligger i sengen ser jeg at de unge Bolivianske sommerfuglciklidene har trådt inn i de voksnes rekker )) Steinen nærmest puten min (det høres sikkert ganske merkelig ut) er full av egg og hunnen passer på dem. Bolivianerne er jo i samme kar som discus og diverse maller så jeg regner med at eggene blir nattmat når jeg slår av lyset i karet.

[External Image]

[External Image]

Dette er første gang vi reiser fra karene uten å ha noen som ser etter dem så jeg krysser alt jeg har for at det ikke blir noe tull med strømmen her. Jeg har byttet vann i alle kar, og mat klarer de seg fint uten i åtte dager. C. carlaeynglene på ca 6 uker slapp jeg løs i karet med foreldrene da de ikke kan gå i en liten breedingbox uten fóring, det samme med Green laseryngelen. A. dolichopterusynglene er ferdige med plommesekken og slipper nok ut av hulen når som helst, de burde vært flyttet til ett oppfóringskar men får bare gå i 160l der de er nå.
Så morsomt

Skal du til Egypt?
I så fall et kjempe spennende land! Har vært der to ganger før, noe du må gjøre vis du er med kysten er å snorkle.
Det er et av de flotteste stedene jeg har snorklet og du trenger ikke å svømme langt ut for å komme til slike korallrev du ser på fjernsynet!
Også har selvfølgelig og ikke minst alle templene, spennende oaser og slikt.

Selv har jeg vært i Hurghada, Kairo, Luxor og Siwa Oasis og må si den lille oasen Siwa med tretti tusen innbyggere var mye spennende en alt annet!

God tur Rita!
Hatt en fin tur og alt vel med fiskene mens dere har vært borte ?
Sølvi Gullaksen
Hatt en fin tur og alt vel med fiskene mens dere har vært borte ?


Hun har ikke tid til å svare stakkars, jeg har bombardert henne med moderatorarbeid. Skal ta en redigeringspause. Takk Rita!
Uffda ,hadde håpet på en oppdatering jeg da ,men så klart ,hun tar den tiden hun trenger )
[External Image]
Nå er jeg her igjen og alt var bare velstand i karene her hjemme Sharm el Sheikh kan trygt anbefales, turen var helt fantastisk og alle (vi, våre tre barn med kjærester + Atles bror og hans samboer) stortrivdes både over og under vann )) Jeg legger inn noen bilder (knipset ved Reaf Beach i Sharm) av ymse kvalitet tatt under vann med et lånt kompaktkamera i undervannshus, synd jeg ikke kan vise dere hvor fantastisk flott det var å snorkle der nede. Vi tok også en dagstur til Blue Hole nord for Dahab, turen gikk med Jeep gjennom ørkenen, mens den siste biten satt vi på kamelryggen for så å snorkle i fantastiske omgivelser

[External Image]

[External Image]
Det var ekstra spennende å se denne live

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Yngstedatteren i vannet med fisk rundt seg

[External Image]
Blue Hole

[External Image]
Herr og fru Revestrek i våtdrakt ))
*SIKLE!* Dette er snadder for en saltvannsakvarist! Den første kirurgen er forøvrig en Sohal (Acanthurus sohal), hvis jeg ikke tar helt feil.
Fantastike bilder Rita. Det er vel bare en ting å si om dine opplevelser og det er WOW. Dere har hatt opplevelser som dere helt sikkert vil leve på i mange år fremover, for å ikke si hele livet. Kom gjerne med enda flere bilder, så vi kan fortsette våre drømmer.....
Kjempeflotte bilder av fisk og koraller og av dere i våtdrakt
Må ha vært en kjempeopplevelse å få se dette i virkeligheten.
Inaktiv bruker
Eeeeee, WOW!! :O Misunnelig ganger uendelig!
ÈN dag så skal jeg også gjøre sånn.
Åhh, det ser innbydende ut, Rita Egypt har virkelig blitt et ferieparadis, og Sharm el Sheikh er visst litt av en perle?

For min del setter du fart i både drømmer og lengsel om varme feriedager, med slike innlegg :p Nå jobber jeg mye, leser fag og skal gå opp til fagbrev i juni. Etter det kan jeg forhåpentligvis ta det mer med ro, og da hadde det vært fristende med en dykketur til Egypt
Flotte bilder!
Er enig i at Egypt trygt kan anbefales!

Og det som er så fantastisk er at det er korallrev til og med på de små strendene nedenfor hotellene!

Løvefisken er fantastisk har nesten blitt stukket av en slik en gang i Hurghada faktisk!:S
Snorklet inne på grunnen når en slik kom opp av hulen sin og nærmest strøk piggene over magen på meg!
De Sohal'ene er fantastiske og ganske vanlige, sist jeg var i Egypt og snorklet holdt de på å lekte når jeg var her og var ekstremt aggresiv vis man kom for nærmt. En stor bet faktisk av litt gummi på svømmeføttene mine!
Flotte fisk!

Må si jeg savner Egypt når jeg ser bildene!
[External Image]
Sussi med kobra

Ja Sharm el Sheikh kan trygt anbefales, der er det mye å se på og gjøre for de fleste tror jeg. Og de innpåslitne selgerne lærer man seg fort å takle, de var bare barnematen mot dem vi møtte i gamlebyen i Tanger Jeg må bare legge inn ett par off topic-videoer, kobraene er selvfølgelig tømt for gift før forestillingen men spennende å se dem in action allikevel, og ekstra artig når yngstedatteren og Atle ble plukket ut til å være med

<embed src="http://www.youtube.com/v/i7CGAdLPazw?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="284" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

<embed src="http://www.youtube.com/v/ubFO8Et0ZlE?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="284" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

[External Image]
Noen skikkelige tøffinger de ja ,hadde aldri turd det selv
Farlowella vittata i lek
[External Image]
I dag har grenmallene vært i full aksjon og de har valgt et sted med god vanngjennomstrømming for eggene... nemlig på slangen til luftesteinen i karet

[External Image]

Det forrige kullet har jeg ikke sett noe til etter at vi kom hjem fra Egypt så det spørs om det ble for lite mat for dem. Satser på at disse nye eggene klekker og da skal yngelen fóres opp i egen breedingbox
Virkelig fantastiske bilder ;D
[External Image]
Utviklingen skjer fort i et grenmalle-egg, det er et døgn mellom disse to bildene. På bildet til høyre (egget i midten) kan man med litt fantasi skimte en kommende langstrakt kropp ))

[External Image]
Her er eggenes luftige plassering Jeg lar dem henge litt til så jeg får fotografert utviklingen, når det nærmer seg klekking kutter jeg bare av slangebiten og legger den og eggene i en breedingbox for oppfóring av ynglene.
[External Image]
Og så et dårlig bilde av en halvnebbyngel på litt over 4 1/2 uke, de er så aktive så de er umulig å få gode bilder av
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap