Anders' akvarierom [NR. 1] (side 77)

Som Sissimor skriver, bred ensfarget teip er fint å skjule vannlinjen med. Ville nok valgt svart farge på teipen om du har svart reol og svarte skyvedører osv.

Hvor finner man den slags teip til en billig penge? Stedet for dingser, kanskje? Altså Clas Ohlson?
mona o
Som Sissimor skriver, bred ensfarget teip er fint å skjule vannlinjen med. Ville nok valgt svart farge på teipen om du har svart reol og svarte skyvedører osv. Hvor finner man den slags teip til en billig penge? Stedet for dingser, kanskje? Altså Clas Ohlson?


Flere farger tape

Plastteip

Stokvis allround vevstape

El tape

Noen, finnes sikkert flere, jula etc har jo også.

Tror jeg også hadde gått for sort ja.
Jeg valgte akvarium med plastramme bare pga at jeg ikke liker å se vannkanten
men som de andre sier så ville jeg ha valgt en sort teip eller kjøpt meg en tynn sort plast list som jeg hadde festet over akvariumene/under skyvedørene.
Plussmedlem
Takk for tips! Jeg satser på at jeg finner noe som kan passe

Håper bare det er mulig å få disse teip'ene av igjen en gang, da, for det kan jo hende at jeg har lyst til...

_____________________________

Skrapingen fortsetter! Det begynner å hjelpe seg, og vi har planlagt legging av avrettingsmasse til lørdag. Kanskje kan jeg begynne med "innflytting" helgen etter det igjen, uten at jeg skal være så alt for ambiøs, da

Shit fiske... det her blir dyrt etterhvert! :p Her om dagen "måtte" jeg bestille en ny ladning med sånne kaffemaskin-kapsler, også (ikke det at det har noe med akvarieprosjekter å gjøre), og DA renner pengene fort ut! Man må bare lukke øynene og trykke på "bestill"-knappen
Men god kaffe må jeg jo ha i pausene mine )
Anders K
Så kom jeg til å tenke på... jeg har jo ikke noe som kan skjule vannlinjen! Ooops. Jeg tror ikke jeg orker å ha akvarier der vannlinjen synes. Eller, orker og orker... orker blir vel feil ord å bruke, men det vil vel bli lite pent.


Ingen grunn til bekymring, de tenker heldigvis for oss uerfarne reolbestillere hos Akvariekjellern så du får sikkert også med sånne plaststriper som nales fast
TApene kan lett fjernes. Nå sitter de jo utvendig uansett så med litt teip fjerning (om det er rester igjen) eller neillakk fjerner (nøden lærer man å spinne ja, hihi) så forsvinner restene. Men det må jo vaskes pent og luftest etterpå for sånt lukter og sikkert greit å se til at den lukta ikke plager fisken mens det pågår ja. Men det er jo ikke lenge da det dunster fort bort. Takk og pris. Ellers kan det godt hende litt Zalo holder lenge, kommer helt an på type teip du velger.
Plussmedlem
Avrettingsmassen er på
Takk igjen for tips
____________________________

Klokken i dette øyeblikk er ikke 12 engang, men avrettingsmassen er allerede lagt på Endelig er ikke det fæle gulvet synlig lenger! Herlig.

2 sekker var ikke nok, da... rommet er ca. 12 kvadrat, og de to sekkene jeg hadde kjøpt inn var overhodet ikke nok. Så da var det bort på byggevarehandelen igjen og kjøpe to sekker til. Det holdt - men bare såvidt!

Neste steg er å male vegger, evt. taket i rommet. Kanskje har vi noe maling som er greit nok å male veggene med, hvis ikke må jeg kjøpe inn. Til taket har vi sikkert noe hvitmaling.
Epoksymalingen på gulvet tar jeg til slutt, da slipper jeg malings-flekker i diverse farger på gulvet...!

Også må stikk-kontakter monteres også før jeg kan starte flytting av akvarier. Hvis jeg er heldig, og veldig effektiv, kan rommet i "seg selv" være klart til helgen.
Jeg tror det finnes egne typer maling for murvegg-bruk, men kan spørre mannen min (som jobber i lag med kolleger som har maling som arbeidsfelt) og høre om det stemmer Det har nok ellers lett for å flasse av e.l. om man bruker feil type på feil underlag.

Gleder meg veldig til å se bilder av rommet når det er ferdig og du har fått flyttet inn reolene dine Det skal nok bli bra!

REDIGERT;
fikk svar fra mannen min nå. Du bør bruke våtroms-maling på murveggen i en kjeller pga det det kan komme litt fukt utenfra i veggene.
Plussmedlem
Takk Mona, det kommer nok bilder etterhvert som prosessen går fremover Nå var jeg nede og sjekket gulvet, og det har herdet ganske bra nå, så jeg tenker å begynne male-arbeidet litt nå.

Jeg kjøpte ordinær veggmaling, da, ikke noe spesielt. Satser på at det holder en stund. Malingen som er i det rommet nå har holdt i sikkert et par-tre ti-talls år, og selv om den hadde begynt å flasse av, holder sikkert min seg fin i noen år

Kjøpte også akrylmaling i dag til akvarie-bakglass mm. Begge de nye akvariene jeg får i hus skal males svarte. Åh, jeg gleder meg så utrolig til å få de i hus! 110 cm lengde, 40 bredde, bare 30 høyde... tror nok de blir fine, og passende mål for Coryene mine Har jo vært en drøm lenge med et par sånne akvarier!

Nå må jeg snart starte planlegging av hvor i rommet jeg skal ha alt sammen! Stikk-kontakter må jo monteres etterhvert, så...
Plussmedlem
Og jeg maler, og jeg maler...

...men nå måtte jeg ha en liten kaffepause Første strøk er jeg forlengst ferdig med, nå har jeg drevet med litt pensel-maling her og der (maler jo med rull på veggene, så klart).

Nå er det sikkert ikke så veldig lenge til jeg kan begynne på strøk nr. 2, og når jeg har gjort det, samt malt helt oppimot taket og ordentlig nede ved gulvet, da begynner det å nærme seg at jeg kan male med epoksy Jeg tviler vel på at det vil skje i dag, men kanskje i uken eller noe. Får se Det som er så fint er at jeg slutter tidlig på torsdag og har fri fredag - LANGHELG! Da kan jeg jo alltids få gjort noe. Kanskje starte flytting av akvarier

Fargen på veggene blir nøytral og grei, lys grå. "Morgendis" hette den, og det høres jo iallefall veldig fint ut! :p
Plussmedlem
Åh, takk og lov...! Nå er jeg helt ør i hue etter å ha malt 2. strøk i rommet, så nå er grov-arbeidet (iallefall på veggene) unnagjort!

Det var deiiilig å bli ferdig med... og det ble jammen MYE finere der inne nå, lys, pen farge på veggene

Har fortsatt litt pirke-arbeid igjen, da, men det er fort gjort.
Det største og verste som gjenstår nå er egentlig monteringen av det elektriske, og jeg håper at jeg får gjort det så fort som mulig.

Noen bilder kommer vel kanskje snart
*venter på bilder*

Høres flott ut. Flink og effektiv har du vært.
Plussmedlem
Noen bilder av rommet. I hovedsak er veggene ferdig malt, men ikke øverst og nederst (ikke vinduet heller...)
Døra skal nok også males etterhvert, men nå tar jeg èn ting om gangen. Det viktigste nå er å få rommet i orden til innflytting Alt annet kan tas senere...

Mye skrot i rommet nå, se bort ifra det :p Diverse maleutstyr, papir på gulvet ++

Også... det var jammen godt jeg malte veggene FØR gulvet!
Husk at gulvet skal males med epoksy, så det vil også bli annerledes Ikke anse rommet som "ferdig produkt" riktig ennå. Dette er bilder av utviklingen!

Skulle nesten startet nytt kapittel av tråden nå... "Anders kjellerrom"

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
Et bilde til for mitt overstående innlegg...
Ser virkelig lpvende ut dette
Plussmedlem
Takk for det Får håpe det blir LITT skikk på det da, i det minste :p Men det ble jo mye bedre bare nå som jeg fikk malt det!
___________________________

Har fjernet annonsen til 230 literen da jeg ikke får solgt det. Skulle jo selge det pga. ny reol, men jeg tror jeg blåser i det og heller setter det bort. Det er vel ikke helt utenkelig at jeg kunne tenke meg å sette opp et akvarium til i fremtiden... Ser det derfor som en grei løsning.
Søren, jeg er over den grensen med antall akvarier jeg aldri i livet jeg hadde trodd jeg skulle ha. LANGT over...!
Men jeg skal IKKE ha det akvariet oppe lenger nå, altså! Det tas ned så fort ting skjer her. Har bruk for begge filterene som går der, også.

Lurer på når reolen min er klar, jeg! Prøvde faktisk på å lage en modell i Paint av de nye akvariene, men det ble vel "så som så" Lengde og høyde tror jeg skal være ganske skala-riktig, men det blir nok bredere - 40 cm.

Målene blir jo, som sagt alt for mange ganger; 110x40x30 LBH

[External Image]
Da snakker vi skikkelige mål på kar Anders! Rart ingen produsenter har hoppet på Corydoras-Malle-Apistogramma-målene enda... Men koser meg med å følge med på rommet ditt . Det kommer til å bli Cory-astisk ha ha ha

S
Plussmedlem
Vet det... jeg har ønsket meg kar med sånne mål lenge, så det blir kult å få reolen i hus

Perfekte Corymål, og helt sikkert supre for Apistogramma også.

S i m e n
Det kommer til å bli Cory-astisk ha ha ha


Hehe

Blir nok mest Corydoras, men må vel snike inn noen Apisto etterhvert også Må jo bare prøve en dag... og det har jeg sagt lenge
Dette blir bra Anders
Er det sånn at siden du er så flink med å male at du har lyst til å svinge innom å male taket her
Dette kommer til å bli kjempeflott Anders ,venter spent på fortsettelsen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap