- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 78)
Tropheus Bilder (side 78)
Postet 02.08.08 kl 17:14
Postet 02.08.08 kl 17:17
Postet 02.08.08 kl 17:24
Postet 02.08.08 kl 17:27
Kristian Hennig[B]Jeg[/B] har gitt tripple doser, og halve doser.. [B]Jeg[/B] bytter 50% vann, medisinerer, øker tempen litt (ca 28 grader) kjører på med oksygen og skifter 50% av vannet etter en 3 dagers tid..
Jeg har medisinert med 1 tablett pr. 30 liter vann... altså tok jeg 10 tabletter på 300liter (325 literen).
Da bytter jeg vann på Mandag som kommer med 50%, jeg har tilsatt 2 luftesteiner som gir en god del oksygen, men kutter dere ut mating av fiskene i perioden de går med medisin?
Postet 02.08.08 kl 17:47
Vidar AlfeiFlotte fisker Roger! :) Nå du har skaffet disse? Prisklasse?`:P
Disse fiskene hadde jeg for ett par år siden.
Gruppen besto av 6 hanner og 30 hunner som jeg kjøpte av en kompis i dk.
Solgte de til Stavanger men fiskene finnes dessverre ikke i dag.
Prisen vil jeg ikke nevne i tillfelle min sambo skulle slumpe innom siden))
Du forer mens du medisinerer, men en smule mindre enn du pleier.
Postet 02.08.08 kl 20:31
Postet 02.08.08 kl 21:04
Postet 02.08.08 kl 21:13
Postet 02.08.08 kl 21:43
Roger KaasaSetter du sammen 2 friske grupper holder det lenge med furanol,baktupur e.l
De skal være friske begge gruppene, men har 1 kiriza som ikke spiser, og er meget sky, men har nå medisinert med Praziquantel (JBL Furanol).
Men tenkte på det med dosering av Metronidazole dersom det skulle dukke opp bukkvannsot...
Postet 02.08.08 kl 21:51
Tror det er lurt å henvende seg på amerikanske forum for dosering med metro.. Da det er reseptbelagt her i norge tviler jeg på at det er noen som bruker dette ofte. Jeg doserer med 400 mg pr 50 liter de gangene jeg har brukt det, vet ikke helt hva som regnes som "riktig" dosering. Leter du godt nok får du se at det er nesten like mange doseringer som det er brukere.. Det som er sikkert er at du ikke kan overdosere etter hva jeg kjenner til!
Det er normalt med litt spisevegring når fiskene har blitt fraktet og utsatt for stress.. Så lenge fiskene var friske når de ble send, kommer ikke bukvannsoten fram før etter et par uker i det nye karet..
Er du nervøs ville jeg tatt den fisken som er syk hvis den ikke blir bedre etter kuren.. Det fordi dritten kan smitte, men har du medisinert så skal det ikke være noe problem!
Det er normalt med litt spisevegring når fiskene har blitt fraktet og utsatt for stress.. Så lenge fiskene var friske når de ble send, kommer ikke bukvannsoten fram før etter et par uker i det nye karet..
Er du nervøs ville jeg tatt den fisken som er syk hvis den ikke blir bedre etter kuren.. Det fordi dritten kan smitte, men har du medisinert så skal det ikke være noe problem!
Postet 02.08.08 kl 22:25
Postet 02.08.08 kl 23:36
Postet 03.08.08 kl 01:07
Postet 03.08.08 kl 02:40
Postet 03.08.08 kl 12:31
Vidar du må ta det litt rolig med de medisin greiene dine, Blir fisken dine syke ja da ser du det på de. i å med du bare nå skulle sette de sammen var det jo ikke sykdom men rett å slett bare nullstille fiskens bakterie flora og gjøre det litt letter for fisken, og vitsen med å kjøre forskjellige kurer nå er bortkastet penger, kjør en 1 runde med baktopurdirect og du skifter vann etter 5dager det skulle holde i masse vis, sotten den merker du og etter det jeg har lest og hørt så skjer det fort og er utrolig vanskelig og kurere når de først har fått det. magen blir 3 ganger så stor, som en balong. hele buken på fisken blåser seg opp.
Medesinen du skal bruke for og sette fiskene sammen skal jo være så milde som mulig egentlig. sterkemedisiner for og sette de sammen er etter min mening samt de i danmark veldig unødvendig,
At en noen er litt spisevegre nå etter de er satt sammen kan være flere ting, stress osv.
Du trenger heller ikke ha skapet fult av forskjellige medisiner av div typer og merker holder med 2 typer. merke er jo nett det samme, men baktopurdirect er en fin medisin, samt Aquamor1 som inneholder nifurpirinol,
Hvorfor alt det stresse med medisin egentlig og ha så mange typer,?
Følg instruksen på pakken, husk medisin av aguamor1 og eller sterke medisiner tar livet av filterbakteriene dine,
Medesinen du skal bruke for og sette fiskene sammen skal jo være så milde som mulig egentlig. sterkemedisiner for og sette de sammen er etter min mening samt de i danmark veldig unødvendig,
At en noen er litt spisevegre nå etter de er satt sammen kan være flere ting, stress osv.
Du trenger heller ikke ha skapet fult av forskjellige medisiner av div typer og merker holder med 2 typer. merke er jo nett det samme, men baktopurdirect er en fin medisin, samt Aquamor1 som inneholder nifurpirinol,
Hvorfor alt det stresse med medisin egentlig og ha så mange typer,?
Følg instruksen på pakken, husk medisin av aguamor1 og eller sterke medisiner tar livet av filterbakteriene dine,
Postet 03.08.08 kl 16:09
Når det gjelder det med medisiner, har jeg alltid og kommer alltid til å være i forkant med å skaffe mest mulig og best mulig medisin til fiskene som jeg har.
Pr i dag har jeg liggende kun medisiner med 2 virkestoff.
Har liggende Furanol og BeFuran som begge inneholder Nifurpirinol, noe som kan brukes i tidlig fase ved evt sykdommer, samt sammensetting av grupper.
Har som nevnt tidligere brukt KUN Furanol denne gangen fordi jeg ikke har merket noe sykdom, bare at en av fiskene nå ikke spiser.
Så har jeg helt ren Metro (Metronidazole) som i følge folk på forum skal være en meget bra medisin for bukkvansot (Eller Bloat som det kalles i USA).
Men den medisinen som "Trofe Nerdene" i USA sverger til er en medisin som heter Clout og skal inneholde bla. Metronidazole, Malakitt Green, + noen andre virkestoff... Men denne skal være høyst effektiv visstnok og MEGET STERK!
Jeg kommer nok til å ha liggende medisin hele tiden med de 2 virkestoffene som er nevnt ovenfor, spesielt medsin med Metronidazole, da dette kan ta litt tid å skaffe når en går tom.
Er det ting her som er uklart eller feil, så får dere heller korrigere meg, men bruker en god del tid til å lese, stille spørsmål i USA, der det virker som de har god peiling på alternative medisineringer på Tropheus.
Får jeg mer nyttig info derfra, skal jeg heller poste det her på Norsk.
Pr i dag har jeg liggende kun medisiner med 2 virkestoff.
Har liggende Furanol og BeFuran som begge inneholder Nifurpirinol, noe som kan brukes i tidlig fase ved evt sykdommer, samt sammensetting av grupper.
Har som nevnt tidligere brukt KUN Furanol denne gangen fordi jeg ikke har merket noe sykdom, bare at en av fiskene nå ikke spiser.
Så har jeg helt ren Metro (Metronidazole) som i følge folk på forum skal være en meget bra medisin for bukkvansot (Eller Bloat som det kalles i USA).
Men den medisinen som "Trofe Nerdene" i USA sverger til er en medisin som heter Clout og skal inneholde bla. Metronidazole, Malakitt Green, + noen andre virkestoff... Men denne skal være høyst effektiv visstnok og MEGET STERK!
Jeg kommer nok til å ha liggende medisin hele tiden med de 2 virkestoffene som er nevnt ovenfor, spesielt medsin med Metronidazole, da dette kan ta litt tid å skaffe når en går tom.
Er det ting her som er uklart eller feil, så får dere heller korrigere meg, men bruker en god del tid til å lese, stille spørsmål i USA, der det virker som de har god peiling på alternative medisineringer på Tropheus.
Får jeg mer nyttig info derfra, skal jeg heller poste det her på Norsk.
Postet 03.08.08 kl 18:59
Endret: 03.08.08 kl 19:05
Vidar Alfei[QUOTE=Roger Kaasa]Setter du sammen 2 friske grupper holder det lenge med furanol,baktupur e.l
De skal være friske begge gruppene, men har 1 kiriza som ikke spiser, og er meget sky, men har nå medisinert med Praziquantel (JBL Furanol).
Men tenkte på det med dosering av Metronidazole dersom det skulle dukke opp bukkvannsot...
Får korrigere meg selv her... Skal være Nifurpirinol som skal være virkestoffet og ikke praziquantel. :P Fort å skrive feil.
Postet 03.08.08 kl 19:02
Postet 03.08.08 kl 19:54
EvolutionVi fikk noe lurt noe av danskene når vi var i danmark. Bactopur fôr tabletter. Det skal vi fôre med i to tre dager når vi sitter livua gruppene sammen.
hmm... vet du noe om dette er mulig å skaffe? Hadde vært genialt å bruke dette da... siden Bactopur inneholder nifurpirinol og fiskene kan få medisinen direkte inn i "systemet" sitt..
Postet 03.08.08 kl 20:04