Liv's vannverden (side 78)

Det får en til å se hvor vanskelig det er å drive rekeoppdrett og tilsikre ren rase!

hehe det var noe mer et anfall av spesiell humor enn manglende kunnskap - han ville nok ikke latt dem gå ut dørene med en stim kampfisk.
Da så
N¨kan jo ikke kirsebær og blue pearl krysses (etter det jeg husker) så der er det nok ingen fare
Den går med de gule rekene, og blue pearl kan krysse seg både med kirsebær og med gule reker :-S Jaja, har fisk i karet som holder bestanden nede så så lenge jeg ikke selger videre så får det stå sin fare.
Liv H
Må få høre om det foredraget ;-)



dette sier vel det meste... ;p men vi hadde det ganske gøy da, med noen ispedde kommentarer fra sidelinja hvis det tok av litt vel mye :p
[External Image]
Hei Liv,

Takk for fiskene.
Normanien har funnet igjen slekta, men dessverre gikk den ene marmorerte øksa dukken natt til i dag. Vet du sånn circa hvor gammel den var?

Etter endret: Det er bedre at noen gjør ting de ikke kan, enn at ingen gjør noe.
Hehe det foredraget skulle jeg nok hatt med meg ja

Humunu: Aner ikke hvor gamle de øksene kan ha vært, jeg overtok dem fra en gi-bort annonse på AF selv. Jeg har vel hatt dem et halvt års tid, men aner ikke hvor lenge de hadde vært forrige sted. Sånt skjer... Hyggelig at normanis fikk selskap nå
Verdens vakreste blomst :-)
Her blomstrer en av lotusene. Denne gangen klarte jeg å redde den fra lysrørene også så det ligger an til å bli en perfekt blomst

oi, så fin skal definitivt ha lotus i det nye storkaret mitt, må bare pønske ut hvordan jeg skal beskytte den mot ivrige maller :p
Hva slags maller har du der? Den er helt fantastisk når den blomstrer Lett plante å få til også.
karet er jo ikke ferdig ennå, men når det blir satt opp, skal det gå to corydoras grupper der, og jeg har veeeeldig lyst på to av L128'ene til torstein... :p
De er kjempefine, tror ikke de er noen stor trussel for lotusene heller
Her har det vært stille lenge nå, fullt igang med pakking osv
Har vært en uke i Kroatia og kost meg, nå er det pakking for fullt ja. I dag gikk 180 literen jeg hadde for salg ut døra (med litt hjelp) så nå har jeg igjen "bare" 5 akvarier med på flyttelasset
Har du noen strategi for flytting av karene?
Sånn ganske løselig foreløpig:

Tømme dem kvelden før flyttelasset går
Fisk og planter over i 2 stk 20 liter plastbeholdere med lokk
Fraktes til Tønsberg på kvelden og sette i filtrene når jeg kommer frem på kvelden (bytte litt vann og sånn)
Fylle karene med vann og få oppi fisk og planter så fort flyttebilen (og karene) er fremme
Innredning får bli når verste flyttesjauen er gjort

Gode forslag mottas med takk!

Det viktigste er vel å sørge for kortest mulig nedetid på filtrene.
Kanskje du bør sette de i/ved en bøtte/balje/boks og la de gå til de flyttes til bilen. Først ut og først inn.
Fyll opp bøtte/balje/boks og start opp filtrene igjen.

Kanskje?
Tenkte egentlig å ha dem liggende i plastboksene med fiskene og plantene jeg, så jeg trekekr dem ut rett før avreise og plugger i igjen (i plastbaljene) med en gang jeg er fremme.

Fant forresten noen kjempeflotte 31 liters plastoppbevaringsbokser - ganske gjennomsiktige med helt tette lokk - på Ica på Skøyen. Litt dyre, ca. 300 per boks, men knallfine til formålet. Har testet dem fulle av vann go de er potte tette. Kan sikkert brukes som reservekar også.
Det er flott, blir kos når du kommer til tønsberg og kanskje kan være med på møtene, vi lurte på å holde en grillfest når vi starter opp igjen oxo, fordi grillfesten før ferien var så vellykket/koselig.
Det hørtes kjempehyggelig ut Står det medbragt fisk på menyen eller?
Det kommer vel ann på medbrakt, jeg er ganske flink til å spise "vennene" mine.
Grillet fisk er godt, du får nok ikke lov til å nyte grillet koi da ;D Men alt annet er nok lov

Men det kommer såklart ann på været, vi gidder ikke hvis det er regn og surt i hele august. Da får vi heller bare ta et hjemmebesøksmøte eller vanlig møte på krizoo.

Tror ikke det blir no auksjon, men man kan avtale på forhånd om man skal ta med til salg. Jeg kjøpte feks reker av Sanne nå sist.

Tilfeldig bekjentskap
© Iselin Alexandersen
Reklame for plussmedlemskap