Sissis våte drømmer (side 78)

Tydeligvis gjorde du det Petter ;D

Ikke så mye å skrive om egentlig, går bare og venter på at Inger Anne skal komme oppover med bartefjes. Tror det er i morra Linda skal hente dem...

Har forresten konstatert at det er 4 damer blandt super-rotene, så det blir vel litt vel mye for den ene hannen. Kanskje jeg skal selge et par av dem etterhvert?

Bilineatusene har blitt sjenerte i det siste, så nå ser jeg stort sett bare masser av posthorn, og 6 dragefinner når jeg titter inn i karet. Disse fiskene er virkelig flotte, og vet meeeget godt at det er jeg som kommer med mat. De tigger rett og slett!

Odd Kampfisk blir også bare vakrere og vakrere. Han passer stooort skumreir, men jager damene unna når de kommer nære. De på sine side virker rognstinne, så det kan jo hende at det skjer noe snart...
Vil GJERNE bestille en super rot dame hos deg :o) Den røde damen jeg har avler dårlig, i alle fall med hunnene jeg har. Har lyst å prøve den ene hannen min med en annen hunn, men de er ikke så lette å få tak i.

Skjønner godt at du ser fram til flere bartebasser :o)
Klart du skal få overta en av damene. Er jo suverent om jeg får følge henne videre ;D

Da må vi tenke på transport... Hm...
cara79
Vil GJERNE bestille en super rot dame hos deg :o) Den røde damen jeg har avler dårlig, i alle fall med hunnene jeg har. Har lyst å prøve den ene hannen min med en annen hunn, men de er ikke så lette å få tak i. Skjønner godt at du ser fram til flere bartebasser :o)


Du kan jo bytte en hunn mot en hann hos meg
Sissimor
Da må vi tenke på transport... Hm...

Aner jeg fisketransport på nedoverturen også?
Sjanser for det Inger Anne; tror så absolutt du bør starte transportfirma ;D

Må si jeg føler meg veldig matt i dag, for onkelen min sovnet stille inn i natt. Litt lettet over at han slipper å lide lenger, men samtidig så ufattelig trist. Han ble bare 59...
Huff da! Kondolerer! Det skjer visst mye som ikke er hyggelig for tiden?
Kondolerer Sissimor. Mista tanta mi for en måned siden, så jeg føler med deg nå. *klem*

Ang. transport, så høres det kjempelurt ut Inger Anne :o) Sender deg en mail.
Kondolerer ,dette var veldig leit å høre ,føler med deg .
Det er veldig trist, og det har gått så fort! Synes så synd på tante, som plutselig er aleine med et fjøs fult av melkekyr og foringsdyr. Det er mange flere utfordringer som kommer enn det å takle sorgen...
Huffameg Sissimor. Alltid helt fryktelig å miste noen. Så jeg løp bort til akvariet der fisken din har ligget i Juwelen for å bli varme i sikkert to minutter og knipset avledningsbilder, de har farget ut i posen!

Litt betuttet da...
[External Image]

Men disse har ingenlunde tid til å la seg avfotografere når det er så mye festlig å se på.
[External Image]

Sandsnegle har du fått også :o)
[External Image]
Tusen takk Linda, de bildene der varmer virkelig. Sååå søøøte
Ja. Sukk. Han hadde fler. Og i posen lå løsningen på alle mine lys-til-reolen-uten-å-gå-konkurs-problemer. Så jeg må opp igjen etter nyttår...
De lysrørsettene er kjekke. Kjøpte et 2*18w og laget lyskasse til Trollskogen. Nå er det 2*30w i posen du hentet Linda, og disse skal brukes til å lage "kiste" over Godteskåla. Det voldsomme armaturet til akvastabil er så tungt at det ikke er morsomt en gang. Har fint lokk til fôring, men når jeg skal luke eller hva som helst som trenger mer enn en liten sprekk, så må jeg av med hele driten. Og det gidder jeg ikke lenger...
2X30? Det står 2X20W på esken...
og 2x18W i mailen (18 og 20 er samme dings, det har jeg sjekket...)
Åh, nei! Klarte jeg virkelig å få til dette feil nå da? Nei, nei, nei... Arg! Blir så sur på meg selv enkelte ganger. Hmpf... Hva gjør jeg nå da? Det skulle virkelig vært 2*30W...
Det er 18W jeg trenger her så da bare kjøper jeg denne, og så bestiller du ny tilsendt kanskje? Du har den vel ikke før etter nyttår riktignok, men det var jo bra vi oppdaget det nå, så slipper du å returnere noe....
Hørtes ut som en veldig bra plan Linda! Smart du ;D

Har ikke anledning til å gjøre noe med det før på nyåret uansett, så det går jo bra. Lurer på hvordan jeg fikk til dette? Fint for unge Amundsen da, for jeg finner sikkert mer å sette på bestillinga når jeg først er i gang. Men det får bli etter nyttår...
Jeg bruker å kjøpe slike lysrørsett, og bruke de i reolene mine. Jeg kjøper også reflektorer, og så bruker jeg de to lysrørene på hvert sitt akvarium, med reflektor på rørene. En ganske så low-tech løsning, som fungerer her. Jeg er ikke noe plantemenneske, så jeg bryr meg ikke så altfor mye om at det blir litt lite lys med ett rør.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap