- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 79)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 79)
Heidi Ingdal1. Her er en Arnold snegle som spiser på en posthornsnegle...ser ut som han har spist en fra før også men ..... 2 og 3 Dette er Hårsnegle på glasset. De spiser kun alger, har aldri sett de spist på noe av det jeg har hatt i karet, som gulrot, salat , agurk osv.
Er de døde fra før? Eller dreper den Arnol sneglen?
Har holdt på å kjøpe sånn snegle, men utrolig flaks at jeg ikke gjord det, om den spises andre snegler.. Trodde det bare var jegersnegler som åt andre snegler jeg. Og de har jeg seff i sitt helt eget kar.
Postet 15.03.12 kl 13:08
Postet 15.03.12 kl 13:14
Postet 15.03.12 kl 14:34
Postet 15.03.12 kl 15:57
Postet 15.03.12 kl 23:43
Postet 15.03.12 kl 23:49
Vegard WendelborgHar som sagt prøvd å få noen fine bilder av sneglene mine, men må nok få meg ei ny linse;) Men her er noen bilder av baby sullene mine, som jeg har vært så heldig å få kjøpe fra Heidi. Det siste er en som er litt redd for å hoppe;-)
ÅÅÅ får lyst til å grine en skvett når jeg ser igjen mine små øyenstener...de er jo så søte. Men ser jo at de har det godt hos deg Vegard. Liker å se bilder der det vises at de er i aktivitet. Mere bilder, skal prøve å ikke grine...
Postet 16.03.12 kl 01:16
Larsernkommer snart med snegler jeg heidi,for har faktisk 22 sånne klaser i karet nå,plus 11 sølvfargete klaser på bakgrunn og glass,sikkert en snegle det også,+ skumbad fra kamfisk
HeHe hva har du tilsatt vannet da? De som henger under vann er fra Sebra eplene du fikk. Det er bedre du kommer med klaser som du ikke vil ha så fort som mulig, for det kommer til å bli meget vanskelig å plukke opp så små snegler. Hvis alt dette klekker nå, så kan du få kjempeproblem med vannverdiene dine. Blir det for lite mat i tillegg når så mange klekker så dør de fort og gud hjelpe meg for en jobb du får....
Postet 16.03.12 kl 01:22
første klase har begynt og klekke midten av klasen er helt borte,ser nesten brune-svarte de små sneglene,har på glasset nå mange små snegler,jeg trodde først att f..nå har jeg fått pets snegler igjen,men ser dem er hvite og ikke brune.
så ser jeg på de klasene under att det er sånne hvite egg inni det slimet .
så ser jeg på de klasene under att det er sånne hvite egg inni det slimet .
Postet 16.03.12 kl 18:29
Larsgratulerer du er blitt sneglepappa...he he Du må bare komme med klaser hvis du ikke kan ha alle og det syns jeg ikke du kan....men det er jo ikke sikkert alle er befruktet da. Men ta deg en tur i mårra Lars og bli med på sneglefesten min i mårra. Jarle og Vegard dere skulle vært med imårra dere også...
Jeg skal hente meg 160 nye snegler i morgen som jeg har fått hjelp til å bestille fra Tyskland. De ligger nå på posten og de skal hentes i morgen tidlig så fort posten åpner...da blir det sneglejulaften her. Jeg betaler gjennomsnittlig 9 kr snegla så kommer momsen og toll i tillegg som jeg ikke vet hva er enda. Så det er billige snegler...
Fant noen gamle bilder jeg har tatt tidligere, om de er lagt ut fra før aner jeg ikke ...
1. Her er en hvit sulle...
2. Mine nydelige perler eller leveriktesnegler som de egentlig heter...
3. To kjempe epler..å jeg kjenner jeg savner dem...de er flotte snegler det...skulle ønske de ikke tok så stor plass og spiste planter...
Jeg skal hente meg 160 nye snegler i morgen som jeg har fått hjelp til å bestille fra Tyskland. De ligger nå på posten og de skal hentes i morgen tidlig så fort posten åpner...da blir det sneglejulaften her. Jeg betaler gjennomsnittlig 9 kr snegla så kommer momsen og toll i tillegg som jeg ikke vet hva er enda. Så det er billige snegler...
Fant noen gamle bilder jeg har tatt tidligere, om de er lagt ut fra før aner jeg ikke ...
1. Her er en hvit sulle...
2. Mine nydelige perler eller leveriktesnegler som de egentlig heter...
3. To kjempe epler..å jeg kjenner jeg savner dem...de er flotte snegler det...skulle ønske de ikke tok så stor plass og spiste planter...
Postet 16.03.12 kl 21:18
Postet 16.03.12 kl 21:36
Postet 16.03.12 kl 21:48
Postet 16.03.12 kl 22:04
Postet 16.03.12 kl 22:25
Postet 16.03.12 kl 22:36
Postet 16.03.12 kl 22:49
Larserner alle epler gule og blå
Lars du pakker bare klasen inn i en fuktig serviett ol og legger den i en pose. Du bor jo så nære at de trenger ikke mer innpakning. Om alle epler er gule og blå? Nei det finns jo rosa, grønne, lilla, hvite, ja og flerfarget......men det kan godt hende at de du har er gule og blå. Hvilke farger var det du fikk? blå, gul og rosa? Du kan jo egentlig få både, rosa, gule, blå, lilla og hvite for de var blanding de sneglene du fikk. Så tror nok det kommer både rosa , lilla og hvite til deg etterhvert. Når kommer du i morgen?
Postet 16.03.12 kl 22:58
Postet 16.03.12 kl 23:01
Postet 16.03.12 kl 23:01
Postet 16.03.12 kl 23:02
Endret: 16.03.12 kl 23:04