Sissis våte drømmer (side 79)

Smart du også altså Inger Anne ;D
Nå spammer jeg deg, men det er jo liksom en del av din fisks historie. Her har de akkurat så vidt flyttet inn i weekendresorten, og er i full gang med å undersøke alt, de mistet ikke fargen ett sekund! Dette er frisk fin fisk Sissimor!

To rom på kjøkken
[External Image]

Lett tåke i vannet etter utplaskingen, kjempeaktive når de slipper den ekle posen!
[External Image]

Og akkurat der blunket de. Sukk. Jeg er fortapt.
[External Image]

Ikke store nurkene, dette er et nanoeikeblad og helt normal Egeria densa...
[External Image]
Det er jo veldig lov til å legge bilder av mine fisk i min tråd Linda! Da kan jeg jo nyte synet av dem allerede før jeg får dem ;D

De to eldste habrosusene som kom fra Bergen er faktisk forbausende store. Tror det er to damer, siden de er så tjukke, og de er max størrelse i følge basen.

Sliter med å sove i natt. Det er så mye følelser som river i meg; både triste og forventningsfulle. Godt at søte bartefjes kan hindre de vanskelige tankene i å tå overhånd...
Hurra!!!
ME-syke bør ikke se sport, for en blir så dårlig. Men det er så gøy! Hurra for gull til håndballjentene

Er så godt med sånne store gleder i en ellers tung tid...
Plussmedlem
Kondolerer med onkelen din Huffameg, er mye tragisk her i livet...

Livet kan ikke styres, dessverre. Det ser jeg bare på min stakkars bestemor som har mistet synet så godt som helt.

I tunge situasjoner må en prøve å finne trøst i gode minner.
Sissimor
ME-syke bør ikke se sport, for en blir så dårlig. Men det er så gøy! Hurra for gull til håndballjentene :D

Jeg har ikke ME, men jeg har andre ting som gjør at jeg sliter med energinivået. Jeg merker det godt når det blir veldig spennende håndballkamper på TV-en, ja. Da er jeg temmelig kake etterpå. Heldigvis var det ikke så ille at det var tvil til siste slutt i dag, men spennende var det selvsagt. Jeg fikk tårer i øynene etterpå. Håndball er min svakhet når det gjelder sport.
Hurra! gule minisutter :D
Atle sneik seg en liten tur ut av hula i dag, for squashen frista så veldig. Da så jeg tre bittesmå gule minisutter i åpningen! Pappa kom fort tilbake å jagde dem inn igjen, men det er tydelig at utferdstrangen nå har kommet ;D

Legger ved et dårlig mobilbilde, men om du ser godt etter, så ligger det en bitteliten ved siden av sin far...
[External Image]
Det ble ikke kaldtvannsbytter til coryene i Rio'n i dag, for jeg må jo ta hensyn til minisuttene! Byttevannet er bare 2 grader kaldere, og blir tilsatt litt etter litt. Har justert ph også, så det ikke skal bli store endringer for dem.

[External Image]

Den stor akvariedagen...
I dag skal det skje mye i akvariene mine! Har så mye jeg må gjøre klar til Inger Anne kommer med herligheter i kveld;
-må bytte vann i resten av akvariene.
-flytte fiskene som bor i Gavepakken, for dit skal milleriene (sammen med 2 små L144)
-samle filtergrums til Lekegrinda, slik at det blir bakterier nok til coryene som skal flytte inn.

Linda kunne snufsende fortelle at en av habrosusene har tatt kvelden. Trist, men vi er enige om at det var bedre at den døde der, enn at den sovnet inn i posen...

Tok for meg Godteskåla i går, og halverte mengden flyteplanter. Det gror igjen tvert der! Ble myyye lysere etterpå.
[External Image]
[External Image]

Mens jeg skriver dette, ser jeg 3 bittesmå minisutter som freser rundt på frontglasset i Rio'n. De er så søte! Var redd fantomene eller neontetraene skulle spise dem, men de virker heldigvis fullstendig uinteresserte.
Fikk veldig god "hjelp" med vannbyttene i dag, og Karma benyttet anledningen til å jakte otto på nært hold. Myyye lettere å jakte oppi akvariet, enn gjennom glasset ;D
[External Image]
[External Image]
Og så sliten blir man av å være på fisketur...
[External Image]
Følgende fisker ble flyttet fra Gavepakken:
-2 unge honninghanner til Rio'n (skulle vært hentet for lenge siden...)
-15 rubintetra til Kjøkkenøya (vanskelig å fange så bittesmå fisk som slår av fargen!)
-3 røde grenmaller til Trollskogen
[External Image]
[External Image]
Hjelpe meg!
Satt her og koste meg med AF mens jeg venter på Inger Anne, og plutselig ser jeg at det drypper vann fra benken under Ungdomsklubben! Hva i huleste???!!!

Tørker i full fart, mens panikken stiger; hva gjør jeg nå??? Det kom vann på samme måte før i dag, for da hadde hang-on-filteret gått tett, og rant over! Men det var definitivt ikke det som skjedde nå. Tørket opp, og igjen piplet det fram vann rundt hele (rimelig i water da). Hæ, sprekk i bunnen? Samme dag som filteret renner over???

Studerer rundt over alt, og fant tilslutt synderen; en dott filtervatt (bak varmekolben), som lagde heverteffekt! Hvordan en så liten dott får til å transportere så mye vann skjønner jeg bare ikke... Håper dette var nok stress for i dag. Virkelig godt jeg var i stua ved begge tilfellene... *Gulp*
Den kjenner jeg veldig godt til ,har opplevd det samme noen ganger ja,lærer aldri
Filtervatt er utrolig når det gjelder å transporter vann
Kan få mareritt av å lese slikt. Godt det var en enkel sak å fikse.
Julaften! :d
Da har Inger Anne vært innom med en isoporeske med vidunderlig innhold fra Linda!
Der var det 5 C. habrosus, 8 C. concolor, fosfattest og fôr for nanofisk. Alt dette var bestilt fra Aquamanias, og Linda var en knupp som hentet og passet på for meg.

Med i esken var også 7 Xiphophorus milleri, 7 eplesnegler, x antall sakurareker og x antall "mysterie"-reker. Men snille Linda hadde sendt med overraskelser også hun: en boks lørdagsgodt til coryene, en liten kvast hydrocotyle japan (som jeg har siklet etter lenge) og en "stelle-pose" med divers akvariestæsj, som blader, kongler og støpte lurium-biter. Dessuten doble sugekopper og en skrubbehanske. Det var virkelig rene julaften dette ;D

Disse habrosusene var virkelig små må jeg si. Nesten mindre enn de to bittesmå som kom fra Bergen. Nå krysser jeg bare fingrene for at de overlever...
[External Image]
Bare moro å kunne hjelpe til, og godt å høre at de kom vel fram! Var litt bekymret for de minste, de blir jo helt hypre av forandring og det var ikke mye vann i posen. Nå når det blir det ro rundt dem og godt med mat vokser de sikkert fort. Det har de bittebittesmå pygmaeusene gjort her i alle fall :o)

Eplesneglene har ikke hatt det så bra her i det siste, jeg glemte å gi mineralstein i all oppussingen, og de var veldig mange i en 12-liter, så nå krysser vi fingrene for at de er trøndere innerst inne.

Og den fryktelig stusselige Hydrocotylen var det nesten flaut å sende, den har flytt rundt uten spesielt mye lys og varme, men er det noen som får liv i den igjen er det jo deg, den du sendte var helt usedvanlig flott!
Ble veldig glad for den lille kvasten jeg Linda! Den er trygt plassert i Kjøkkenøya, og jeg krysser fingrene for at den vil trives like godt som hydrocotyle sibthorpioides.

Tar jo litt tid med denne aklimatiseringen, så da spammer jeg litt bilder mens jeg venter. Tok et bilde av Kjøkkenøya, og en kan trygt si det er andemat der.
[External Image]
Ble litt lysere etter luking og utskifting av "te-vann".
[External Image]
Nydelig liten lakris hilser på.
[External Image]
Skal si det ble liv i rubintetraene da de kom over i Kjøkkenøya! Det er stooor forskjell på 22 og 115 liter. De heiv seg med en gang sammen med dregefinnene, og de to artene stimer faktisk sammen nå. Lakrisene virker litt forundret over dette, og følger interessert med. Bittesmå fisk er så søte ;D
[External Image]
[External Image]
Og så et bilde fra Trollskogen. Sliter fortsatt med grønn ull, men det irriterer meg merkelig nok ikke så veldig.
[External Image]
Ikke merkelig i det hele tatt, karet heter Trollskogen, og den grønne ulla er frisk og grønn og - trolsk.
Måtte le da Sissimor kommenterte "rekeboksene", Linda. Reker må selvsagt transporteres i bokser det står "reker" på. Ellers hadde jeg en sånn skrekkvisjon om fiskene mens jeg kjørte oppover. Jeg har aldri før reist så langt med coryer (jeg har transportert mye annet på strekningen, men altså ikke coryer). Og når jeg ikke har pakket ting selv, føler jeg meg ikke trygg. Jeg hadde en visjon om at alt skulle være dødt av stressgift når Sissimor skulle pakke opp. Det er på ingen måte mangel på tiltro til deg, Linda, men bare følelsen av å ikke ha kontroll selv, i tillegg til at jeg selv har mistet coryer til stressgift noen ganger - selv når de har vært pakket enkeltvis - så jeg er dermed selvsagt litt nervøs til det hele. Men coryene var i fin form, de. Og de var selvsagt utrolig søte! Jeg ble jammen litt misunnelig, jeg. ;-D Turen gikk forøvrig veldig greit. Jeg tror aldri før jeg har hatt så gode kjøreforhold på juleturen min før. Jeg har hatt mange kjipe kjøreturer hjem til jul før (akkurat da kan været være litt uforutsigbart), men denne gangen var veldig fint å kjøre. Akkurat nå ligger jeg og ikke får sove, mens bikkja ligger oppå meg og gneldrer i søvne. Søte vennen! Det er en lang kjøretur for en liten hund, selv om Kaisa er en meget tålmodig hund når vi kjører.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap