Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 8)

Inaktiv bruker
Selv om min stakkars enslige cory ikke er så veldig sjelden av seg, så ser den så søt ut der den ligger at jeg bare måtte legge ut bildet=)
Grunnen til at den er alene er at jeg fikk den med søstra mi. Ho kjøpte den på en dyrebutikk da butikken skulle sette sammen fisk til henne. Til en 15 liter...
Har litt lyst å kjøpe flere, men det blir vel for trang når det i tillegg skal komme kakadueciklider i karet?
Da kom det 5 små Pandaer inn i karet...
Jeg klarte ikke å la være... måtte bare ha...
Det ser ut som en Corydoras metae. En nydelig Cory, som fortjener å få noen artsfrender

Hvor stort kar har du?

Johan
Selv om min stakkars enslige cory ikke er så veldig sjelden av seg, så ser den så søt ut der den ligger at jeg bare måtte legge ut bildet=) Grunnen til at den er alene er at jeg fikk den med søstra mi. Ho kjøpte den på en dyrebutikk da butikken skulle sette sammen fisk til henne. Til en 15 liter... Har litt lyst å kjøpe flere, men det blir vel for trang når det i tillegg skal komme kakadueciklider i karet?
Flotte :0)
Husk at corydoras helst skal pakkes kun en i hver pose, siden de under stress kan skille ut giftstoffer som i verste fall kan drepe alle fiskene i posen.
Inaktiv bruker
mona o
Det ser ut som en Corydoras metae. En nydelig Cory, som fortjener å få noen artsfrender;-) Hvor stort kar har du?


Er en metae ja. Karet er 72 liter. Spurte i en anne tråd om folk mente jeg hadde god nok plass, og da mente Frank Angell at jeg hadde bra nok plass på bunnen. Tenkte derfor jeg skulle kjøpe 4 eller 5 flere i løpet av neste uke=) Er du av samme oppfatning? Angående plassen altså?
Jeg er i allefall enig med Angell, coryer bruker ikke store plassen. Så fint at du vil skaffe han/hun noen venner.
Gry
Flotte :0) Husk at corydoras helst skal pakkes kun en i hver pose, siden de under stress kan skille ut giftstoffer som i verste fall kan drepe alle fiskene i posen.


Takk... Jeg skal huske på det. Lover at det aldri skal gjenta seg. Coryene fortjener kun det beste.

Pandaene er bare 2-3 cm store, skikkelig søte og sjarmerende. De Flekkete var også tilsvarende store for 1 uke siden, men har nå vokst seg større, det så jeg når jeg slapp Pandaene ut i karet. Får håpe at det tyder på at de trives.
OJ
[QUOTE=Gry]Flotte :0) Husk at corydoras helst skal pakkes kun en i hver pose, siden de under stress kan skille ut giftstoffer som i verste fall kan drepe alle fiskene i posen.


Takk... Jeg skal huske på det. Lover at det aldri skal gjenta seg. Coryene fortjener kun det beste.

Pandaene er bare 2-3 cm store, skikkelig søte og sjarmerende. De Flekkete var også tilsvarende store for 1 uke siden, men har nå vokst seg større, det så jeg når jeg slapp Pandaene ut i karet. Får håpe at det tyder på at de trives.
Jeg "måtte" også kjøpe cprydoras paleatus (flekket pansermalle) i går. Jeg var oppe på SFO hvr min yngste datter går og "reddet" to stk de hadde der. Tynnere fisk har jeg aldri sett, huff. Den ene vet jeg ikke helt om jeg har hjerte til å la leve, den har pukkelrygg OG skeiv ryggrad. En god grunn til å avlive yngel med deformasjoner. Men, så er det det at den spiser og koser seg, og bortsett fra at den er litt "halt" så fungerer den jo greit. Må nok allikevel ta den, for jeg vil jo ikke avle videre p åslik fisk. Uansett, det at jeg hentet disse fiskene gjorde jo til at jeg måtte kjøpe fem andre så de fikk noen artsfrender :0) De er jo så pene, har liksom aldri lagt merke til hvor forskjellige de er i farger og mønster. Mine er også små, ca 3 cm, så jeg gleder meg til de blir store og fete ;0)
Ps, mente ikke å anklage deg for at de var pakket sammen i pose altså. Måtte bare minne deg på det, siden det ikke finnes den butikken jeg har vært i hvor de vet om dette.
Gry
Ps, mente ikke å anklage deg for at de var pakket sammen i pose altså. Måtte bare minne deg på det, siden det ikke finnes den butikken jeg har vært i hvor de vet om dette.


Jeg burde ha visst det, jeg har lest det her på forumet tidligere. Jeg tar "anklagen" til etterretning. Det skal mye til for at jeg blir hårsår... Jeg tar bare i mot gode råd. Synes det er trist at butikkene har så dårlig kunnkap om disse små krabatene, skal virkelig si fra neste gang...

Får håpe at "pukkelryggen" får en fin tid den stund den har igjen å leve. Godt at noen vet å ta vare på hverandre.

Nå lurer jeg på hvilken Cory jeg skal få tak i neste gang... Noe å anbefale?
OJ
Nå lurer jeg på hvilken Cory jeg skal få tak i neste gang... Noe å anbefale?


Corydoras duplicareus eller C. adolfoi !

En jeg har på min ønskeliste er Corydoras oiapoquensis... den MÅ jeg bare ha! Liker man Corydoras panda, liker man denne Forskjellen er halen, se mønsteret på halefinnen. C. O. mangler også den sorte flekken på haleroten som C. P. har.

Skal sette i gang litt undersøkelser for å se om den kan skaffes (om den finnes på grossist-lister altså) Skikkelig fin, jeg ønsker meg den veldig
mona o
[QUOTE=OJ]Nå lurer jeg på hvilken Cory jeg skal få tak i neste gang... Noe å anbefale?


Corydoras duplicareus eller C. adolfoi !

Den var skikkelig tøff. Jeg så C.adolfoi på Bjølsen i dag, men hvordan kan jeg være sikker på at dette er den rette? Tror jammen jeg skal snuse litt rundt i sentrum til uka og forhøre meg litt her og der. Bør vel vente litt nå med å kjøpe flere nå... minst 1 til 2 uker Bare må ha...må ha...

C.oiapoquensis'n var også stilig. Håper du har lykken med deg. Hadde jammen meg vært morsomt å få snappet opp den der rett foran deg... hehe, men neida.. det har jeg ikke hjerte til...

*mmmh.. tror jammen jeg må kjøpe flere kar snart...*
Mange tar feil av C. duplicareus og C. adolfoi. Dette fordi den sorte ryggstripen kan være varierende hos begge arter. Vanligvis er det en tynn og smal sort ryggstripe hos C. adolfoi. Men i noen tilfeller er den bred også hos C. adolfoi!
Til tross for stor feilmargin er det likevel det kjennetegnet de fleste bruker; bred, sort ryggstripe skal være C. duplicareus.

Dette er altså ikke noen 100% sikker måte å gi ID på. Det sikreste er faktisk å se nøye på brystfinnene deres, altså det finneparet som stikker ut rett ved gjellene.
Hos C. adolfoi er den første finnestrålen ("piggen") helt glatt langs hele.
Hos C. duplicareus er denne finnestrålen taggete.

Du må granske finnene nøye for å se forskjellen, men ser du at finnestrålene er helt glatte er det C. adolfoi. Man må om nødvendig faktisk ta opp fisken og kjenne etter med fingrene på disse finnene. Da går det ikke an å ta feil.
Corydoras sp c-140
Legger inn et bilde jeg fikk tatt av de fasinerende c-140'ene sist helg

Savner å ha cory'er her hjemme, jeg!
Liz H
Hvor fikk du tatt det flotte bildet av de sinnsykt kuuuule fiskene? (C140)
Mona O
Jeg var så heldig å få besøke Tropeimporten/ Imazoo sine lokaler i Sverige - de hadde bøtter og spann av C-140
C-140 var skikkelig fine... settes opp på ønskelisten min.
Har lagt ved et bilde av C.Pandaene og C.Paleatusene mine under foring. Det er full Texas når det serveres Røde Mygglarver... og så har de blitt så gode venner
Må bare si til alle sammen at dere må ikke legge ut så mange fine bilder av Cory:p Blir sittende her å drømme, mens ønskelista blir lengre og lengre. Samtidlig som jeg ser for meg pengene som flyr ut av kontoen:P

Kjempe moro tråd Mona
På tide å gi et bidrag selv også. Her er noen bilder av mine Corydoras schwartzi. De stimer som oftest veldig fint sammen. en sjelden gang er det en eller to som er litt på "villstrå".

Einar
Video sier mer enn tusen bilder, var det ikke sånn:P Her er en liten video av mine dagssky Corydoras Robineae, som viste seg litt når de fikk artemia og "far" gikk vekk fra karet.
<embed src="http://www.youtube.com/v/JAtoFdt63bQ" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed>
Flott film, bra musikk og nydelige fisker, biXen.
Det er veldig flott med film, håper flere legger ut dette etterhvert, i tillegg til å ta masse fine bilder av Coryene...
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap