PLUSSmedlemskap (side 8)

Nå ble jeg faktisk gretten, Bettina. Du har jo ikke skjønt poenget i det hele tatt! Isteden påstår du at jeg sitter og forsøker å fremstille meg selv som noen "perfekt bruker"! Hva i huleste er nå DET?

Plussmedlemsskapet kunne for min del vært helt uten EKSTRA fordeler for meg som bruker, så lenge jeg vet at pengene går til å sørge for den daglige driften og vedlikeholdet av hele AF. Det kommer ALLE til gode.
Jeg driter i ekstra fordeler.

Det er snakk om å tenke litt lenger.
Hør på deg selv; forumet vil du bruke og du setter pris på det og bruker tid her. Men noen kroner kommer ikke på tale for at driften skal kunne gå knirkefritt. Neida, du vil vite først hva DU som person vil få tilbake av EKSTRA fordeler. Du tenker ikke på de fordelene du har pr i dag. Det er disse vi også snakker om her. Ekstra fordeler ved betalende medlemsskap er bare en bi-ting, og slett ikke poenget.
Skjønner du det? Alt du ser i dag. Det er dette man vil kunne støtte.

Trekk pusten nå, folkens

Ikke la denne debatten gli helt ut igjen. Alle kan ha sine meninger, og denne tråden er ment for at moderatorene skal høre deres meninger.
Ikke for at noen skal overtales til hverken det ene eller det andre

mona o
Nå ble jeg faktisk gretten, Bettina. Du har jo ikke skjønt poenget i det hele tatt! Isteden påstår du at jeg sitter og forsøker å fremstille [I]meg selv [/I]som noen "perfekt bruker"! Hva i huleste er nå DET? Plussmedlemsskapet kunne for min del vært helt uten EKSTRA fordeler for meg som bruker, så lenge jeg vet at pengene går til å sørge for den daglige driften og vedlikeholdet av hele AF. Det kommer ALLE til gode. Jeg driter i ekstra fordeler. Det er snakk om å tenke litt lenger. Hør på deg selv; forumet vil du bruke og du setter pris på det og bruker tid her. Men noen kroner kommer ikke på tale for at driften skal kunne gå knirkefritt. Neida, du vil vite først hva DU som person vil få tilbake av EKSTRA fordeler. Du tenker ikke på de fordelene du har pr i dag. Det er disse vi også snakker om her. Ekstra fordeler ved betalende medlemsskap er bare en bi-ting, og slett [I]ikke poenget[/I]. Skjønner du det? Alt du ser i dag. Det er dette man vil kunne støtte.




FEIL; jeg må ikke bruke dette forumet, jeg må ikke betale, jeg må ikke gjøre noe jeg ikke vil, jeg tar mine egne beslutninger.....Selvfølgelig vil jeg vite hva jeg får hvis jeg betaler, noen fordeler bør det være for å få folk til å betale, du har totalt misforstått. Dette blir en tjeneste som forumet tjener på. Vil jeg at forumet skal tjene på mine penger, betaler jeg. Har jeg ikke behov for noe ekstra, bruker jeg evt forumet slik jeg har gjort.

Du har nok mangel på å se saker på flere sider.....

Vurderer faktisk å trekke meg som medlem fra dette forumet.






Og der fikk Bettina siste ordet i den avsporingen

Back on track, folkens!
Jeg sender mail til web ansvarlig ang forlag
Innlegg slettet av moderator
Denne diskusjonen er slutt for 20 min siden, mona. Jeg gidder ikke diskutere med deg, dette er ikke verdt det.

Betal med glede mona, så gjør du en god gjerning, kanskje jeg gjør det også......hvem vet....

THE END

Mona O,
jeg slettet innlegget ditt.
Advarte dere begge to ganger, denne debatten gled laaangt unna det som var intensjonene med denne tråden.

Et litt beskjemmet smil herfra
Beklager.
Og til Bettina; håret mitt har allerede lagt seg pent ned på hodet igjen.
Jeg er aldri hissig mer enn få minutter, og om fem minutter har jeg glemt alt

Mitt siste innlegg i denne tråden, moderator
Bettina
[QUOTE=mona o] Dette blir en tjeneste som forumet tjener på. Vil jeg at forumet skal tjene på mine penger, betaler jeg. Har jeg ikke behov for noe ekstra, bruker jeg evt forumet slik jeg har gjort.


Skjønner ikke problemet her! Det er jo lov til å la være å betale og bruke forumet som du alltid har gjort, og som moderatorene sier, man får tilgang på alt man har tilgang på i dag! Er vel ingen big deal da? Så kan jo andre som ønsker å vise takknemmelighet for at dette flotte forumet eksisterer betale! Man har jo ett valg, så skjønner ikke opphavet til en slik heftig diskusjon!

Jeg for min del betaler gjerne penger for ett medlemskap, gud vet hvor mange ganger jeg har fått hjelp til store og små kriser her inne TAKK AF

Men som sagt,respekterer andres synspunkter helt ut!

Tjohei
Ønsker plussmedlemskap velkommen. Hadde det ikke vært for dette forumet, hadde jeg neppe blitt så hekta på fisk som jeg har blitt. Prisen er lav når en tenker på all info som ligger her helt gratis. Tenk om vi måtte kjøpe bøker for å få samme info. I tillegg har vi forumet hvor vi kan spørre om råd. Betaler gjerne noen slanter for å holde forumet igang. synd viss det går ut over kvaliteten bare fordi det mangler noen kroner. Jeg er overrasket over at det ikke har vært betaling før.
Å betal for plussmedlemskap kan vel sammenliknes med å melde seg inn i et politisk parti, velforeningen, turistforeningen, skiforeningen, historielaget etc.
Man betaler litt for at noe som man liker skal eksistere og utvikle seg.

Som medlem i skiforeningen betaler jeg litt for at løypene i marka skal vedlikeholdes. Men alle som vil, kan benytte løypene selv om de ikke kan eller vil betale kontigenten til skiforeningen. Sånn blir det vel her også (?)

Hva vil jeg ha tilbake for kontigenten:
- Anerkjennelse f.eks. i form av medlemskort pr. mail.
- Åpent regnskap. Når jeg er betalende medlem mener jeg at jeg har krav på å kunne se hvordan pengene blir brukt.
Ebbeto, innlegget ditt var det beste og nok mest saklige hittil Du fikk sagt det jeg prøvde å si men jabbet meg helt ut av tidligere i tråden!

Godt sagt!
Plussmedlem - ja takk :-)
Ebbeto
Å betal for plussmedlemskap kan vel sammenliknes med å melde seg inn i et politisk parti, velforeningen, turistforeningen, skiforeningen, historielaget etc. Man betaler litt for at noe som man liker skal eksistere og utvikle seg. Som medlem i skiforeningen betaler jeg litt for at løypene i marka skal vedlikeholdes. Men alle som vil, kan benytte løypene selv om de ikke kan eller vil betale kontigenten til skiforeningen. Sånn blir det vel her også (?) Hva vil jeg ha tilbake for kontigenten: - Anerkjennelse f.eks. i form av medlemskort pr. mail. - Åpent regnskap. Når jeg er betalende medlem mener jeg at jeg har krav på å kunne se hvordan pengene blir brukt.


Der traff du spikeren midt på hode Ebbeto! Har lest igjennom hele denne tråden og må si dette var ett av de mest fornuftige innlegg.

Så da gjenstår det bare: Hvor er innmeldingsskjemaet Holger?

mvh
Arnt Olav

Etter litt ildvann på gudskjelovkvelden er det j...... fristende å blåse liv i en gammel brannfakkel:

Vi som ønsker medlemskap i akvariumsklubber, kan velge mellom klubber tilsluttet eller ikke tilsluttet Norges Akvarie Forbund. Er det virkelig plass til et tredje alternativ, internett klubb, også?

Burde ikke kostnadene til et forum dekkes av eksisterende medlemskap, ikke av et nytt?

Burde ikke driften av et forum være uavhengig av velvillig arbeidsinnsats fra enkeltpersoner med velvillig familie?


Enough said fra meg!

God natt!
Pisces
Så da gjenstår det bare: Hvor er innmeldingsskjemaet Holger? ;-) mvh Arnt Olav


Jeg trur det er en "knapp" på din side, til høyere? Mener jeg så den...

EDIT! Den knappen funket ikke...:p
Odd Espen
[QUOTE=Pisces]Så da gjenstår det bare: Hvor er innmeldingsskjemaet Holger? ;-) mvh Arnt Olav


Jeg trur det er en "knapp" på din side, til høyere? Mener jeg så den...

EDIT! Den knappen funket ikke...:p

Jeg tror egentlig den knappen var en test som han har glemt å fjerne igjen
Nå har han seg en kveld på byen, men det blir nok rydde i i morgen en gang.
Tone Andreassen
Jeg tror egentlig den knappen var en test som han har glemt å fjerne igjen ;-) Nå har han seg en kveld på byen, men det blir nok rydde i i morgen en gang.


Tar seg en kveld på byen? Fytte rakker'n! Hihi... Neida, det er helt sikkert velfortjent!
All ære til Holger og gjengen som gadd (var så snille) å legge inn en forespørsel om hva vi medlemmene synes om dette forslaget. Som ikke-betalende medlemmer har vi jo strengt talt ikke noe som helst med hva moddene betemmer at de vil gjøre med forum.

Jeg har for lenge siden sendt mail med forslag om å ta en liten medlemskontingent, men fikk som svar at det var uaktuelt å kreve penger av folk for denne tjenesten. Nå er altså forslaget at alt skal være som før, men de som betaler skal få en utvidet tjeneste, eller to. Dette synes jeg er et kjempe godt forslag, og kommer selvfølgelig til å støtte dette fullt ut.

Jeg ser ingen mulighet til at vi som betaler vil skille seg ut/danne en klan fordi vi har lagt inn noen kroner.
Det eneste jeg er litt i mot er at det skal hete "pluss medlemskap" Det får det til å virke som noe mye større enn det Holger og co tydeligvis har planer om.
Jeg anbefaler å lage ytterst få ekstra tjenester for betalende, for jeg tror ikke det er selve tjenestene vi er ute etter, men rett og slett å finansiere den flotte jobben og dette flotte forumet.

Hmmmm..... har jeg i grunn kommet med noe konstruktivt her??? Neeeeiiii tror ikke det, men fikk i alle fall låret av meg det jeg har på hjertet ang denne saken :0)
Ny vinkling
Hei, har pløyd meg gjennom 15 sider med både for, imot og litt rundt om kring og har noe innspill å komme med selv.

Jeg synes i utgangspunktet ikke forslaget er særlig bra utifra følgende punkter:

1) Diffrensiering i funksjoner skaper automatisk en "betalside" følelse.

Det er greit nok at dagens funksjonalitet blir beholdt men for en ny bruker som kommer i fremtiden vil det jo oppleves som en betalside og denne brukeren vil nok med stor sansynelighet gå til konkurenten. Jeg tror nok de fleste nye brukere kommer inn hit via søkemotorer og ikke via kjentfolk som kan forklare forskjellen for de før de snur i døren.

2) Uoversiktelig økonomisk modell

Jeg skjønner veldig godt at det er en belastning for Holger og evt andre å drifte og videreutvikle siden på fritiden. Men det er jo mange som bruker mange lange dager kvelder og netter her inne for å svare på spørsmål fra nye som gamle brukere. Faren med å ta betalt for noe uten en god oversikt over hvor mye og hva pengene går til er at noen føler at siit bidrag til forumet blir mindre verdsatt en andres. Man kan godt kalle dette misunnelse men det gjør det ikke mindre reelt av den grunn. Dette kan i siste instans føre til at gamle ringrever på forumet går over til "konkurenten" da de føler at andre tjener på deres bidrag.

Disse to punktene tror jeg kan føre til mindre brukermasse som er den sikkre død for et forum.

Mitt forslag er at det dannes en forening for drift av akvaforum. De som vil kan tegne medlemskap for 3-400 i året som gir stemmerett på genralforsamling, det velges ett styre og dette utbetales en mest mulig konkuransedyktig lønn til Holger for utvikling og for drift av løsningen. Dette vil gi en mer oversiktlig økonomi, Holger vil få bra betalt for den jobben som gjøres og betalingen blir uavhengig av funksjonalitet. Og ingen kan si at noen profiterer overdrevent på deres kunnskap.

Noen vil kanskje si at dette er en vell sosialdemokratisk løsning, men da vil jeg påstå: hva er vell akvaforum om ikke en stor dugnad?

MVH
Håvard

PS: Jeg blir nok plussmedlem jeg og hvis det blir.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap