Palettciklide (side 8)

Fink3n
Men jeg er å i markede for å oppgradere fra ca 150 til rundtom 350 liter... jeg er litt hekta, men har ikke plass til to "store" kar i stua =) hehe...

hehe, jasså - jeg er ikke alene nei! Skorter på både penger og plass her Kunne virkelig tenke meg et litt "stort" et - men ikke mer enn et par hundre liter, det er alt jeg tør å sette på gulvet, både mtp lekkasje og vekt :P
Men siden de fleste fisk jeg liker best ikke krever flere hundre liter kunne jeg til gjengjeld tenke meg en HAUG små-kar. Har noen planer, men det er ikke noe som skjer i løpet av påsken, liksom :P
haha ja ikke sant :P litersyken er noe dritt... me er ikke ofte dritt er så interresant å spennende som innen akvarie-hobbyen :P hehe...

Problemet er jo bare at her nede på sørlandet er det jo ingen som vil kvitte seg med slike store kar for en billig penge :P og greit jeg tjener fett, men ikke så fett at jeg orker kjøpe brand new :P hehe... må jo ha Iphone å
Nille
Hei og hopp! Husker faktisk ikke hvor lenge de bør gå sammen med foreldrene.. er sikkert 5 år siden sist jeg hadde småttiser, og mener og huske at jeg bare lot de gå der helt til vi skulle flytte og jeg ga bort både kar og fisk, og da hadde de blitt store. Litt googling/søk på forumet kan kanskje gi noen svar :) Men de kan garantert gå sammen med foreldrene frem til nye egg er lagt. Enten så vil den saken gå greit, eller foreldrene vil jage de eldste veldig etter at de har fått nye egg å passe på. Det tynnes veldig i flokken her også.. litt usikker på hvor mange det er.. kanskje 5 stk nå. Jeg tror egentlig ikke at guppyene tar noen, de holder GOD avstand på dagtid i hvert fall. Men hvem vet hva som skjer om natten :S De som er i karet har i alle fall vokst noe veldig! 1.5 uke siden første tur ut av hula og det er STOR forskjell :) Mine har veldig sterke farger enda også, men hunnen viser seg frem igjen, så jeg aner ikke hva som kommer til å skje.. håper hun holder seg i skinnet en stund til haha.
Hipp hopp, går det bra med guppy sammen med de.? Jeg har bare 63 liters kar de går i så jeg tror det blir for lite til å ha guppy sammen med de. Jeg må ha noen som er robuste og større tror jeg. Det får bare være som det er til over påske, så får jeg tenke litt over det i påska. Må jo bruke påska til noe også....Legger ved et bilde av et lite troll som ble veldig spesielt, et skummelt lite troll.....
oooooo thats some scary shit :P hehe....
Tja, bra og bra.. hehe. Neida, de går sammen i 110 liter, og etter at en hanne fikk ny sveis på halefinnen har de lært seg å til enhver tid oppholde seg på motsatt side av palettene :p

Det ser egentlig ut til å gå veldig greit, etter den første dagen med jaging. Bare synd at det var den peneste hannen som fikk halen stussa

I 63 liter vet jeg faktisk ikke... kanskje store molly? Hvertfall fisk som det er litt størrelse på (ellers tror jeg de blir litt for "svake"), og som holder seg på toppen. Jeg hadde mitt gamle lekspar i en 63 liter, og mener å huske at jeg hadde molly der (av den mer fullvokste typen) bare for å opprettholde vaktinnstinktet. Mollyene gikk ikke i det karet permanent. Stakkarne ble litt utnyttet i perioder :p
Ja jeg har også tenkt litt på molly. Har noen store i 180 litern men vet ikke om jeg tør å flytte dem over. Er redd de skal bli vesentlig tynnere.....så vi får se....får ta det en dag jeg er hjemme hele dagen og kan følge med dem og hive dem ut hvis det ikke går bra..
Jaja. I dag tidlig så jeg kun to yngler. Det har blitt færre og færre for hver dag, uten at jeg har skjønt hvorfor. Foreldrene passer jo så godt på!

Men - så så jeg plutselig hvorfor...! Har tenkt at kanskje guppyene tar noen på natta, men ikke vært helt sikker. Men synderen kom fra uventet hold!

Det er den enslige kakadue damen min som er synderen! Hun har ligget innimellom plantene hele tiden, ettersom palettene har lagt spesielt merke til henne, og jaget henne med en gang hun viser seg. Kanskje ikke så rart, ettersom jeg så at hun tok en yngel i dag! Og litt etterpå var den siste borte også.

Var innom butikken i dag for å kjøpe mygglarver, og snakket litt med de der. Ser ut som om jeg kommer til å levere palettene der på mandag. Har fått cory dilla og kunne tenke meg fler cory, faktisk. Og de er IKKE kompatible med palett

En vakker dag når jeg har plass til flere kar skal jeg prøve igjen, men da i et eget kar. I dag har jeg ikke den "luksusen", og må velge knallhardt desverre. Med plassmangel og interesse for flere slags fisk er det nok bare en ting å gjøre - å velge fisk som går sammen Men litt trist er det jo...
Ja sånn er det enkelte ganger at man må prioritere. Men man vet jo at muligheten for å prøve igjen er jo der hvis lysten skulle ta overhånd. Jeg skal levere yngelen til dyrebutikken etterhvert men de må jo bli ganske store først. Jeg må finne ut hvem jeg kan ha i karet sammen med de for det går ikke an å ha et kar med bare et par paletter i. Men jeg må også få unna noen snegler som begynner å bli store også så jeg får smekke inn en annonse etter påske. jeg kommer til å følge tråden din for å se hvordan det blir med coryene. Fikk forresten tak i pygme cory i forrige uke og de er så søte. De hadde bare to igjen så jeg har bestilt meg 5 stykker til. De er høyt og lavt i karet de.....
Ja, men det er litt vemodig også... Har lett og vurdert i dag om jeg kan få skvist inn en 60 liter et sted, men nå er jo ikke akkurat mannen min helt med på notene.

Hadde regnet med å lever yngel på butikken jeg også - ikke de voksne. Men må si at cory dilla har tatt meg hardt. Og så lenge jeg kan levere de så går det vel greit.

Herlighet! Pygme cory! Hvor store er de? Tror det var de jeg så på butikken i dag.. hasborous eller noe i den duren?! De var jo bitte bitte små! Måtte ta meg sammen for å ikke kjøpe de.. kanskje etter jeg har levert palettene, jeg vet ikke helt. De hadde bare igjen tre stk også
ble virkelig fristet jeg å til å prøve oppdret på pallet
Vel det er vel igrunnen ikke så mye Prøve involvert, fiskene gjør :P enkelt å greit
jo men jeg har det prøblemet med at jeg har hatt guppy som har vært gravide i ca. et halvt år og det har ennå ikke blitt noe.
(ps det kan ha noe med en dvergscalare)
Vel mine to paletter har produsert sitt første kull (bare to små igjen da SmallFry1 og SmallFry2) men de er snart klare til å prøve igjen ser jeg =)
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap