- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Veronica's tråd (side 8)
Veronica's tråd (side 8)
Postet 20.09.09 kl 21:07
Postet 20.09.09 kl 21:13
Postet 21.09.09 kl 23:34
Postet 21.09.09 kl 23:35
Postet 21.09.09 kl 23:36
Postet 21.09.09 kl 23:37
Postet 21.09.09 kl 23:39
Postet 21.09.09 kl 23:40
Postet 21.09.09 kl 23:43
Postet 21.09.09 kl 23:44
Postet 21.09.09 kl 23:47
Å gud!
De to eplesneglene jeg nevnte tidligere at jeg skulle få, fikk jeg i dag. MEN, det er to av de største kjempeeplesneglene jeg noensinne har sett!
Og jeg som sverget på at jeg aldri skulle ha slike snegler igjen, pga de eter meg ut av huset(vell, sluker i seg ALT av planter) så her sitter jeg, med to digre beist av noen snegler som for tiden oppholder seg i 5,5literen(eneste karet uten planter) mens jeg funderer på hva jeg skal gjøre med dem. Skal jeg beholde dem? Selge dem? Gi dem bort? Levere dem til dyrebutikken? Tips ønskes!
Er jo en "god" grunn til enda ett kar da:P
Skal prøve og mokkle til ett bilde av dem, slik at dere får se dem.
De to eplesneglene jeg nevnte tidligere at jeg skulle få, fikk jeg i dag. MEN, det er to av de største kjempeeplesneglene jeg noensinne har sett!
Og jeg som sverget på at jeg aldri skulle ha slike snegler igjen, pga de eter meg ut av huset(vell, sluker i seg ALT av planter) så her sitter jeg, med to digre beist av noen snegler som for tiden oppholder seg i 5,5literen(eneste karet uten planter) mens jeg funderer på hva jeg skal gjøre med dem. Skal jeg beholde dem? Selge dem? Gi dem bort? Levere dem til dyrebutikken? Tips ønskes!
Er jo en "god" grunn til enda ett kar da:P
Skal prøve og mokkle til ett bilde av dem, slik at dere får se dem.
Postet 24.09.09 kl 11:56
Postet 24.09.09 kl 12:51
Postet 24.09.09 kl 21:58
KJempe eplene kan du jo selge fortest mulig før dem spiser opp dine planter. Bare å ta dem ut å ha dem i en glass bolle eller deiliter mål så dem ikke spiser plantene til du får dem solgt. Det har nok jeg gjort om jeg var deg.
Viste ikke du ha L144 siden du ha fått albino nå. Men det er jo gøy du har fått slike yngel nå.
Viste ikke du ha L144 siden du ha fått albino nå. Men det er jo gøy du har fått slike yngel nå.
Postet 25.09.09 kl 22:58
Postet 25.09.09 kl 23:01
Endelig kan jeg også skryte av å ha fått minimais i karet mitt! :P Introduserte flere eplesnegler i går og noe har tydeligvis skjedd iløpet av natten. Naughty naughty:P
Ellers så har det ikke skjedd så mye. Fant en av mine største og eldste ancistrus hunner død i går, sjekket alt av verdier men de var fine. Så renset jeg pumpen, siden den var mildt sagt tett... Så kanskje det var alderen? Eller rett og slett plassmangel/hulemangel? Må få tak i flere huler, for 2 holder ikke til 7 ancistrus i ulike størrelser + x antall yngel. Kanskje en idè og selge unne noen av ancistrusene jeg ikke skal ha?
Ancistrus yngelen som er oppi der er enda i livet. Feite og runde små troll. Albinoene er skikkelig kule! :P
Skal innom BodøZoobutikk i dag, trenger en ny slamsuger, samt at jeg skal se hva mer de har fått inn. De fikk inn ett tonn varer før helgen så. Kanskje jeg finner et lite kupp?
Ellers så har det ikke skjedd så mye. Fant en av mine største og eldste ancistrus hunner død i går, sjekket alt av verdier men de var fine. Så renset jeg pumpen, siden den var mildt sagt tett... Så kanskje det var alderen? Eller rett og slett plassmangel/hulemangel? Må få tak i flere huler, for 2 holder ikke til 7 ancistrus i ulike størrelser + x antall yngel. Kanskje en idè og selge unne noen av ancistrusene jeg ikke skal ha?
Ancistrus yngelen som er oppi der er enda i livet. Feite og runde små troll. Albinoene er skikkelig kule! :P
Skal innom BodøZoobutikk i dag, trenger en ny slamsuger, samt at jeg skal se hva mer de har fått inn. De fikk inn ett tonn varer før helgen så. Kanskje jeg finner et lite kupp?
Postet 01.10.09 kl 11:25
Endret: 01.10.09 kl 11:36
Postet 01.10.09 kl 11:39
Endret: 01.10.09 kl 11:40
Heidi IngdalSend kjempene til meg du hvis du ikke vet hva du skal gjøre med dem. Men ikke hør på dårlige råd og pakk de i en bolle eller liter mål!! Jeg kjøper de hvis du ikke vil ha de. Jeg har en 270 liter de kan gå i...:-)) Gratulerer med minimais...:-))
Har budrunde på dem nå, de går i 5,5 literen enn så lenge(vet det er aaalt for lite, men skal flytte de i en 30 liters balje til de forlater meg), vannet skiftes hver dag + at de blir godt tatt vare på til de forlater "fengselet"
Postet 01.10.09 kl 11:44
Psykfallet[QUOTE=Heidi Ingdal]Send kjempene til meg du hvis du ikke vet hva du skal gjøre med dem. Men ikke hør på dårlige råd og pakk de i en bolle eller liter mål!! Jeg kjøper de hvis du ikke vil ha de. Jeg har en 270 liter de kan gå i...:-)) Gratulerer med minimais...:-))
Har budrunde på dem nå, de går i 5,5 literen enn så lenge(vet det er aaalt for lite, men skal flytte de i en 30 liters balje til de forlater meg), vannet skiftes hver dag + at de blir godt tatt vare på til de forlater "fengselet"
Ok visste ikke det, men ser dette kommer til å gå bra. Lykke til med klekkingen av minimais...)
Postet 01.10.09 kl 11:50