Kjetils foto og videotråd (side 8)

Da var jeg ihvertfall et par lærdommer om videoredigering rikere :P
Det viser seg at det å redigere 10 timer film i 720p kvalitet ikke var så utrolig greit å gjøre som jeg trodde det var, pc'n likte det ihvertfall ikke.. Så det ble til at filmen måtte komprimeres ned til 576i før jeg i det hele tatt kunne begynne å redigere, det tok ca 8 timer. Etter det fikk jeg ihvertfall sett litt av sjokolademalla, som er det jeg håpa på. Resultatet er her:

<embed src="http://www.youtube.com/v/8Z9gfEPOfps&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Han heter forresten Wonka, etter Willy Wonka i Charlie og sjokoladefabrikken.

På slutten av klippet så stakk han av med scampien for å kose seg med den alene i en hule, der jeg fant ca halvparten av den igjen dagen etter. Han hadde faktisk dratt den rundt 40 cm unna for å få spise i fred, ikke dårlig til å være en liten fisk egentlig
Båndguramien min beit meg!
Jeg satt med fingrene i vannflata med håven klar for å prøve å fange ancistrusmammaen min som skal flyttes over til kjæresten sin i det andre karet, og så kom det en båndgurami bort og beit meg i fingeren! Merka det ganske godt, men ble jo ikke hull selvfølgelig :P

Ancistrusdama er ikke akkurat lett å fange må jeg si, virker nesten som om hun ikke vil over til typa si.
Fant en flott ny kjæreste til ancistrusdamene mine i dag Har ikke fått bilder av ham ennå, men han hadde en flott bart.

Her er et fint bilde av en av damene:
Så en flott ancistrushann på Down Town tidligere i dag, som jeg syns ville passe veldig bra med damene jeg har fra før
[External Image]
Nytt filter på plass
I dag fikk jeg det nye filteret mitt på plass, et Boyu EFU-45 (samme som EF-45 men med UV-filter).
Jeg fant ikke mye info om Boyu-filterne her på forumet, i og med at de er ganske nye på markedet her i landet, men bestemte meg for at prisforskjellen opp til Eheim gjorde det verdt å forsøke det.

Bytta også til daywhite lysrør i Lake Vinorum, det ble ganske mye bedre fargegjengivelse enn med de jeg fikk med da jeg kjøpte karet.
Litt fler bilder
Ble til at jeg tok et par bilder med speilrefleksen i dag. De fleste av dem må jeg nok jobbe mye mer med, men la ut to stykker.

Det første er det første greie bildet jeg har fått av kampfisken min, en rød/blå crowntail hann:
[External Image]

Her er et skikkelig rotehue av en corydoras som leter mellom steinene i hjørnet på akvariet, tatt med for lang lukkertid. Syns det var ganske morsomt egentlig:
[External Image]
I dag kom endelig pakka fra webzoo
Fikk masse snacks til fiskene, som daphnier og røde mygglarver, og et utblåsningsrør fra Eheim til å ha i overflata.

Fiskene så ut til å være veldig glade i daphniene :P

Nå er vannet helt fancy og grønt av ESHA2000, får håpe det hjelper fiskene.. har fått noe som ligner på parasitter på noen av dem
Nå er resten av bildene fra i går ferdigredigert og lagt ut her:


Blir litt mye syr å dobbeltposte, så blir bare link i dag og
Hei, tenkte jeg fikk stikke innom og lese tråden din, mye spennende der.
Du har mange flotte fisker men får en følelse av at du kanskje ikke egentlig har noen plan med hvor du skal med akvariet??

Jeg hadde det jo oxo sånn en stund, helt til jeg fant ut at jeg ville gå for sør amerikansk og asiatisk. Skal si det ble mye mer harmonisk å se på. Savner 200l idag altså. Var så fornøyd med den oxo måtte jeg fjerne den *snufs*
Men jeg kan jo bare stikke innom Terjee og hilse på fiskene når han er hjemme

Ååå nå fikk jeg skikkelig lyst til å begynne innrede 375l i sør amerikansk stil. Tenk det store karret med de små fiskene jeg har, det ville jo blitt flott.

Hvordan går det med jobbsøking?? kontrakten min går såklart ut den 1 desember. Har bestilt reise da, skal til sør amerika og jobbe med løver i 2 uker, kanskje mer om jeg har råd. Det er gjennom x-plore. Gleder meg
Det virka jo fancy, hvor mye kosta det da? Har veldig lyst til sånn jeg og ,men er jo masse skumle sprøyter å ta :S

Jeg har ikke noen spesiell plan med akvariet mitt nei, tror egentlig ikke jeg vil ha det heller. Det viktigste er egentlig å ha fisk som passer bra sammen og som er fine å ta bilder av. Og så er jeg veldig glad i ancistrusene da, og å lage ting selv å ha oppi. Planlegging blir det veldig lite av på generell basis i livet mitt nå uansett:P Har ikke fått noe jobb, men blir sannsynligvis omskolering i regi av NAV på meg.

Tok forresten massevis av guppybilder i dag, ligger her:
Den lille hannen er veldig fornøyd, for han har masse damer helt for seg selv
Lurt på å jobbe innen barnehage, de vil jo gjerne ha mer mannfolk der.
har de masse løver i sør amerika galemor? må vel være i dyrehage det da?
Sorry, mente sør afrika. De prøver å holde på den lille bestanden som fremdeles er der. Aner ikke helt hva jeg kommer til å gjøre men det blir nok spennende selv om. Hvis jeg har god nok råd tenkte jeg på å reise litt der da, kanskje finne meg en jobb oxo. Det jeg tenkte på først, sjekket de norske ambasadene etter jobber i utlandet og slikt, men vanskelig. Lurt på å ta kontakt med reisebyråer oxo, for å se om det går ann å bli guide eller noe sånt i utlandet, kunne tenkt meg spania, hellas osv. Farmor sier at slekta hennes stammer fra italia, så det kunne vært spennende å reist ditt. Det tenkte jeg jo på før sommerferien, men så bestemte jeg meg for å være klok og ikke bruke opp pengene i tilfelle jeg ikke fikk jobb etter ferien. Det kunne jeg jo tatt med ro.
Dessuten er det jo lettere å få penger fra trygdekontoret når man er blakk, de vil jo ikke hjelpe deg før du sitter der med sprøyta i armen, da kan de godt holde deg med penger til dop. (kanskje litt feil beskrivelse, men sånn det føles)
Lurte litt på det med søramerika jeg og, men men :P Skal du se på fisk da?

La ut enda fler bilder i dag jeg da,

En del fine ancistrusbilder syns jeg, og også en god del fine Rotkeilbilder Og så kom faktisk sjokolademalla ut en tur
Så lang tid som det tar med nettet her, orker jeg ikke gå inn på steder med mye informasjon som bilder og you tube. Prøvde og se sånne 3 min snutter, tok meg godt over 10 min før det var lastet ned. Utrolig kjedelig.
Kjipt.. Men sånn er det vel å bo i skogen :P På hytta mi sliter jeg til og med å logge meg på MSN:/
Det kommer jo ann på dekninga såklart, er den god går det jo forholdsvis raskt. Men tror nok pc`n min er litt av problemmet å, bare det jeg ikke tørr tukle med den, tenk om jeg gjør noe feil. Jeg har jo ingen peil eller anelse hva jeg driver med innpå her vettu.
:P
Du får bestille IT-support opp dit i skogen da
En eller annen fyr som kommer og fikser pc'n din :P sånn som jeg har jobba med :P
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap