Tobias sitt fiske eventyr (side 8)

Mitt ny oppsatte saltvanns kar med 10 kilo levende stein.
Saltvann
Hei hadde litt dårlig tid da jeg la inn innleget ovenfor så jeg fikk ikkje tatt med så mange detaljer om karret .
Jeg har bygget om mitt gamle 128 liters resun kar til saltvann .
I dette karret har jeg nå da ein stykk innvendig skummer
To stykk sirkulasasjons pumer og ett stykk utvendig filter .
Per i dag har jeg 10 kilo levende stein 1 ermeitt kreps ein snegle og ett lite muslings skjell ( som fulgte med levende steinen )

Har også skaffet meg masse test utstyr ( to fulle poser som jeg kjøpte brukt )
Også tilsettningsutsyr for kalk, minne raler for koraller og næring for koraller

I løpet av di to kommende ukene har jeg fått holdt av til meg :
1 stk Cauliflower coral (Cladiella sp.)
1 stk Finger leather coral(sinularia sp.)
1 stk torch coral(euphyllia glabrescens)
2 stk cleaner shrimp (lysmata amboinensis)
1 stk peppermint shrimp(lysmata wurdemanni)
1 stk stor+1 stk liten hermit crab(calcinus elegans)
1 stk maroon clown(premnas biaculeat)
1 stk coral beauty(centropyge bispinosus)
1 stk yellow tang (zebrasoma flavescens)
8 stk blue grren chromis(chromis viridis)
Også 15 kilo til med levende stein .
20 kilo marin salt .
En liten natt lampe med blått lys
Bilder
Her er noen bilder av en l243 som jeg har på besøk ger for noen månder .
I dag har jeg fått meg 1 klovenefisk, 2 pusse reker, en ermeitt og en turbo snegle . Fikk også en annemone med som satt på en levende stein .
Her 3 bilder av pusse rekene .

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Klovnefisk og eremitt.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Det er kult at du begynte med saltvann da Det blir gøy når vi skal sette opp sneglehusleker kar, og flytte på alle kar her da!
Ja det blir gøy ( men sikkert mye arbeid )

Ser nå att jeg har flere bitte små turbe snegle barn som kravler rundt karret, det er veldig gøy
Her er noen bilder av koralleb og noe som muligens kanb vere glassroser .
Enda ett bilde av en reke og en børste makk
Det ble noe feil med dette innlegget men det går ikke ann og slette bilder fra innlegget (sikkert noe feil på forum)
Da var endelig alt av levende saltvann i hus
Kommer snart bilder

Nå har jeg fått lakt ut bilder på profilen min av saltvannskarret

Nytt akvarie
I dag har jeg kjøpt nytt saltvanns kar på finn.no, så i dag er jeg veldig glad
Hei Tobias ,kjekkt å se deg på møtet i dag
Men det var skikkelig synd dere ikke kunne bli lenger for jeg kunne godt tenkt meg å snakke litt saltvann med deg . Men bare spør om det er noe du lurer på.
Grattis med nytt kar forresten
Jo takk sølvi skikkelig kjekkt og sjå deg og på møtet. Vi kunne ikkje bli så lenge skulle ha matte prøve i dag, vi blir lenger på møtet 23
Her ett spørsmål innen saltvann til deg : Har kjøpt en diger og flott annemone som nå går i 60 liter saltvanns kare, da lurer jeg på hvordan jeg skal mate denne ? Og om du veit namnet på den(ID)?

MVH Tobias
Vet nok dessverre ikke navnet på denne . Har selv ikke anemoner pga.faren for at de kan gå i pumpen og forårsake kræsj i karet
Du vet vel at de akn vandre rundt om kring i karet

Men ang. foring ,så spiser de reker,blåskjell ,fisk og lign. Hvis du har en lang plantetang så kan du bruke denne til å fore anemonen direkte med.

Så forresten at du har kjøpt både pussereke og peppermyntereke,går det fint med disse to sammen ?

Har nemlig hørt at dette ikke fungerte så bra og hos meg tok altså pussereken knekken på peppermyntereken. Så det hadde vært interessant å høre hvordan det går med dine.

Reken hadde gått i lag i 5 år hos forrige eier uten problemer '
Men jeg vet ikkje om denne reken lever, pga har ikkje sett den siden jeg kjøpte den . Men han jeg kjøpte den av viste heller ikkje att han hadde denne så den hjemmmer seg sikkert inne i levende steinene ¨
Men vist du forer annemonene med reker bruker du da reker som du kjøper i lake på butikken eller må du fiske levendes?

MVH Tobias
Hvilken reke snakker du om nå pussereken og peppermyntereken ?

Du må ikke gi den reker i lake men de som selges frossen i butikken kan du godt gi. Disse er fersk reke som er ferdig kokt, men de må tines først .
Reker
Ja snakket om pusse reken og peppermynte rekene
Ja men hvilken er det du ikke ser ,er det begge to ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap