Pål sitt kaos (side 8)

ikke rart det første kullet her ble så diger og resten har blitt bare småtteri i forhold da. hadde to hunner i karret da det første kullet kom til. og jeg syntes klysa var usedvanlig diger.

jaja bare å finne frem håven igjen da
Hei Pål,

Hvordan greide du å få yngel på Cherrybarbene? Jeg har selv sånne fisker og ikke snakk om at dem vil yngle nei. Leke ja, men yngle, nei det vil dem ikke altså. Kanskje du har noen triks på lager som jeg ikke vet om?
Barber generelt er egentlig veldig enkle å få til. Jeg for min del satte dem i et lite akvarium med klinkekuler i bunn og lav vannstand. På den måten forsvinner en god del av eggene før de rekker å spise dem opp.
Fjerner så voksenfisken, og etter 2-3 dager klekker det hvis en har lyktes.
Akkurat ja. Takk skal du ha. Da må jeg prøve det og se om det går bra. Det man også kan gjøre er vel å ha klinkekuler i akvariet og la det være litt mellomrom også håpe på det beste?
I et selskapsakvarie har nok ikke så små yngel noen sjanse. de er totalt hjelpesløse den første tida.
Hm, du har nok rett i det ja. Takk for rådene!
Godt å se jeg endelig klarer redde et kull L144, ser ut til at det blir en del overlevende denne gangen, kanskje rundt 10 stk.
Etter å ha flytta 3 av 4 fisk har jeg nå også et større kull i stua, så blir spennende å se hvordan det går.
Registrerer at forrige kull L144 fortsatt lever, mens neste kull når som helst forlater hula, dette blir bra.

I tillegg har jeg endelig fått ny klekking på metallpansermaller, første på veldig veldig lenge. Uten hanner i gruppa på 7 har det blitt langt mellom hver egglegging, og desto mer frustrasjon da det ikke har blitt noe mer av det.
Kjøpte inn to til da jeg innså problemet(de flyttet opp i stua igjen), og jeg fikk studert dem litt.

Biter meg også merke i at de store ancistrusene mine ikke trives særlig i 250litern, blir vel litt kaotisk blanding der. Skal straks flytte dem i en halvmørk 63liter som er overfyllt med røtter, der de kun får selskap av kjempe epler
Oj oj oj, gratulerer! Det er alltid morro med yngel syns jeg. Har du noen bilder av dem?
Hadde vært morro med litt mer bilder i denne tråden ja
Bilder kommer etterhvert. Sjelden jeg kikker innom tråden for tida.
Fortsatt tynt med bilder, men det kommer garantert snart, begynner skje ting.

Har fått klekket et kull aeneus, og har et til kull som klekker akkurat nå. Første kullet ble det klekket rundt 117 stk, og det andre ser større ut.

Igår kom jeg atpåtil over et par paletter som hadde fått frittsvømmende i selskapskaret nede, slettes ikke verst med tanke på hvem de går sammen med.
Scalaren så mektig mett ut da.

Disse flytta jeg fort i et eget akvarium.
Ser samtidig at hannen av grønn dvergacara er blitt nesten helt svart. Skal visst være tegn på at noe er på gang?
Har nå gående 2 kull pansermaller i miniatyr. Rundt 170 stk totalt. Blir garantert en god del frafall etterhvert.
og da ver en et akvarium fattigere. 250 liter solgt og kjørt ut.
Hiver med et bilde av stueakvariet sånn det er nå. Det gror som fy oppi der, vurderer å begynne med gjødsel og co2.
Etter luking ser det nesten ut som det er enda mer planter..

Har hatt store problemer med skjeggalger, men satte inn 4 sae for ei ukes tid siden og det ser ut til å gjøre underverker.

Mista enda en av mine L144 idag, hue full av egg, så nå er det bare et par igjen. Mistenker innvollsparasitt, så har begynt en kur med prazipro.
Tips til forandringer mottas med takk
Planter vokser som fy, og det blir stadig nye innbyggere i akvariet. Har trappet ned det meste nede, så det går det for tiden mest i snegler, reker og noen få rød zebra ungfisk.
Jeg syns det ser veldig pent ut slik det er nå. Tror ikke at du behøver å gjøre om på noe der. Du er flink.
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Sæther
Reklame for plussmedlemskap