Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 8)

Når man bestiller varmekolbe fra utlandet må man huske at kontakten ikke er den samme som i Norge
Kent_
Hei! Jeg handlet på webzoo.no tror jeg. Jeg har sikkert litt ny ehfisubstrat liggende som jeg kan sende deg hvis du dekker frakten. Det er ikke plass til så veldig mye i filteret :) Tja, så lenge du ikke har nitrat utslag og skifter f.eks 10 liter i uka så burde det gå greit. Jeg har vell 4 småfisk og sikkert 30 reker i mitt nå, men har sett tilsvarende akvarier med masse småfisk i uten at det er noe problem. Det viktige er å være litt bevist på hvor mye du mater og med hva. Jeg har forsøkt gress, fikk ikke noe dreisen på det, blir litt for dårlig lys utenfor områdene der lyset skinner tror jeg. Men hvis du planter gresset rett under lysene og f,eks har stenen rundt i stedet så burde det kanskje kunne gå. (Et annet godt alternativt er mose som du klipper ned). Mvh Kent


Hehe, kult gjort Ja du kan gjerne sende litt til meg om man ikke trenger masse Emailen min er jebfx (@) hotmail.com, send meg kontonr dit så skal jeg sette over til deg jeg

Jeg mater nå med Tetra Rubin og Tetra Crusta Menu rekefor i tillegg.. Prøver å ikke mate for mye, og ha 1-2 fastedager i uken.

Vurderer å gå til innkjøp av corydoras og bytte ut med otocinclusene, da jeg har fått høre at de ikke trives i så små akvarium. Da heller hatt en 6 stk små corydoras?

Ok, når du sier det sånn så burde jeg kanskje droppe gress, har du noen mose å anbefale og kanskje noen bilder? Jeg vil liksom ikke overdrive med stash i akvariet, men føler det hadde gjort seg med noe mer i forgrunn som kanskje var litt kos for rekene
vidar1980
Wow, denne tråden var populær.. Så det var spørsmål til passende varmekolbe.. Jeg fant [URLBLOCK1] på nett, og den må jo passe perfekt. Veldig liten og ikke for dyr. Merket "UP" er forøvrig et stort anerkjent merke i asia.


Jeg kjøpte en varmekolbe av typ Hydor Mini:
[URL= http://www.aquariumproducts.com.au/catalogue_products.php?prodID=3408&catID=7]
http://www.aquariumproducts.com.au/catalogue_products.php?prodID=3408&catID=7[/URL]

Denne passet veldig fint for min del. Kjøpte den på dyrebutikken på Oslo City
Hei!

Jeg bruker mose i "treet" jeg har i fluvalen min, denne er veldig populær hos rekene mine, men har ellers ikke spes god kjennskap til mose. Spør under planteseksjonen så kan de garantert svare deg.
Sender deg en epost.

Kent
Kent_
Hei! Jeg bruker mose i "treet" jeg har i fluvalen min, denne er veldig populær hos rekene mine, men har ellers ikke spes god kjennskap til mose. Spør under planteseksjonen så kan de garantert svare deg. Sender deg en epost. Kent


Kult. Send gjerne et bilde av oppsettet ditt hvis du gidder å
Hei
Har hatt eit fluval edge kar gåande no i 2 mnd og det virkar som om det enorme algeveksten begynner å gi seg. Har gåande nokre cory yngel, men dette skal være eit rekekar.

Korleis har folk erfaring med planter i dette karet? Vil gjerne ha ei lav plante som danner ei matte/plen i sanden, men er fullt klar over begrensingane som lyset gir. Nokre som har nokre før og etter bilder av planter som veks godt?

Og veks det bra overalt i karet? Eller berre midt under pærene eller i ei midtsone?

Vil gjerne høyre andres erfaringar før eg byrjar med eit for voldsomt prosjekt.

Sindre
dobbelpost
trippelpost
Hei!

Jeg har mose som vokser godt, samt ei plante som heter et eller annet jeg ikke husker, som vokser sakte, men holder seg utrolig fint i fluvalen.
Ok, står desse mitd i lyssøyla eller ute i kantane av karet?
Hei.
Planta står under det ene lyset, mosen står utenfor.
Varmekolbe
vidar1980
Wow, denne tråden var populær.. Så det var spørsmål til passende varmekolbe.. Jeg fant [URLBLOCK1] på nett, og den må jo passe perfekt. Veldig liten og ikke for dyr. Merket "UP" er forøvrig et stort anerkjent merke i asia.


Hei alle Edge-venner, har kjøpt meg et eksemplar av overevnte varmekolbe. Det var desverre ikke riktig kontakt på den så jeg måtte fjerne kontakten og montere kabel på den isteden, ellers er den helt genial.

Passer ned i filteret da den kun er 9 cm lang, har justerbar temp fra 20-35 grader og funker kjempefint i EDGE'n min.
Hei!

Tror denne vil bli popoulær ja. Har kun funnet varmekolber uten temp regulering i denne størelsen tidligere

Kent
Har nå latt det grodd litt mer i akvariet. Gleder meg til å introdusere flere reker, men må først bytte ut grusen da den inneholder kalk og gir meg en pH på rundt 7,5! Ihvertfall med tanke på red bee, vet ikke helt med andre reker jeg om noen yngler med så høy pH?

Tenkte ihvertfall å vise det sånn det er nå.

Har bestilt en liten 10w pære pluss led pærer etter inspirasjon fra tråden Kent henviser til. Takk til deg å forresten for filtersubstratet så jeg fikk oppgradert filteret mitt
Hei.
Fin aquascaping. Er det mose du har på egg crate plata? Vokser den greit?

Kent
Denne kaltes der jeg bestilte den for Mini Fissidens, eller Fissidens splachnobryoides. Ser ut til å vokse greit hittil men har jo ikke dekt hele platen enda, men da jeg starte var det flere mindre klumper.

Dette er egentlig ikke er akvaplante, dette fant jeg ut etter jeg hadde bestilt og kontaktet selger og han sa den vokse bra i akvariet og han lovte å sende meg en ny type mose om det ikke skulle fungere! Har kjempegode erfaringer med dem.

Mosen er festet på en netting med plastnetting ala myggnetting, som jeg har sydd med sytråd. Alt finnes i butikken hans til en billig penge.

http://cgi.ebay.com/Fissidens-splachnobryoides-Live-aquarium-plant_W0QQitemZ250225852025QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3a429f7e79
Ok. Den må jeg sjekke ut.
Etter å ha lett litt så fant jeg omsider en nettbutikk som hadde led pærene jeg har ønsket meg, og ikke minst kunne sende til Norge. Jeg fikk dem i går.
første inntrykket er at de lyser betydelig bedre en de orginale. De blir heller ikke på langt nær så varme som hallogen spottene. Fargetempuraturen jeg bestilt var 6500 k. Dette lyset er noe hvitere, men skal fungere fint for planteveksten.
Skal prøve å få tatt noen bilder i løpet av helga.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap