Discus bilde tråd (side 8)

Takk Geir!

Stemmer det med genene

Her er en av 20 stk med 50 % vf gener (red alenquer) x red rose, pluss resten av gruppen!
Discusheaven
Takk Geir! Stemmer det med genene ;-) Her er en av 20 stk med 50 % vf gener (red alenquer) x red rose, pluss resten av gruppen!

Synes jeg drar kjennsel på disse var det de du kjøpte av meg som jeg har drettet ?
Stemmer det, disse er nok til å dra kjennsel på Masatrol! Kanskje den mest inspirerende fisk jeg har hatt på lenge og gleder meg til utpå vårparten når de har vokst seg til og farvet ut. Gleder meg som sagt til mer til den helt viltfangede etterhvert

Discusheaven
Stemmer det, disse er nok til å dra kjennsel på Masatrol! Kanskje den mest inspirerende fisk jeg har hatt på lenge og gleder meg til utpå vårparten når de har vokst seg til og farvet ut. Gleder meg som sagt til mer til den helt viltfangede etterhvert :-)

Ja de går og venter på deg her.
Ser bra ut det der Lars R. fine fisker.
Mine leoparder
Har lagt ut bilder av disse tidligere, de er nå i ferd med å nå full størrelse. Det er to på 19 cm og to mellom 17 og 18 cm. Fantastiske utfarving gjennom de siste måneder. Sterk pardannelse på gang;
Utrolig fine keoparder du har, viss det er det da. Fine fisker er det ihvertfall.
Inaktiv bruker
Red Cover
..vi har gale proposjoner pga feil oppforing men vi kan få etterkommere med våre farger og riktige proposjoner, egg legges ivrig for tiden så vi øver
F1 cross
Flotte fisker drettet av Kjell Arne Kjeldsen vokser og farver ut som bare det i mine akvarier!
Var i Tønsberg i dag og kjøpte et par med Stendker discus av Discus Isabella. Dette er et par skikkelige plakater, den øverste, hvis navn jeg, som vanlig, ikke husker er 19,5 cm og den nederste, en Kobalt, er 20 cm. Jeg vurderte lenge om jeg skulle kjøpe VF-discus, men det ble altså oppdrettsvarianter fra Tyskland. Disse 2 går forøvrig i 350-literen og vil ikke bli blandet med asia-fisken, Jeg har forøvrig bestilt et jumbopar med Solid Red Fire på rundt 20 cm. som kommer i løpet av en 2-3 uker.

Jon
Grattis Jon.
Bare et spørsmål, hvorfor kjøpte du ikke i lik farge på begge?
Og hvordan kan du være sikker på at disse er stendker? Nevte firma får jo ikke handlet av stendker, er kun 3 i Norge som importerer fra stendker.
Ken Myrseth
Grattis Jon. Bare et spørsmål, hvorfor kjøpte du ikke i lik farge på begge? Og hvordan kan du være sikker på at disse er stendker? Nevte firma får jo ikke handlet av stendker, er kun 3 i Norge som importerer fra stendker.

Gratulerer med ny discus Jon . For å oppklare litt i det virrvarret som er skapt rundt Stendker/ikke Stendker så føler jeg det er på sin plass å forsøke å rydde opp litt. Nevnte firma fikk kjøpe fra Stendker i Januar. Er disse Jumboene fra denne importen så kan det stemme at dette er Stendker discus- direkte fra Stendker. Fra og med Februar 2010 er det derimot kun 3 leverandører i Norge som pdd får discus direkte fra Stendker. Dette er Centrum Zoo i Drammen, Troyas zoo i Straume og Betines Discus i Tønsberg.

Se link:
[URL=http://www.diskuszucht-stendker.de/gb/312,0,trader-list,index,0.html]
Betine
[QUOTE=Ken Myrseth]Grattis Jon. Bare et spørsmål, hvorfor kjøpte du ikke i lik farge på begge? Og hvordan kan du være sikker på at disse er stendker? Nevte firma får jo ikke handlet av stendker, er kun 3 i Norge som importerer fra stendker.

Gratulerer med ny discus Jon . For å oppklare litt i det virrvarret som er skapt rundt Stendker/ikke Stendker så føler jeg det er på sin plass å forsøke å rydde opp litt. Nevnte firma fikk kjøpe fra Stendker i Januar. Er disse Jumboene fra denne importen så kan det stemme at dette er Stendker discus- direkte fra Stendker. Fra og med Februar 2010 er det derimot kun 3 leverandører i Norge som pdd får discus direkte fra Stendker. Dette er Centrum Zoo i Drammen, Troyas zoo i Straume og Betines Discus i Tønsberg.

Se link:
[URL=http://www.diskuszucht-stendker.de/gb/312,0,trader-list,index,0.html]

Man kan kjøpe stendker discus utenfor disse 3 forhandlerene.
F.eks Danmark, som har en mye lavere priser på slik fisk.
De første og eneste kullet stendker discus jeg har kjøpt, var et pigion par som jeg kjøpte tilbake i 1993-1994. Dog ikke fra stendker men en forhandler i tyskland.

Noe av min gjeng
Noen av mine discus som jeg er mest fornøyd med..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap