Kristian's akvarieverden (side 8)

Inaktiv bruker
Hei Anders!!
Takk for svar.
skal huske på corydoras aeneus.
coryene i dyrebutikken var kanskje 1-2 cm lange.

har tatt en del bilder av forskjellig. mulig jeg får lagt ut etterpå.

Mvh Kristian.
Inaktiv bruker
Litt av cory gruppen, aeneus og green laserne. aeneusene er litt større en de grønne.
Inaktiv bruker
ja, jeg har et spørsmål. hvordan får jeg bildet i full størrelse??
så man slipper å trykke på bildet for å se det stort???...???
Mvh Kristian.
Inaktiv bruker
Bilde 1. 300 literen.
bilde 2. svarte slørhale scaleren min.
bilde 3. ene scalaren jeg tror har dannet par med en helt lik en. den beste plassen å sitte for hann/hunn, liker seg bak boblene hehe :P

dårlige bilder, men får klare seg. vill ha de i stor størrelse, men da må jeg vite hvordan jeg gjør det...?
Inaktiv bruker
mere bilder... :P

bilde 1. 15 literen, dagens...
bilde 2. en av pallerttene mine.
Inaktiv bruker
bilde: den fineste fisken jeg har, slørhalen Gulla einstein. omd et skrives sånn. hun er en fantastisk fisk med masse personlighet )
Inaktiv bruker
bilde 1: 120 literen, bilde fra i går.

flere bilder kommer, men litt problemer i nedlasting av bilder. så det kan bare bli 1, 2 eller 3 bilder i innlegget.
Inaktiv bruker
bilde 1. 60 literen.
bilde 2. sverddrager'ne i 60 literen.
Inaktiv bruker
fiskemilla gulla måtte jeg bare ha portrett bilde av for hun er jo bare såååå flott å favoritter må jo behandles litt extra bra også... :P

Jeg ser nå at både sverddragerne og pallettene leker for første gang .... :O))
jippi, får tro det blir noe ut av det da, men det blir jo litt dumt også da om pallettene får yngel i 15 literen, det er alt for dårlig plass. bare det blir yngel skal det... "tillovers" paret selges/gis bort så jeg kun har et par, men har heller ikke snøring på hvem som er hvem så det blir jo kanskje en liten utfordring

Det hadde vel vert morsomt om sverddragerne kunne fått yngel da ! jeg har jo aldri fått verken egg, yngel eller noe i det hele tatt. så hadde blitt spennende.

Kampfisk opplegget mitt, vet jeg ikke helt hvordan det går med. vannet er blitt helt klart og fint somd et ikke var for litt siden.
jeg satte hunnen oppi en fødeboks i karret så hannen for håpenteligvis skulle begynne å bygge skumrede, men nei da. han lagde bare litt i alle kanter så det er ikke noe ordentelig greier. i dag har hunnet faktisk vert så smart å hoppet over fødekassen, som er 3 cm over vann og ut til hannen. de sloss ikke, de leker ikke å de gjør jo ingen ting. de er jo som om de alltid hat gått sammen å vert gode snille venner...???
Jeg plasserte hun tilbake i fødekassen, 2 timer etterpå hadde hun hoppet over igjenn ((
Nå tør jeg ikke ha hun der lengre, for det er ikke mere en en cm til så er hun ute, å blir liggende på skrive pulten min. det vill jeg ikke risikere!

Da søker jeg hjelp! jeg trenger hjelp med dette prosjektet å nå som de alerede har gått sammen vet jeg ikke om det vill funke å sette henne i noe annet, han vill vel ikke lage skumrade fordi?
Så litt tips om kampfisk oppdrett tas imot med stooor taakk!!!

Mvh Kristian.
har lest råden din og ser at du har fått dreisen på fiskene dine...
morro...
ja dam i kjelleren har jeg alltid drømt om å når jeg kjøpte meg hus nå så ble det murt opp med en gang.... nå angrer jeg bare på at jeg ikke bygde større...
(noe du vil lære om du bygger dam en gang i tiden... ) hehe..

Inaktiv bruker
Hei, alltid morsomt med nye lesere, det setter jeg utrolig stoor pris på.
ja, dam. den ideen går jeg ikke bort fra!!! :P
må vel bygge en ute først, jeg har jo en dam, men da tror jeg gåse og andeflokken min blir mette om jeg setter fisk der :P
så det må bygges en ny, gullfiskene skal jo i sommer til mine bestaforeldre i dammen der

Da må jeg bare spent si at jeg tror ikke det er lenge til det blir egg hos pallettene for disse leker som bare det. ihvertfall en hanne, tror det er 3 hunner, men skal ikke si noe sikkert. det er en som gjemmer seg litt bort fra hannen og de 2 hunnene, det kan vere den andre hannen, ellers så er det bare en hun som ikke syntes det er så morsomt å bli jaget dagen lang :O)
Hannen er litt større en de 3 andre da så, det er jo bare den som jager også, hele tiden, ja. jeg liker den søte hannen

Sverddragerne er det nok heller ikke lenge til blir yngel hos.
Dem jager hverandre litt innimellom, men de 2 blanke hunnene har en stor svart flekk bak, så tror disse er gravide
lurer på hvor lenge det er til de får yngel, hvis de i det hele tatt skal ha da.
skal legge ut bilder av dem, men trenger litt hjelp med hvordan jeg legger ut store bilder, for syntes det er litt morsommere å se bildene store med en gang
så om noen vet hvordan jeg leggeer ut store bilder så bare si ifra, har lest noen oppskrifter, men det blir stopp når det kommer til kopier bildeadresse ellerno, fordi det står bare kopier... ? har noen kjennskap til dette?

Mvh Kristian.
Plussmedlem
En eller annen dag sender jeg deg en mail om noe gullfisk-greier, Kristian, bare så du vet det
Inaktiv bruker
Bilde 1.
En av mine, tror det er green laser HUNN, fantastisk cory, måtte bare legge yt dette bildet, for å si det MILDT jeg elsker cory!!! ))

Bilde 2.
Mere cory, jeg er bare heeelt forelsket i dem, de er såå vakre å facinerende når de borrer seg ned i sanden å "leker gjemmsel"

Bilde 3.
En av de blanke sverddrager hunnene, de er bare så fine. Det er denne jeg tror kan vere gravid.
Vanskelig å se på bildet... men kan denne vere gravid?? eller har bare mange den svarte flekken uansett.
Skal ta et bedre bilde senere å legge ut, bare jeg lerer meg å legge ut i stort format :O)
Inaktiv bruker
hei, Anders. jeg så ikke innlegget før etter at jeg postet mitt, men da kommer det her
Den er grei. Jeg skjekker mailen ofte, så det går bra
Mvh Kristian.
Plussmedlem
Green laser er sammen med adolfoi mine yndlinger. De er bare så utrolig vakre! Kommer vel til å drette en del Corydoras etterhvert, da selvsagt Green Laser blant annet. Da vil jeg ta noen fra eget oppdrett og over i leksgruppa. De er jo så fine i store stimer! Mine er alltid i farta under, og gjerne etter vannbyttet. Når jeg tapper ut/har tappet ut vann, suser de rundt i karet og "undersøker" De har vært i farta her i dag, og er det sikkert nå også Søte Coryene mine!
Inaktiv bruker
Ja, da har vi samme yndlinger Anders
Jeg har jo fått meg green laser å bare lengter sån etter noen adolfoi
jeg vill så gjerne ha det. kan gi hva som helst for dem. Jeg tror jeg skal bestille inn 10 stk, så vill jeg ha 2 green laser til så får jeg 10 av hver.
Blir det panda så blir det nok kjøpt inn så tilsammen 10 stk å samme med disse aenusene, skal kjøpe 6 til neste gang jeg er i elverum
håper jo veldig på oppdrtt ettervert, men da er det nå adolfoi jeg har veldig lyst til å ha i 60 literen, så disse kan få akuratt det de trenger
Green laser gruppen bir nok kommende i 120 literen ettervert, om ikke det blir sterbai og discus der
så må jeg si at et karr til hadde ikke gjort så mye skade for å si det slik, hehe
da blir resten gående i 300 literen, aeneus og eventuelt panda.

for å vere helt erlig har jeg faktisk ikke sett fullvoksne orange lser før., da mener jeg helt fullvoksne i gruppe. om noen har et bilde av noen sånne(nerbilde) så er det bare å legge ut. tas i mot med takk!
så jeg kan se de ordentelig å studere de litt nermere. hvis de er litt like adolfoi, vill jeg ikke kjøpe disse. blir en av delene.

min oppdaterte ønskeliste:
1. green lasere, flere.
2. adolfoi.
3. sterbai.
4. eventuelt orange laser.
5. panda.

så må jeg si at det blir nok enten sterbai eller panda i første omgang, siden begge har samme farger, men ulike tegninger. det har jo også litt med tempratur og gjøre :O

Mvh Kristian.
Ser ut til at du har blitt skikkelig bitt av cory-basillen Kristian

De orange laserne er forresten helt ulik Adolfoi,de har hverken lignende farger eller mønster ,synes selv dette er en nydelig cory.

Plussmedlem
En fantastisk fin cory Orange Laser også Det ligger noen dårlige bilder i min tråd et sted, skal prøve å legge ut noen bedre snart. Ellers kan du jo ta en titt i fiskebasen!
Inaktiv bruker
Hei Sølvi!
Takk for at dere stikker innom her!!
Ja, som sagt har ikke jeg peeeiling på hvordan orange laserne ser ut, hehe.
Men bare forestilte meg dem, pga, green laserne ere jo grønne, da tenkte jeg kanskje orange laserne er orange...? hehe.
Cory basillen trodde jeg ikke for 2 mnd jeg aldri ble bitt av. trodde jeg aldri skulle få noen cory, fordi jeg syntes ikke de var så morsomme og fine...
Men jeg tok grunndig feil, ehhe.
Noe så morsomt tro jeg ikke jeg har vert bort før !!!

Som sikkert flere vet så er jeg jo på jakt ettre mere corydoras.
Denne gangen har jeg tatt kontakt med noen som kan selge meg 10 orange laser og 10 sterbai.
hadde jeg bare vist hvordan de orange så ut så kunne jeg bestemt meg litt bedre
har jo veldig lyst på sterbai også da, men jeg kan bare ta en av artene grunnet plassen.
Da kommer igjenn en oppramsing:
300 literen: Aeneus og eventuelt panda.
120 literen: green laser eller adolfoi.
60 liter: green laser eller adolfoi.
40 liter, skal kjøpe en blå eller svart filtermatte som jeg kan sette på midten i dette karret
Der kan jegs ett en pumpe på ene siden og en kampfisk på andre siden, det blir ikke så strek strøm til kampfisken, men vannet renses alikavel, og eventuelle kampfisk yngel går ikke inn i pumpa.
På andr siden ville jeg hatt noe cory oppvekstkarr kanskje eller gravide svrddragere... ett eller annet yngel greier tenker jeg, som er store nok til å tåle pumpa. samtidig som at 15 literen er oppvekstkarr, s der står den yngelvennlige pumpa mi.

Dette ble jammen mye oppi hverandre. Håper bare dere skjønner hva jeg mener, heeh
Mvh Kristian.
Tilfeldig bekjentskap
© Tor Erik Lindøe
Reklame for plussmedlemskap