De glade amatører i en ny verden under vann (side 8)

Må vist forske på korleis eg får større bilder for det har eg glemt ut..
He he post til sneglene ,den var ikke verst

Ellers takk for besøket i dag ,kjekkt å treffe mennesker en "snakker" med på nettet, blir litt lettere når en har møtt de .
De grønne har kommet seg i karet nå og er i gang med å utforske sin nye bolig .
L-107
Ja da er altså jakten på flere igang. Vi skal ha flere samme kva det koster. Nydelig fisk fisk som trives i det brønnvanne vi har fra springen.

Ellers så venter vi noen Endlers som vi skal ha i Sølvikaret vårt. Trur det kan bli fint med litt små fisker der.
Passer bra med Endlerser i Sølvi-karet

Ellers skjønner jeg godt at dere vil ha flere av de mallene,den var skikkelig fin den dere har nå.
Ja da er altså 4 flotte Endlerser på plass i Sølvikaret. Blir spennende for aldri hatt slike fisker før.

Ellers så har jakten på L-107 ført oss over en gruppe på L-104 som vi no har fått kjøpe av ein. Glede meg til å få dei i hus også.
Skal dere ha både L-104 og L-107?
Dei skal ikkje i samme kar nei..

Må finne nye heim til Bartebust og damen hans..

Godt ein har flere kar så ein kan ommøblere)

hei igjen..

syns det er vanskelig med denne boken her. Er ikkje noe flink til å ordlegge med slik som mange andre er .

Vi har fått 4 Endlers siden sist og dei har no fått yngel ser eg. Kjøpte fra Sandnes så vi leg kjøpe flere fra noen andre. Syns det er viktig inngå innavl.

Mollyene våre er blitt solgt så dei vente vi på skal avgårde til Førde. Vil beholde Sverddragere som levende fødere i hjørnekaret vårt. Der går også den store gruppen med L-104 som sr ut til å trives bra.

Sneglene våre vokser og eg håper dei blir store nok til å evt selges på auksjon.

No venter eg på reker og rosa eplesnegler.. Gøy å fylle opp med ting..
Venter no på Kirsebær reker. Kjøpt inn fra både Oslo og her i Bergen så det håpe eg kan bli ein fin stamme. Vil ha dei i yngelkar til å renske opp.

Ellers så har det kommet enda flere Endlers no. Lure på å kjøpe/bytte til oss ein Han fisk slik att vi der kan få ein fin og frisk stamme. Tar gjerne i mot innspill på tankene omkring det.
Tenker likt som dere når det gjelder levendefødere; bytte hanner er en god idè. Egentlig trenger man jo bare en av gangen...
Ja vi har 1 no, men veit jo ikkje om det er den som er far til de vi får no heller. Men om eg bytter den ut så er eg jo sikker på att det ikkje blir familiebarn med det nye avkommet i såfall.

Kanskje eg skal ta den med på klubbmøte og sjå om noen vil ha den.

Nesten som å gå tilbake til Husdyrlære dette her)
No har vi fått fine Kirsebær reker i hus kjøpt av Anen her inne på forumet. Dei er i gang med å rydde opp i mosedotten dei)
Endringer
Ja da har det vore ein stor endring i det ene karet vårt på 120 L.

Der har no Sebrafisk flyttet ut og 1 par med Palettciklider inn. Byttet de til oss mor 4 Bartebust barn så den var jo grei. Karet ble jo så rolig og fint uten Sebrafisk.

Ellers hara vi siden sist vært på møte og kjøpt oss reker, hule og diverse planter. Syns det er gøy å være med på møter i Bergen Akvarieklubb. Lærer masse så om noen her inne leser og ikkje er med å bli med)

I hjørnekaret vår er ein Sverddrager dame søk vekke. No har vi leitet gjennom heile karet og ho er ikkje å finne noen plasser. Forstår det ikkje for ho virket jo frisk og fin. Syns det er merkelig att vi ikkje finner ho att. Ivar mener det må være sneglene som har spist ho opp, men eg veit ikkje.
Her er bilde av Palettciklidene våre. Syns dei er så fine.
Dei går i 120 L sammen med Kuhli og Eplesnegler
Noen av rekene våre sammen med Bartebust sine barn og så klart Epler her også.

Ikkje verdens beste bilder, men er tatt fra mobil
Hei artig at sneglene deres får post.

Har dere snegler nå som dere selger? Jeg er i Bergen med gjevne mellomrom, og er på jakt etter noen epler med litt spesielle farger. Har en som er knallgul, og noen som er stripete i lilla, hvitt og brunt. Så jeg lurte på om dere har ensfargede til salgs, eller i andre fargemønster en jeg har.

Jakten på l-107 er over:)
Endelig)

Bakdelen er att det blir lite att til julegaver..
sessan
Hei :-) artig at sneglene deres får post. Har dere snegler nå som dere selger? Jeg er i Bergen med gjevne mellomrom, og er på jakt etter noen epler med litt spesielle farger. Har en som er knallgul, og noen som er stripete i lilla, hvitt og brunt. Så jeg lurte på om dere har ensfargede til salgs, eller i andre fargemønster en jeg har.

Så artig med flere som har snegledilla da
Ensfarga så er det blå vi har. Kan gi ein lyd når dei er store nok eg..
Ellers så har vi brune, lilla, gule og rosa..
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap