- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- De glade amatører i en ny verden under vann (side 8)
De glade amatører i en ny verden under vann (side 8)
Postet 25.08.11 kl 13:41
Postet 25.08.11 kl 13:45
Endret: 25.08.11 kl 13:51
Postet 25.08.11 kl 14:24
L-107
Ja da er altså jakten på flere igang. Vi skal ha flere samme kva det koster. Nydelig fisk fisk som trives i det brønnvanne vi har fra springen.
Ellers så venter vi noen Endlers som vi skal ha i Sølvikaret vårt. Trur det kan bli fint med litt små fisker der.
Ellers så venter vi noen Endlers som vi skal ha i Sølvikaret vårt. Trur det kan bli fint med litt små fisker der.
Postet 06.09.11 kl 15:07
Postet 06.09.11 kl 15:31
Postet 08.09.11 kl 19:49
Postet 08.09.11 kl 21:40
Postet 08.09.11 kl 22:29
hei igjen..
syns det er vanskelig med denne boken her. Er ikkje noe flink til å ordlegge med slik som mange andre er .
Vi har fått 4 Endlers siden sist og dei har no fått yngel ser eg. Kjøpte fra Sandnes så vi leg kjøpe flere fra noen andre. Syns det er viktig inngå innavl.
Mollyene våre er blitt solgt så dei vente vi på skal avgårde til Førde. Vil beholde Sverddragere som levende fødere i hjørnekaret vårt. Der går også den store gruppen med L-104 som sr ut til å trives bra.
Sneglene våre vokser og eg håper dei blir store nok til å evt selges på auksjon.
No venter eg på reker og rosa eplesnegler.. Gøy å fylle opp med ting..
syns det er vanskelig med denne boken her. Er ikkje noe flink til å ordlegge med slik som mange andre er .
Vi har fått 4 Endlers siden sist og dei har no fått yngel ser eg. Kjøpte fra Sandnes så vi leg kjøpe flere fra noen andre. Syns det er viktig inngå innavl.
Mollyene våre er blitt solgt så dei vente vi på skal avgårde til Førde. Vil beholde Sverddragere som levende fødere i hjørnekaret vårt. Der går også den store gruppen med L-104 som sr ut til å trives bra.
Sneglene våre vokser og eg håper dei blir store nok til å evt selges på auksjon.
No venter eg på reker og rosa eplesnegler.. Gøy å fylle opp med ting..
Postet 18.09.11 kl 10:25
Venter no på Kirsebær reker. Kjøpt inn fra både Oslo og her i Bergen så det håpe eg kan bli ein fin stamme. Vil ha dei i yngelkar til å renske opp.
Ellers så har det kommet enda flere Endlers no. Lure på å kjøpe/bytte til oss ein Han fisk slik att vi der kan få ein fin og frisk stamme. Tar gjerne i mot innspill på tankene omkring det.
Ellers så har det kommet enda flere Endlers no. Lure på å kjøpe/bytte til oss ein Han fisk slik att vi der kan få ein fin og frisk stamme. Tar gjerne i mot innspill på tankene omkring det.
Postet 23.09.11 kl 12:43
Postet 23.09.11 kl 13:05
Ja vi har 1 no, men veit jo ikkje om det er den som er far til de vi får no heller. Men om eg bytter den ut så er eg jo sikker på att det ikkje blir familiebarn med det nye avkommet i såfall.
Kanskje eg skal ta den med på klubbmøte og sjå om noen vil ha den.
Nesten som å gå tilbake til Husdyrlære dette her)
Kanskje eg skal ta den med på klubbmøte og sjå om noen vil ha den.
Nesten som å gå tilbake til Husdyrlære dette her)
Postet 23.09.11 kl 13:09
Postet 24.09.11 kl 19:33
Endringer
Ja da har det vore ein stor endring i det ene karet vårt på 120 L.
Der har no Sebrafisk flyttet ut og 1 par med Palettciklider inn. Byttet de til oss mor 4 Bartebust barn så den var jo grei. Karet ble jo så rolig og fint uten Sebrafisk.
Ellers hara vi siden sist vært på møte og kjøpt oss reker, hule og diverse planter. Syns det er gøy å være med på møter i Bergen Akvarieklubb. Lærer masse så om noen her inne leser og ikkje er med å bli med)
I hjørnekaret vår er ein Sverddrager dame søk vekke. No har vi leitet gjennom heile karet og ho er ikkje å finne noen plasser. Forstår det ikkje for ho virket jo frisk og fin. Syns det er merkelig att vi ikkje finner ho att. Ivar mener det må være sneglene som har spist ho opp, men eg veit ikkje.
Der har no Sebrafisk flyttet ut og 1 par med Palettciklider inn. Byttet de til oss mor 4 Bartebust barn så den var jo grei. Karet ble jo så rolig og fint uten Sebrafisk.
Ellers hara vi siden sist vært på møte og kjøpt oss reker, hule og diverse planter. Syns det er gøy å være med på møter i Bergen Akvarieklubb. Lærer masse så om noen her inne leser og ikkje er med å bli med)
I hjørnekaret vår er ein Sverddrager dame søk vekke. No har vi leitet gjennom heile karet og ho er ikkje å finne noen plasser. Forstår det ikkje for ho virket jo frisk og fin. Syns det er merkelig att vi ikkje finner ho att. Ivar mener det må være sneglene som har spist ho opp, men eg veit ikkje.
Postet 03.10.11 kl 10:49
Postet 12.10.11 kl 12:22
Postet 12.10.11 kl 12:24
Hei artig at sneglene deres får post.
Har dere snegler nå som dere selger? Jeg er i Bergen med gjevne mellomrom, og er på jakt etter noen epler med litt spesielle farger. Har en som er knallgul, og noen som er stripete i lilla, hvitt og brunt. Så jeg lurte på om dere har ensfargede til salgs, eller i andre fargemønster en jeg har.
Har dere snegler nå som dere selger? Jeg er i Bergen med gjevne mellomrom, og er på jakt etter noen epler med litt spesielle farger. Har en som er knallgul, og noen som er stripete i lilla, hvitt og brunt. Så jeg lurte på om dere har ensfargede til salgs, eller i andre fargemønster en jeg har.
Postet 24.11.11 kl 01:02
Postet 09.12.11 kl 13:08
sessanHei :-) artig at sneglene deres får post. Har dere snegler nå som dere selger? Jeg er i Bergen med gjevne mellomrom, og er på jakt etter noen epler med litt spesielle farger. Har en som er knallgul, og noen som er stripete i lilla, hvitt og brunt. Så jeg lurte på om dere har ensfargede til salgs, eller i andre fargemønster en jeg har.
Så artig med flere som har snegledilla da
Ensfarga så er det blå vi har. Kan gi ein lyd når dei er store nok eg..
Ellers så har vi brune, lilla, gule og rosa..
Postet 09.12.11 kl 13:09
Postet 09.12.11 kl 13:11