Småkar i reol (side 8)

Wow, du har utrolig god sans og fått til det utroligste. Dette ser jo bra ut. Og jeg likte feste til lysene dine godt.
wow !! Jeg er altså så imponert ! Dette blir bare bedre og bedre. Smarte løsninger, pent oppsett, og utrolig geniale lys da Gleder meg til fortsettelsen.

Ser absolutt fordelen med å bytte bord/reol selv, for da kan man utnytte plassen perfekt om man har liten plass. Skal man bruke ferdige bord og kommoder kan det fort se rotete ut.
Tootsie
Hei! Nå har jeg fulgt med på tråden din en stund og jeg er MEGET imponert over oppfinnsomheten og ferdighetene dine! Får lyst til å få til noe lignende selv, og dette gir inspirasjon til flere, tenker jeg. Jeg innser dog min begrensning og nøyer meg med å lese :) Jeg er spent på hvor varmt det vil bli i vannet med T5-rør som skal ligge på dekkglasset (hvis jeg har forstått deg riktig). Jeg kan tenke meg at det kan bli varmere enn du har regnet med..? Jeg har et kar på størrelse med ditt med et eldre, lite armatur med en liten 15W lyspære i, liggende på glasset. Varmt så det holder! Mulig den løsningen med brakettene kan komme til å bli benyttet til mer enn ved vannbytter ol. Kanskje du må lufte litt rundt glasset innimellom? Det kommer jo an på hvor varmt du vil det skal være i vannet, selvfølgelig. Følger spent med videre! :) Lykke til!

takker for at du legger igjen spor i tråden min. alltid koselig og få tilbakemeldinger.
det er ingenting som er umulig,det umulige tar bare litt lengre tid. så det er bare og prøve deg.

du sier noe der.... hmmm... tror jeg skal prøve meg frem med disse lysene,uten varmekolbe til og begynne med,for det siste jeg vil er jo og ikke koke fisk/reker.og har kjent at lysene avgir litt varme.
takk for at du opplyste meg om dette,slik at jeg får prøvet det ut,før dagen der det skal bli sluppet fisk/reker oppi kommer..
Tvillingmamma80
Wow, du har utrolig god sans og fått til det utroligste. Dette ser jo bra ut. Og jeg likte feste til lysene dine godt.

du er med og drar prosjektet fremover... mye gode ord i deg..
sessan
wow !! Jeg er altså så imponert ! Dette blir bare bedre og bedre. Smarte løsninger, pent oppsett, og utrolig geniale lys da :-) Gleder meg til fortsettelsen. Ser absolutt fordelen med å bytte bord/reol selv, for da kan man utnytte plassen perfekt om man har liten plass. Skal man bruke ferdige bord og kommoder kan det fort se rotete ut.

takk takk..

ser du har et 160 liter og et 128 liter akvarie... følg med videre du,så kommer det et prosjekt der jeg skal rep en 160 liter og lage en hylle/reol til disse to rammekarene også jeg har 1 stk 160 liter akvastabil kar og 1stk 128 liter rammekar (usikker på merke,ligner på akvbastabil,men er ikke det. kan være det kommer fra åled i sverige) som blir mitt neste prosjekt.
driver og småpottle litt med reolen mellom alle turene frem og tilbake til leger og stress... får ikke gjort så mye i dag som jeg hadde håpet på.. men har begynt og skåret opp filterene ++ sitter nå med feil maskin (pc) så dere får ikke bilder på dette innlegget... men i kveld da jeg forhåpentligvis har fått gjort litt til,skal jeg oppdatere med bilder.

følg med,så er det ikke lenge igjen til det sier blobb blobb i karene mine..
Jani Ferrari
[QUOTE=sessan]wow !! Jeg er altså så imponert ! Dette blir bare bedre og bedre. Smarte løsninger, pent oppsett, og utrolig geniale lys da :-) Gleder meg til fortsettelsen. Ser absolutt fordelen med å bytte bord/reol selv, for da kan man utnytte plassen perfekt om man har liten plass. Skal man bruke ferdige bord og kommoder kan det fort se rotete ut.

takk takk..

ser du har et 160 liter og et 128 liter akvarie... følg med videre du,så kommer det et prosjekt der jeg skal rep en 160 liter og lage en hylle/reol til disse to rammekarene også jeg har 1 stk 160 liter akvastabil kar og 1stk 128 liter rammekar (usikker på merke,ligner på akvbastabil,men er ikke det. kan være det kommer fra åled i sverige) som blir mitt neste prosjekt.

160 liter'n er jo helt passe for Apistogramma Jani . Morsomt at vi får være med på ditt diy-prosjekt...Detta blir kjempebra!

Simen
S i m e n
[QUOTE=Jani Ferrari][QUOTE=sessan]wow !! Jeg er altså så imponert ! Dette blir bare bedre og bedre. Smarte løsninger, pent oppsett, og utrolig geniale lys da :-) Gleder meg til fortsettelsen. Ser absolutt fordelen med å bytte bord/reol selv, for da kan man utnytte plassen perfekt om man har liten plass. Skal man bruke ferdige bord og kommoder kan det fort se rotete ut.

takk takk..

160 liter'n er jo helt passe for Apistogramma Jani . Morsomt at vi får være med på ditt diy-prosjekt...Detta blir kjempebra!

Simen

Takk.

har sett litt på disse apistogramma... der e ganske mange flotte fisker i denne familien. men jeg må lese meg ganske godt opp på fisken før jeg begynner og vurdere den... eller så må jeg få det inn med t-skje med alt av oppsett,substrat,dekor,strømninger,vannverdier og fiskeoppsettet. sånn ca hvor mange av den sorte og hvor mange av den sorten,liksom.
men jeg begynner heldigvis ikke på 160 og 128 liter riktig enda. men skal holde apisto-fiskene litt i bakhode når jeg kommer til det karet

har desverre ikke fått gjort alt eg skulle i dag... men litt har eg fått gjort,og det e bedre en ingenting. eg har fremdeles 2 heile dager til og få dette prosjektet til og gå seg til innen tidsfristen,det kommer til og bli trangt,men det skal gå...
gjelder bare og få i vannet i morgen,slik at jeg kan kikkstarte filterene,og få sjekket vannverdier o.l. til søndag. kan vøre greit og ha grei temp også på vannet

men i dag har jeg fått skåret opp filteret.
6 biter på 30x30x150mm
6 biter på 30x150x250mm

jeg legger den minste biten i bunn av filteret,og brukker den som en stopper for sanden som skal i akvariet. da blir det lettere for meg og rengjør/bytte resterene filter uten at sanden renner inn i filterkammeret.
håper dere fårstår.

fikk satt i filterne på alle 6 karene.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
fikk også satt meg ned og lekt litt med hobby lifter mini rørene mine. til og begynne med hadde jeg dem orginale,og fikk koblet opp pumpen nede på vaskerommet og testet dem,for og finne ut hvordan dettew virket. helt til og begynne med,så satte jeg lufttrykket på full speed,og det boblet og freste ut av rørene. da tenkte jeg at dette levene klarer ikke jeg og leve med... for det bråkte noge heilt forferdelig. men.. jeg prøvet og feilet og fant til slutt ut passelig trykkmed luft som skulle komme ut av rørene for og få en fin "flow" på vannstrålen.

etter det kappet jeg "forlengelsesrøret" i 2.. en bit på 6 cm og resterende bit på ca 12cm jeg satte den 6 cm lange biten på toppen av løfterøret,for og få vannet over filteret,var i alle fall meningen... får se hvordan det fyngerer i morgen ved montering...

synes også at denne store pumpen lager en del støy. høres ut som jeg har eg gigantisk fryseboxs inne på vaskerommet. håper det blir bedre når den havner i reolen. (hvis ikke må jeg bli kreativ og støydempe den en del)

[External Image]

[External Image]
Dette blir drit bra, for og si det rett ut. Du skal ha all ros for dette, moro og se hvordan dette har utviklet seg!
i dag må eg bare stå på... har masse på planen som ikke har med reolprosjektet også og gjøre. så her blir det ikke sitting i sofaen og cappe mellom kanalene...
begynner med og sette nedi løfterørene..

[External Image]

[External Image]
så e det vel bare og hiva seg i koblingå av luftslangene...

[External Image]
så har eg vert ute på noen ærend,før jeg begynte og tømme sand oppi karene.
nå er det ikke lenge til jeg finner frem vannslangen og fyller på karene...
e så glad det går fremover..

[External Image]

[External Image]
Ikke bry deg med og fylle vann.. jeg kommer og henter reolen i stedet jeg..

Må si jeg er imponert over farten på prosjektet ditt, det har gått utrolig fort.

Skal du ha dekkglass forresten?
Har du montert tilbakeslagsventil på luft slangene?
Kabe
Ikke bry deg med og fylle vann.. jeg kommer og henter reolen i stedet jeg.. ;) Må si jeg er imponert over farten på prosjektet ditt, det har gått utrolig fort. Skal du ha dekkglass forresten? Har du montert tilbakeslagsventil på luft slangene?

takker for komplemanget. desverre så tror ikke jeg at du skal få hente den riktig enda. jeg vil nyte denne reolen i fred og ro noen dager først.

det kan jo ikke ha gått så utrolig fort,jeg har jo tross alt hatt fritid også

jeg har dekkglass også til karene,det har vel bare ikke kommet helt med på noen av bildene.

tilbakeslagsventil er der. så hvis pumpen slutter og pumpe,så holder vanne seg i karene.

Og jeg har allerede begynt og fylle på vann,desverre...

[External Image]

[External Image]
Imponerende og svært inspirerende!
Må nok forsikkre deg godt nå, for vi er mange som kan tekte oss å hente denne

Jamme ble det fint.

Har du en pumpe med forgreininger, elleren pumpe til hvert kar?
Tvillingmamma80
Må nok forsikkre deg godt nå, for vi er mange som kan tekte oss å hente denne ;) Jamme ble det fint. Har du en pumpe med forgreininger, elleren pumpe til hvert kar?

Hehe... la meg få ha ann i et par dager i alle fall sier jeg... auksjon på søndag.

Takker. er fornøyd selv også.

Jeg har en stor pumpe som pumper opptil 2500 liter med forgrening på 6. Men kjører bare en ledning/slange pr 2 kar. Så jeg har 3 forgreninger igjen. Og di skal jeg brukes på et 160 liters og et 128 liters akvarium som også skal opp i reol etter dette prosjektet. følg med,for hele avhukke nede i gangen skal tilslutt fylles med akvarier. så det blir nesten som et eget akvarierom (bare uten dør)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap