- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 80)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 80)
Postet 16.03.12 kl 23:07
Heidi Ingdal[I][B]Mitzi[/B][/I] Den var bra fin...og så ikke så veldig stor ut heller. Ser ut som det er en hanne ja. Rekene er så søte når det kommer noe nytt i karet , da må de undersøke selv om de til og med setter livet på spill noen ganger...
Takk for det Heidi. Synes selv han er veldig flott! Har lært å se kjønnsforskjell av deg vet du. Tror han var litt algebefestet når han kom så rekene ønsket han hjertelig velkommen.
PS: Blir han enda større? Jeg som synes han er så svær...
Postet 16.03.12 kl 23:22
Endret: 16.03.12 kl 23:25
Postet 16.03.12 kl 23:38
Lars Jamne
Vet du Lars, jeg har bestilt meg jegersnegler jeg også. Jeg angrer meg nå og da, men de er så fine...jeg skal ha de i det karet det er minst snegler og jeg kommer til å ta ut de største og fineste. Her må de bare venne seg til annen kost. Så det blir spennende å se. De spiser sikkert døde snegler også , så hvis noen dør så kan jeg jo la de få den døde sneglen å gnafse på...Jeg har tenkt lenge over dette og nå klarte jeg ikke å vente lenger. Det var flotte de bildene dine, de må du sende inn til basen. Har aldri sett ansiktet på de før.
Vet du Lars, jeg har bestilt meg jegersnegler jeg også. Jeg angrer meg nå og da, men de er så fine...jeg skal ha de i det karet det er minst snegler og jeg kommer til å ta ut de største og fineste. Her må de bare venne seg til annen kost. Så det blir spennende å se. De spiser sikkert døde snegler også , så hvis noen dør så kan jeg jo la de få den døde sneglen å gnafse på...Jeg har tenkt lenge over dette og nå klarte jeg ikke å vente lenger. Det var flotte de bildene dine, de må du sende inn til basen. Har aldri sett ansiktet på de før.
Postet 16.03.12 kl 23:56
Her hos meg spiser de kun små snegleyngel og pestsnegler, har dem sammen med Sebraeplesnegler i et kar og de rører ikke de store - en god andel av eggene som klekkes og som vokser til av sebraeplene også.
Virker som jegerne foretrekker en malletablett framfor en annen snegle… Det er jo tross alt mat som ikke kjemper imot, og hvem sier nei til det?
Det fine med disse er at de overlever uansett hvilken ph jeg har i karene, selv ned i ph 5 formerer de seg og holder karet fritt for pestsnegler som lett kommer i mallekar med heftig fôring. Tilsetter mineralsteiner til dem og det ser ut til å holde…
Virker som jegerne foretrekker en malletablett framfor en annen snegle… Det er jo tross alt mat som ikke kjemper imot, og hvem sier nei til det?
Det fine med disse er at de overlever uansett hvilken ph jeg har i karene, selv ned i ph 5 formerer de seg og holder karet fritt for pestsnegler som lett kommer i mallekar med heftig fôring. Tilsetter mineralsteiner til dem og det ser ut til å holde…
Postet 17.03.12 kl 00:06
JAAAAAAAAAAAAAAAA jeg har fått Pianosnegleyngel. Fant han i går etter at lyset var slokket. Satt med lommelykt og forstørrelsesglass og kikket egentlig på eplebabyene, ser fargen så mye bedre med forstørrelsesglass, Og der midt oppå cattappabladet satt det en stripet liten snurrebass. Den er ca 2-3mm, og jeg tok masse bilder av han. De kommer ut over dagen..nå skal jeg snart ut og hente 160 snegler jeg har bestilt fra Tyskland..hurra....
Postet 17.03.12 kl 08:48
Postet 17.03.12 kl 09:34
Postet 17.03.12 kl 10:27
Takk Vegard Det er jo et lite lyspunkt i dag.
Det kom jo ingen hentelapp i dag...Sneglene har ikke kommet til Norge enda. Så håper på gode nyheter på mandagen.
1 og 2 er av mitt lille mirakel..en Pianobaby...som jeg har ventet på den. Håper det kommer flere etterhvert. Vet ikke hvor ofte de får unger, men det vil vise seg.
3. Den oransje sullen lurer på om det er noen hjemme her?
Det kom jo ingen hentelapp i dag...Sneglene har ikke kommet til Norge enda. Så håper på gode nyheter på mandagen.
1 og 2 er av mitt lille mirakel..en Pianobaby...som jeg har ventet på den. Håper det kommer flere etterhvert. Vet ikke hvor ofte de får unger, men det vil vise seg.
3. Den oransje sullen lurer på om det er noen hjemme her?
Postet 17.03.12 kl 15:41
Postet 17.03.12 kl 15:45
Postet 17.03.12 kl 15:47
Postet 17.03.12 kl 20:00
Postet 17.03.12 kl 20:01
Endret: 17.03.12 kl 20:02
Postet 17.03.12 kl 21:09
Postet 17.03.12 kl 21:38
Endret: 17.03.12 kl 21:39
Postet 17.03.12 kl 22:02
Postet 17.03.12 kl 22:03
sessanHva er den greien her Heidi? lufterøret? Denne er hvit, men ser gul ut på bildet
Luftrøret henger ikke ut sånn..tror det er enden på tissefanten som stikker ut. Det er ikke alltid de vet hvor de har han. Jeg hadde en hanne som gikk med sin hengede rett i panna...
Her er bilde av hannen som ikke hadde styring på lillehjernen...husker godt hva som skjedde , de kranglet om en av hoene og dette var da den tapende part så han tuslet avgårde med tassen i panna..meget såret selvtillit...He he
Postet 18.03.12 kl 13:57
Postet 18.03.12 kl 13:58
Vegard Wendelborg[QUOTE=Heidi Ingdal]Her er tre av mine nye babyer som nå er 1 cm store og så flotte. De er så søte at jeg vet ikke hva jeg skal si lenger. Kroppen på den blå er bare helt knall...:-)
Og jeg gleder meg masse til noen skal flytte til meg:o)
Ja Vegard det blir ikke så veldig lenge til det nå, de vokser som et uvær...de er virkelig flotte disse...
Postet 18.03.12 kl 14:00