Mange bøtter vann.. (side 80)

Ja, bare synd den er vanskelig å få tak i, i tillegg til å være dyr.
Lurer på om jeg skal reise til tyskland i sommer og handle litt forskjellige reker der.
bare synd jeg ikke kan en døyt tysk :p men ellers er det jo der det meste fins. men det er ikke så billig, etter hva jeg har forstått er teknikken/utstyret billigere, men fisk generellt litt dyrere.
Tja kanskje nok å bare reise til danmark da. Eller sverige for den saks skyld, de ligger jo litt lenger fremme enn norge innefor mye rart.
nja, de dyrebutikkene jeg var innom i sverige var ganske tragiske. men jeg kan jo ha vært uheldig :p
Når man tar ferga over fra sandefjord, så er det en dyrebutikk der, tror det er tropehagenkjede. Den ligger ........ vanskelig å forklare neida :P
Til venstre når man går av ferga og den bydelen som er der, oxo går man over en bru og omtrent der ligger den, litt oppi inni ei gate. (ja dette skjønte du sikkert med en gang)
Der hadde de øgler når jeg var der for mange år siden, øgler, skilpadder og mer som jeg ikke la så godt merke til.
Egentlig er det fryktelig mange år siden, for alt jeg vet er ikke butikken der lenger heller.

Kanskje det hadde vært en ide for klubben og samle seg om en tur til danmark i overgangen vår sommer. Leid buss og slikt og reist ned, kanskje det bare hadde vært lettere å reist en liten gjeng istedet.
kanke huske å ha sett en dyrebutikk oppi det strøket, og det er ikke mer enn et par måneder siden jeg var der.. men kan jo ha oversett noe.
Jeg tror jammen jeg skal søke om å kunne holde øgle jeg, synes de er verdens nydeligste dyr. Du får jo disse som bare lever av salat, men gekkoer er utrolig skjønne de å.
Har virkelig lyst til å ha et akvarieskap, sånn med vann nederst og jungel øverst. Vet ikke helt hva det heter, men tenk så kult å ha det i stua da.
Du må huske å spørre han sjefen din om de glassene, eller var det deg??
vivarium. og øgler får man ikke, som regel. snakket med en om det, husker ikke hvem. men er jo mange som har det uten lov da... av reptiler er det bare 4 typer landskilpadder man får ha, og selv det skal man ha god grunn til. greit at det ikke er for gud og hverman, men litt enklere kunne det da vært. ville likt å ha skilpadde eller no sånt selv jeg.
Nja, ikke skilpadde, de lukter så fælt. Men lov å prøve seg da, kan jo sikkert ta kurs for å få lov å holde da vettu
(evig optimist)

Kjenner faktisk en som har slangehalsskilpadde. Han lurte på om jeg viste noen som kunne tenke seg den, men det gjør jeg desverre ikke. Dessuten vet jeg ikke om han har den lenger eller fikk gitt den bort.
(håpe ikke tråden blir stengt eller slettet pga av dette nå da
Jeg tenker sånn at dyr som allerede har blitt smuglet inn i norge burde det gå greit å prate om, men jeg synes likevel ikke det er greit med smugling.
Bedre å spørre om lov og heller gjøre det som gjøres må for å få lov, ta kurs bla bla.


Håper myndighetene tenker med hodet når de bestemmer hvilke dyr som skal bli lovlige, utrolig dumme de har vært som tillot gullfisk og koi. Burde jo tenkt mer, -"hei den fisken kan overvintre og overleve i norskt klima, kanskje best å forby den". Neida, de tenkte vel mer i henhold til, -"hei den kan jo overleve i norsk klima, den passer fint til hagedam".

Grunnen til at ingen smarte mennesker sitter som politikere er fordi enten mister de hjernen på veien, eller de er så smarte at de holder seg langt unna. Jeg kunne godt tenkt meg å gjort verden til et bedre sted, men jeg tror mine handlinger og måten jeg er mot andre er nok. "Du skal gjøre mot andre, som du vil andre skal gjøre mot deg".
De ti bud er faktisk ikke så dumme hvis man bare følger dem.
Nå har jeg puttet oppi plantene jeg fikk av deg, de har stått i bøtte nå noen dager for.... ja si det. Men det har iallefal vært veldig lurt, for når jeg tømte ut vannet nå satt det masse snegler på bøtta og jeg har ikke sett mer enn en mens jeg har puttet i akvariene.
Skulle lagt en tabelett i bunnen av bøtta, for da ville alle sneglene trekt ned ditt. Men tror jeg har sluppet unna.
Ble ikke så mye da, ble bare litt i hver ende av både 30 og 85l, får se hvor lenge det varer. Lurer på om jeg skal skaffe meg en sånn stor som du har, for da kan jeg forankre den med fiskesnøre eller no der jeg vil den skal ligge, istedefor at den bare blir blåst til ene enden av karret.
Sjekk utvalget av butikker i danmark da :O Hvis dette stemmer er det jo enormt
hva da stemmer hva hvem hvor hvordan?
Æsj glemte å linke, men tror vi må ta en tur hit
hehe, stilige dyr der ja, men utvalget av reker var ikke til å skrive hjem om akkurat. amano og kirsebær er vanlige, grade a crs var vel det eneste spennende. fine kreps, men det er jo ikke lov her.
Sanne
hehe, stilige dyr der ja, men utvalget av reker var ikke til å skrive hjem om akkurat. amano og kirsebær er vanlige, grade a crs var vel det eneste spennende. fine kreps, men det er jo ikke lov her.


Hva med de skjønne froskene og masse forskjellige snegler, lyst på noen av de typene hårsnegler jeg.
frosk er jo heller ikke lov :p
og snegler, tja noen er morsomme, men foretrekker reker jeg :p
Me to, men snegler er fine som bakgrunnsdyr. Hadde jo sebrasnegle og den var helt grom på dette grønne belegget som kommer på glasset ved direkte sollys. Du kunne skikkelig se stripa etter hvor den hadde gått og spist.
Virkelig lyst på sånn igjen, oxo veldig lyst på horn/hårsnegle å.
tror jeg har fått planarier hos blåbæra, men skjønner ikke hvordan... jeg forer jo ikke i det karet da rekene ikke spiser pelletsa allikevel Oo
Det dukket opp hos perlene mine å, men ikke sett dem på en stund etter jeg rota litt rundt nedi der.
Ellers er jo det bare noe som viser at karret er bra da, for det er ikke sånne dyr som lager hvit tåke i vannet vi snakker om??
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap