Sissis våte drømmer (side 80)

"....... og jeg krysser fingrene for at den vil trives like godt som hydrocotyle sibthorpioides. "


Du har ikke bilder av denne i karet ditt vel? De har den inne på min lokale butikk, og jeg vurderte og kjøpe den men gikk ifra desverre..... men det er aldri for seint og snu
MVH Pål

Iiiiik! eplene!
Har nå kommet opp på fjellet til foreldrene mine for å feire jul, og plutselig slo det meg;eplesneglene! Jeg la dem på litt filtervatt oppi Asylet i natt, og har helt fullstendig glemt av dem. Heldigvis kom samboer'n min hjem i stad, og kunne sjekke. Alle sneglene var borte fra vatten, så da er nok alt i orden. Skulle tatt seg ut om de lå der døde i flere dager mens vi feiret jul, da hadde det ikke duftet deilig av svibler når vi kom hjem...

Her kommer bilder av hydrocotylen Pål, knipset noen i full fart før jeg sprang ut døra (måtte jo rekke den eneste bussen som går...).

[External Image]
Eplesnegler har sjelden problemer med å ligge litt tørt en stund. Jeg har ikke tall på gangene jeg har plukket opp eplesnegler i spurt over stuegulvet! Uansett hvor godt jeg forsøkte å tette igjen åpningene i karet de levde i, greide de å snike seg ut. Og de var store på slutten! Jeg har også plukket ut snegler fra bak akvariet etter jeg har vært bortreist på ferie. Gudene må vite hvor mange dager de hadde ligget der, men de var alltid i live når jeg fant dem (snuse-på-dem-metoden er en helt utmerket indikasjon på om de lever fortsatt. Himmel som de stinker når de er døde!).
I dag har jeg og Dalia vært ute og fanget juletre (som Linda så fin beskrev det). Furua ble utpekt i sommer som aktuell, så turen ble ikke sååå strabasiøs, selv om det er en del snø. Nå har vi begge krabbet utslitte, men lykkelige, oppi godstolen med pleddet rundt oss. Og jeg har fått kaffe og risboller...
[External Image]

Her kommer bilder av hydrocotylen Pål, knipset noen i full fart før jeg sprang ut døra (måtte jo rekke den eneste bussen som går...).

[External Image]

Takk for bilder
God jul til deg og dine! MVH Pål
Ønsker alle ei riktig god jul, med eller uten katt ;D
Inaktiv bruker
God Jul Sissimor.
Jeg har 3 katter. ;D (Her er to av dem, brødre)
[External Image]
Skulle vi ha prøvd å få satt ned en dag for et lite akvaristtreff? Jeg er foreløpig stort sett ledig, men det kan fort balle på seg med besøk, når jeg begynner å gi lyd til de som jeg vanligvis besøker når jeg er i Trøndelag. Foreløpig er jeg opptatt 29. og selvsagt nyttårsaften. Jeg vet at jeg i hvert fall skal avtale to, eller trolig tre, besøk til, men de er ikke fastsatt ennå. Her er det (nesten) førstemann til mølla når det gjelder "fridagene" mine. Det er kun én som har forrang på fridagene mine, og det er en akvarist jeg ønsker å besøke på Orkanger. Han kan gi meg masse informasjon om oppdrett av mandariner og peppermyntereker, og den sjansen vil jeg ikke for mitt bare liv gå glipp av. Men noen dag er ikke bestemt ennå.
Jeg kommer gjerne på et juletrff også om det er plass
Hilsen Ola
Det skal du så absolutt få lov til Ohr ;D

Litt usikker på dag her, men kan ta det ganske fort? Eller rett over nyttår, 2. januar kanskje? Syns å huske at Blippblopp ville komme også, så da spørs det hvilken dag som passer for flest?






2. januar går fint for meg.
Har vi noen tanker om hvor vi skal møtes?
Tja... Tenkte kanskje at det er like greit å ta det her hos meg, om vi ikke blir mer enn 4-5 stk? Jeg stiller med kaffe og akvarier, og så regner jeg med at praten går av seg selv...
Misunner dere litt ,det er bare såååå kjekkt med akvaristtreff
Sølvi Gullaksen
Misunner dere litt ,det er bare såååå kjekkt med akvaristtreff :)

Vi får fikse det neste gang jeg er i Bergen.
Det får vi håpe på ,du har jo vært hos meg noen ganger ,veldig hyggelig ,så kanskje vi kan samle flere neste gang
Jeg deltar gjerne på et jule-/nyttårsakvariepratetreff.
Den berømte "noen" får bestemme når og hvor da?
Nyttårstreff
Da tar jeg ansvar, og tar på meg rollen som "noen". Det blir 2. januar kl. 18.00 her hos meg. "Alle" mine akvarievenner er velkommen; innen rimelighetens grenser selvfølgelig...
Plussmedlem
Jeg slenger meg på bussen til Trondheim den dagen! Hehe
Sissimor
Da tar jeg ansvar, og tar på meg rollen som "noen". Det blir [B]2. januar kl. 18.00 her hos meg.[/B]...


Det er notert!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap