Anders' akvarierom [NR. 1] (side 80)

Laminaten her er av absolutt billigste merke og er egentlig ikke trygg for bare tær lenger etter alle mine "1001 måter å.."-øvelser. Før reolen ble plassert er overganger ved listverk og kontakter silikonert, i tillegg har vi tapet fast sånne under-kontorstolen-plater fra lista og et stykke ut på gulvet, de er klare og skjemmer ikke veldig, foreløpig ser det ut til å være en brukbar ide...
Da får vi håpe du er fornøyd.

Har laminat her i huset og med kattunger som stadig bommet på kattekassa svulma det opp med en gang. Og ja, jeg hang på og lufta katter og tørka før de var ferdig. Men det hjalp virkelig ikke. Så burde egentlig lagt alt på nytt her, men det gjør vi ikke. De tre fire verste bordene kommer vi til å bytte ut til sommeren. Men det andre får bare være. Verste er faktisk rundt kantene så ikke midt på gulvet. Da går det an å ta opp og fikse.

Derimot har jeg hatt en tilitersbøtte utover gulvet. Ja jeg drev å skifta vann i akvariene og med to aktive pusunger (de var jeg begynt å bli store, de andre søskna hadde flytta og bare disse skulle vi beholde) som synes bøtter med vann er morsomme så tipper de hele bøtta mi utover gulvet mitt! Dette var midt på gulvet. Trenger vel ikke si at dette tok lang tid å tørke opp? Alle mann ble satt i arbeid og redningsaksjon ble igangsatt. Dog, dumme katter tuslet rundt i vannet og dro det jo med seg. Her ble det derimot ikke no problem med bulinger. Så ser ut som det problemet forholder seg i kantene inn til veggen! (Og ja, jeg har lært å ha et øye på hver pus + et øye på akvariet + et øye på slangen så jeg har vel fått meg fire øyne når jeg bytter vann)

Kanskje det ville vært smart å lagt en silikon"list" inn mot veggen? Eneste stedet jeg har slitt med ødelagt laminat selv om det har blitt tørka opp fluksens. Det var fordelen med å ikke være arbeidsfør og ha kattunger. Man kunne løpe etter de som gale
Har hatt mye av ser samme problemet som Tvillingmamma bortsett fra at jeg har en hund som har hatt div. uhell innimellom.Dette har skjedd midt på gulvet og gjerne om natten slik at det ikke har blitt tørket opp med en gang.Her har det ikke skjedd noe galt. Men på kjøkkenet som vi fikk en lekkasje på fra oppvaskmaskinen og dermed seg vann under de første platene så bulte det kraftig opp.Så det er nok her det svakeste punketet er og som anbefalt over så silikonerte vi også de nærmeste bordene der det er mest fare for vannsøl. Vil derfor anbefale dette på det sterkeste.
Plussmedlem
Takk for tips, folkens Jeg får gjøre det beste ut av det...!

Prøver med bilde igjen. Kanskje det funker i dag.
Det gjorde det!

Laminaten som skal legges i akvarierommet...
[External Image]


PS! Nå har jeg tatt bilder til ny tråd, så nå tenkte jeg at jeg skulle opprette den. Håper det fungerer, nå da!
Plussmedlem
Huff, hva er det med Akvaforum om dagen? I forrige innlegg gikk bildeopplasting fint, men nå skulle jeg opprette en personlig tråd, og gjett hva som skjedde! Feilmelding. Innlegget postes, bildene forsvinner. Ufattelig irriterende!
Plussmedlem
BILDENE SOM SKAL BRUKES I DEN NYE TRÅDEN...

Må forsøke å laste de opp her, de forsvinner når jeg skal opprette tråd.

Plussmedlem
PUH! Da er ny tråd opprettet. Da er det bare å rydde seg ut av nåværede akvarierom, så fortsetter ferden videre i ny tråd og nytt rom
Vil si hjertelig takk til alle følgere jeg har hatt i denne tråden, alle tilbakemeldinger, oppmuntringer og mer...

Håper dere henger med i neste rom og neste del )

DU FINNER NY TRÅD HER.

MODERATORER: Fint om dere stenger denne tråden nå... men ikke sletter
Synes det er litt leit når nye tråder startes jeg for da blir det mer tungvindt å bla tilbake etter innlegg som har vært tidligere. Men ,men en må jo bare gjøre det en selv synes er greit,lykke til med den nye tråden iallfall
Plussmedlem
Jeg skjønner tankegangen din, Sølvi, og jeg er jo litt enig med deg der. Vurderte lenge om jeg skulle starte ny tråd eller fortsette her. Til slutt bestemte jeg meg for å starte en ny, da blir det jo en tråd om det første akvarierommet og et om det andre

Jeg har gjort det så enkelt som mulig, da, for det ligger jo link til denne tråden i den nye, og link til den nye i denne... så det blir jo på en måte ikke noe verre enn å bla til neste eller forrige side. På en måte, da.

Nei, dette blir siste innlegg fra meg i denne tråden. Link til den nye ligger altså to innlegg over
Tilfeldig bekjentskap
©
Reklame for plussmedlemskap