Tante Astrid´s undervannsverden (side 81)

Ja da er det antagelig ikke noe problem Skal bli spennende å høre hvordan det går med de i karet ditt. Gleder meg til flere bilder også.
gratulerer tante astrid, jeg glemte jo å skrive det igårXD så på pose bildene men, glemte å skrive.

fine bilder av dine rakett killier
Endelig eller, he he grattis
Takk folkens

Rakettene har nå akkurat fått sitt første vannbytte. Det er så tett med planter oppi dette karet at jeg ikke har sjans til å se alle på en gang. Om jeg fremdeles har alle 13 er umulig å si, men greide ihvertfall og telle rundt 10 i dag så noe stort frafall er det i såfall ikke. De spiser godt også og det ser foreløpig ut som alt er vel.

Det var også vannbytte i asia-karet. Kjøpte noe ny mose til kokosnøttene for ikke så lenge siden. Den så ikke så verst ut da den lå i paktningen, men oppdaget da jeg hadde fått festet den med strikk og fått den i karet at den så veldig grå og tørr ut. Om det var dårlig kvalitet i utgangspunktet eller for kaldt vær under transporten tør jeg ikke si. Veldig takknemlig for sandsneglene ihvertfall som nå har spist opp alt det døde og latt det som fremdeles er bra bli tilbake. Det ser ut som om ihvertfall deler av mosen vil komme seg og det er igrunnen godt nok for meg. Den vokser seg nok til.

Selv om jeg liker sandsneglene så har det den siste tiden vært alt for mange av dem i asia-karet så i dag tok jeg en liten opprydning i bestanden, dvs et skikkelig snegle-holocaust ;b

Ellers så begynner stjernedanioyngelen nå å bli skikkelig stor. Er vel ikke lange stunden før jeg får problem med å skjelne den fra de andre. Er redd for at Clotilde også har fått det samme som Leopold hadde. Hun har ihvertfall alt for stor mage, men spiser forøvrig og oppfører seg omtrent som normalt så foreløpig så får hun nå gå der i påvente av et mirakel.

Vannbyttene ble forresten foretatt i min nye "Akvariejenter er våtere"- t-skjorte som jeg fikk som førstepremie i fotokonkurransen

Må forresten takke Humunukuapuaa så mye for mikroormen som kom i posten i dag. Har nå akkurat vært på butikken å kjøpt inn ingrediensene som skal til så nå får jeg bare sette i gang og se om jeg får til dette. Regner med at de fleste fiskene jeg har vil kaste seg over dette med god appetitt selv om det er smått. Fôrer jo med nyklekket artemia innimellom også og til og med ciklidene forsyner seg av det selv om det er såpass smått. Skal derfor bli morsomt å se hvordan de vil reagere på mikroormene.
Hjelp, hva skjer? Rakettene har fått store røde mager!

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Neida, bare tuller Bildene er tatt rett etter at de fikk artemia i går kveld så magene er runde, gode og røde fordi fargen på artemiaene vises gjennom buken. Som man kan se så er det ingenting å si på matlysten.
Spammer noen flere bilder av rakettkilliene

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Jøss, så gode, runde mager! Flotte er de, rakettene

Jeg er så glad for at du endelig fikk disse i hus. Matlysten er det ingenting å si på, nei
Det eneste noenlunde brukbare bildet av en hunn. De holder seg mer i bakgrunnen og blir ikke hengende foran i karet og vise seg frem slik som hannene. Det er liksom litt tittitt-borte-oppførsel på de så jeg rekker liksom ikke å få summet meg før de er ute av fokus igjen. Dessuten så er det lett og bli litt opphengt i hannenes kraftigere farger.

[External Image]
nyydelig bilder og nyydelig fisk, blir glad av å se bildene

du kan ikke lure oss sånn astrid, satte hjerte i halsen :O
men jeg glemte å lese den lille skriften nederst med en gang, men heldigvis så jeg det før jeg skrev melding da
Og siden afrika-karet er et jukse-paludarium så må jeg jo ta med et par bilder tatt over vannet også. Raketter i pistiaen så og si

[External Image]

[External Image]
Virkelig nydelige dei klovn killiene dine, når jeg ser dine killier gleder jeg meg virkelig til jeg får mine
ElinH
Jøss, så gode, runde mager! Flotte er de, rakettene :) Jeg er så glad for at du endelig fikk disse i hus. Matlysten er det ingenting å si på, nei :)

Takk for det Elin. De er såpass hypre under fôring at jeg nesten er redd for å gi de for mye, men det er masse snegler i karet som tar unna overskuddet heldigvis.

fiskeren
nyydelig bilder og nyydelig fisk, blir glad av å se bildene :D du kan ikke lure oss sånn astrid, satte hjerte i halsen :O men jeg glemte å lese den lille skriften nederst med en gang, men heldigvis så jeg det før jeg skrev melding da:D

Huff da, var ikke meningen å skremme Eller kanskje ørlite grann
Ja, fiskene er fine de, men de er faktisk bare ungfisk enda og har potensiale til å bli enda flottere, om slikt er mulig.

Discus 123
Virkelig nydelige dei klovn killiene dine, når jeg ser dine killier gleder jeg meg virkelig til jeg får mine :)

Takk! Det skal bli spennende å se hvordan det går med dine også når de kommer. Om de ikke er med "oppskrift" på hvordan du må gå frem for å få yngel på eggene så kan jeg tipse om denne svenske hjemmesiden for killi. Om du går i lenkesamlingen der så finner du helt sikkert oppskrift på klekking på noen av de sidene det lenkes til.
Inaktiv bruker
ja du skremte jafal meg her var det like før hjertet føtk ut av munen min av redsel =;-D
Hvor mange små-raketter kjøpte du totalt, Astrid?
13 stykker, men betalte bare for 10

De har forresten fått smake mikroorm i dag. Var en del langs den ene veggen på boksen så jeg tok sjansen på at det fremdeles er nok igjen selv om den først ble startet opp i går.
Tante Astrid
De holder seg mer i bakgrunnen og blir ikke hengende foran i karet og vise seg frem slik som hannene.

I karet der rakett-paret bor, må jeg alltid banke på ruta for at frua skal komme og spise, ellers driver hun stort sett å romsterer mye bak i karet.
Ja, det er det jeg legger merke til her også. Nå er det såpass sirkulasjon i karet at maten driver rundt med strømmen slik at de som er litt sjenerte også lett finner litt å spise.

Jeg har forresten fått to arter til inn i huset i dag. Den ene arten skal få være en hemmelighet en stund, men kjøpte også to nye innbyggere til asia-karet. De som har lest tråden har kanskje fått med seg at jeg nevnte noen fisk som jeg ville kjøpe når jeg kom over de. Viste seg at et par hadde gått i butikken i en måneds tid, men de hadde glemt å skrive på akvariet at de var der så jeg var ikke klar over det. Så små som de er så var de heller ikke så lett å få øye på. I alle fall så skal jeg prøve å få tatt noen bilder å legge ut i morgen, om jeg da i det hele tatt ser de igjen inni buskaset
Kan jo sette inn et par bilder fra da de var under innkopping. Dårlige bilder, men spør likevel om det er det noen som greier å gjette hvilken asiatisk art det er snakk om?

[External Image]

[External Image]
Hmm snakker vi dario dario her eller?? Så noen da vi var i sverige på lørdag, men ikke nok bakgrunnsinfo og begrenset med plass her hjemme gjorde at de fikk bli der de var.
Åhhh er det dario dario, den skarlagensrøde lille?
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap