Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 81)

Nye sjøsnegler:
1. En av mine to nye porselenssnegler, Cypraea sp
2. Porselenssnegle fra undersiden (den lille sneglen nederst er en Collonista gratispassasjer)
3. Slenger med et bilde av en av mine landsnegler (Achatina reticulata albino)
Tarald
Nei så vakre, har du slike store landsnegler? Så fasinerende..du må legge ut flere bilder av de. Hva gjør de og er de sosiale?
Jeg har flere arter landsnegler. A. reticulata er blant mine favoritter. De liker å bli håndtert og klappa, de fleste andre misliker det, eller finner seg i det under tvil. Dette er de største jeg har for øyeblikket, 140g og skall på rundt 12 cm.
I tillegg har jeg bl.a. Achatina immaculata (bilde1) (solgte de voksne og en haug med unger (bilde2), men har fortsatt ca 15 igjen) og Achatina iredalei (bilde2). Venter utålmodig på at det skal bli varmt nok til at jeg kan kjøpe flere.
Tarald jeg sender deg en mail...
Tarald, de landsneglene dine var flotte
1. Dette var en av mine første flerfargede snegler jeg fikk . Den var så nydelig.
2 og 3. En av mine store rosa epler , de liker å gå opp på planter ol og bare hoppe utfor. Dette er deres form for ekstremsport...
Heidi Ingdal
[QUOTE=sessan]Hva er den greien her Heidi? lufterøret? Denne er hvit, men ser gul ut på bildet

Luftrøret henger ikke ut sånn..tror det er enden på tissefanten som stikker ut. Det er ikke alltid de vet hvor de har han. Jeg hadde en hanne som gikk med sin hengede rett i panna...
Her er bilde av hannen som ikke hadde styring på lillehjernen...husker godt hva som skjedde , de kranglet om en av hoene og dette var da den tapende part så han tuslet avgårde med tassen i panna..meget såret selvtillit...He he

rare dyr.
Men på det bildet, hva er den trakten eller hva jeg skal kalle det, på høyre side, er dette lufterøret? Minner mer om en trakt, men ser at mange av mine nye går også har den sånn litt ute.
Den trakten er en hudfold som sneglene ruller sammen til et rør som de hamstrer luft med. Den kan være kort og den kan være lang. Du ser den på den rosa snegla at ho har begynt å rulle den sammen for ho er på vei opp for å hente luft. Dette er en forsvarsmekanisme de bruker i det fri. For at ikke fugler, frosker osv skal se de, så går de ikke helt opp til kanten men sender ut luftrøret så de slipper å vise seg på kanten. Er det ikke lurt? Den kan strekkes ut til 6-8 cm.
Her skal jeg fram , koste hva det koste vil...
1. Sebra eple, elsker catappablader....se hvor fine farger det er på kroppen min!
2. Dette er en Marisa hoe, Snurren er grå mens snurren til hannene er hvit.
3. En stooor sort sulle ...
Her er bilde av min nye rosa. Har tre slike, virkelig pene.

Her er en av de nye lilla. Ble mye penere da de kom ned i akvariet

[External Image][External Image]
heidi...dårlig nyhet jeg,fikk 4 nye klaser med eple snegle egg inatt.hjelper jo ikke hvor mange klaser jeg gir bort,det kommer jo stadig nye.
Larsern
heidi...dårlig nyhet jeg,fikk 4 nye klaser med eple snegle egg inatt.hjelper jo ikke hvor mange klaser jeg gir bort,det kommer jo stadig nye.

Jeg skjønner ikke hva de sneglene dine er laget av....de er jo så enormt store og de klasene. Hvor mange snegler var det du fikk den gangen? De kommer til å legge seg ihjel. Men Lars det er bare å komme hit med de du ikke kan ha. Ingen problem. Jeg har veldig stor kapasitet så ingen fare.
ja husker ikke .tror jeg har 10 store epler nå, er jo gruppe se(sensur)...der nå også ser jeg.min cooryer jager jo en fisk nå,5 på en .noe på gang der også tror jeg
For 10 dager siden bestilte jeg snegler fra Tyskland, 160 stk. Det kom 120 pga at de to siste sortene ikke var kommet med bestillingen. Etter 10 dager i posten hadde jeg lite håp om at noen var i live, så var veldig spent da den første pakken kom.
I den var det 20 Poso suller som alle var pakket i en pose stapp full av vann og de var selvfølgelig døde alle sammen. Det var også 20 sullemiks som fikk samme skjebne pluss at de inneholdt så grusomt mange igler. Så var det 10 gule suller som også var døde pga at de var pakket i pose full av vatn. Så kom det 5 hårsnegler og 4 lever for de var pakket i en pose med litt vann og mye luft. Det samme med clithon corona 10 stk, der lever foreløpig 6 av de. Så den første pakken som kom på tirsdagen gav ikke så mye håp for resten. Men i går kom den andre pakken og der var nesten alt pakket rett og mange overlevde. Alle 40 blånesene lever, 5 cappucinosnegler lever, 10 faunus Lava lever enda ..så dette hadde gått veldig bra hadde sullene vært pakket ordentlig. Så kommer til å klage på pakkingen. 60 døde av 120 er mye og det kunne vært unngått hadde de pakket de rett...
Så håper jeg at de ettersender 20 Pianosnegler og 20 Pagodulasnegler og at de erstatter de sullene som var døde.
Så må vi ha noen bilder.
1. her er alle 40 blånesene.
2. dette er de hårsneglene og coronasneglene som er i live.
3. Dette er de 5 cappucino sneglene, kjøpte de mest for skallet er så fint på de. Kroppen er svart med noen hvite prikker.
Så synd med all denne feilpakkingen
Ja jeg håper de gjør opp for seg når det gjelder dette.
1. Her er alle de døde sullene og noen andre.
2. Her er også sullemiks som er døde...hadde gledet meg veldig til den miksen...
3. Iglene bare tøt ut av den sullemiksen...
Her er to ufyselige skapninger som kom ut av sullene. Den røde iglen er utrolig ekkel og den edderkoppen eller hva det er for noe får jeg frysninger av..Noen som vet hva det kan være.?
Men størst av alt er Kjærligheten ....til disse Blånesene...De kostet 1,18 euro og det er jo ingenting...de var faktisk de billigste...De er så søte og fargene er bare nydelige. Så håper de får noen småttiser jeg kan drette opp. Disse har også gjeller så det er viktig at de får pulverfor eller tabletter som løser seg opp i vannet slik at de får filtrert vannet slik de bruker.De blir som bittesmå ekstra filter.
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna og Pål
Reklame for plussmedlemskap