Mange bøtter vann.. (side 81)

oki, greit å være sikker på at man snakker om det samme, seint på kvelden nå vettu, så da fungerer ikke hjernen helt som den skal. Tror faktisk jeg skal begynne å tenke på senga, eller slenge på en film :P *tenke tenke*
sånn, da var 22 litern tømt, rengjort og fylt med grus og vann igjen. blir nok ingen inbyggere der på et par uker, med mindre jeg finner noe spennende.
[External Image]

da er den innredet.. og ja, det er innbyggere der og. 6 crs reker ^^; faktisk grei hvitbalanse på de, i butikken hvertfall. de har ikke roet seg helt her ennå.
dekorasjon. er mose under nettingen der, må bare vokse seg til.
Så de settene der i en eller annen butikk, ganske fancy :P
forhåpentligvis faller de i smak hos rekene, er uansett reker de røra er beregnet på :p

sykt sliten, 2 dager på rad med overtid, en dag igjen, så en vanlig full dag, men tilbake på jobben på kvelden, da vi skal ha firmaparty. med pizza, alkohol, karaoke og full pakke. hele 35 påmeldte, av 45 ansatte. og vi har en god del folk som er 50-70 år gamle... men de gamle er verst, sies det jo :p jeg er nest yngst med mine snart 26 :p
He he det blir hæla i taket for deg skjønner jeg

Forresten, godt du kom med så mye planter som du gjorde,, allerede nå er det halvert. Rekene og sneglene spiser som gale i 30l, de tar vel mest dårlige blader. Samme i 85l, men der er det bare reker som storkoser seg, så det går noe saktere der, men likevel kan jeg se at det mangler en god del fra når jeg puttet oppi.

Nå skal jeg jo mest sannsynlig herme litt etter tante astrid og senke vannstanden og ha litt landdel med gåsefot og no andre planter jeg har som kanskje vil trives med høy luftfuktighet. Det blir gøy, men ikke før evnt helga. Nå er det for sent, imorgen får jeg ikke tid, mest sannsynlig ikke fredag heller, men i helga får jeg se om det blir no ordnings.

jeg har omtrent tatt ut dobbelt så mye som du fikk fra 96 litern alene her om dagen. bare å komme og hente mer om du vil ha ;p
Tror kanskje jeg skal satse på planter som gror over vann nå og håpe de gir den skyggen jeg trenger, ellers er det ganske greit etter jeg byttet til sånn det er nå.
hehe, det hadde jo vært stilig. men det får bli en annen gang ^^ blir jo nesten sånn hos meg allikevel når vannet fordamper :p
sånn, da fikk jeg tak i en moseball til, til crs karet. kjøpte likesågodt de 2 siste av de også, kanskje de styrer mindre nå. de har fremdeles ikke farget ut og stresser rundt. så håper noen "gamle venner" hjelper til :p

har og kjøpt alkohol idag (O_O) da det er firmafest i kantina imorrakveld :p
og jeg som vanligvis ikke drikker har kjøpt med litt cider og en vikingfjord, da verken øl eller vin som vi blir servert smaker no godt :p
hm, virker som alle plantene unntatt javamosen og salviniaen forsvinner i 64 litern min... enda det karet har gjødselkuler og jeg tilsetter flytende nå og da... ene venushannen min ser ut til å har trøbbel med svømmeblæren og. må nok ta noen gode vannbytter der. og jegersneglene har begynt å jobbe igjen, må rense ut masse tomme snegleskall. ser ikke pent ut.
Godt jegersneglene har kommet på andre tanker da, eller kanskje det bare er de minste som skikkelig setter igang.
Hvordan gikk festen?
Problemer med svømmeblæra, hvordan da?
Jeg har opplevd at venusene noen ganger har blitt for grådige og dermed fått i seg sand eller luft, så enten flyter de som korker, eller sliter med å holde seg rett og oppe, begge går over ganske kjapt.
venusen svømmer med rompa i været og prøver å komme seg lenger ned. får ta noen vannbytter oftere fremover og se. har jo hatt trøbbel med knær og annet, blitt litt ymse med slikt.

festen gikk fint det, jeg drakk mer i løpet av kvelden enn jeg har gjort til sammen hittil i livet. men jeg ble ikke full altså, det gikk pent og sakte for seg :p


cornutaen har tatt et godt grep nå, bare den kom igang :p
[External Image]

naww, søtnos ^^
[External Image]
Nommen så nydelig otto Ser nesten ut som at den har hår
Jeg har sett video av hvordan de fanger otto
det har ikke jeg, men etter hva jeg har hørt så gjør metoden at de kan bli ganske svekket...

sitter her og funderer på hvilket bilde jeg skal sende inn til fotokonken..
mens jeg bytter litt vann her og der.
Har ikke noen bilder vært å sende til fotokonken jeg
De er en flokk som driver å spiser midt i vannet, er vel svevealger eller no, hele elva er nemlig helt grønn, så tar de bare en hov og svupp, dermed er de fanget.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap