Tropheus tråd (side 81)

Magnar Langeng
Da har jeg vært på tur i dag 35 stk Bulu point F1. etter en halv time i karret

Ikke sååå ille Magnar.
vi har hatt 2 uhelll.... nr 1 endte med nytt gulv på kontor , soverom, gang ganger 2. ca 70kvm. en pumpe hadde reversert seg og pumpet ut alt utover gulvet, heldigvis bare 70 liter. så datt vaskemaskin returslange ut av hullet sitt og nytt gulv måtte til igjen i den enen gangen 2 dager etter det var ferdig lagt.
nr 2 gikk bedre våknet av att en power head bråket, de står meget nære overflaten heldig vis,,, da hadde en modul vi hadde kappet i to stukket seg i silikonen helt nede, heldig vi bare en tynn stråle ut og vi merket det veldig fort maks 80 liter men på linoleums gulv fikk tørket det meste opp igjen. ingen skade skjedd.

saffen dere må jo komme med noen nye planer dere har jo stoppet helt her hehehe
hehe dårlig med planer her for tiden ja.. eller har jo nye lelupier og trewe yngel da hehe noen av ynglene som har fallt bort da..
Litt frafall må du vel regne med,men kjipt allikavel når det er petroyngel

Vi trenger ennå ideer til hva vi skal fylle en 660 liter med, så kom med forslag folkens
Vibsi
Litt frafall må du vel regne med,men kjipt allikavel når det er petroyngel :) Vi trenger ennå ideer til hva vi skal fylle en 660 liter med, så kom med forslag folkens

Hva med denne? Syntes den er driit fiin
http://images.google.no/images?q=kilesa&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&ei=yRK2SvuAKpWM4Ab7idAx&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4

Eller disse : http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art.php?ID=923
ja believe me, har sett på Kilesa.De er jo kanonfine. Men har jo 6 stk blue lip, så vet ikke hvordan det er å blande sandlekere... Noen erfaring med det?

Kunne tenkt oss noen fete tricoti
Og en gjeng med leptosoma
Noen leptosomaer og trocoti i øvre delen og kilesaer på bunnen høres bra ut.
Sikkert ikke no problem å blande kilesa med mindre sandlekere men min erfaring sier kilesa alene i sanden.
Da gjør de max ut av seg.
Ok Det går jo sef an å selge blue lip'ene men vi syns de var knallfine
Evt bare ha de i et annet kar, så slipper jeg å selge:P
Liker ikke å selge fisk, kun kjøpe hehe...men så mange hus har vi ikke.
som vanlig så glemmer eg å logge på som meg
Hallo!
Er det noen som har peiling på kor eg kan få tak i ei gruppe med C Leptosoma Bulu Point?
det får du sikkert fra roger men da må de hentes i oslo området. men skal du ha de med frontosa så er det bortkastet penger de blir spist. bare snak med roger det har han forsøkt.
To sørsmål til dere Erik og Vibeke...... Har bestillt HQI lys fra reef supplyes , får det i midten av uka til 530 literen med Nkondene ...

1. Dekkglass: Du sa dere brukte Plexi glass.... var i kontakt med en leverandør som mente at dette ville slå seg..... Hva er erfaringen deres med det og hvor tykt er deres...

2. Lysstyring: Hvordan styrer dere lysene.... er en sånn med HQI , 4 stk T5 rør og Blå diode

På forhånd takk....
Vi bruker plexi, men det slår seg litt ja. Vi har overlappet to plater og skrudd de sammen for å lage det litt stivere, men det blir en liten svai på det. Fordelen er at det er lett å bare løfte av hele greien visst du skal ned i karet.

Ang lys så har vi tre kontaker og tre brytere (hqi,led og t5)
Vi har timere på alle sammen, og det begynner med at det blå lyset(led) slår seg på og fungerer som et slags moonlight. Så kommer t5 på etter et par timer, og så Hqi til slutt
I troffekar så kommer det en god del alger når man har hqi( som jo er bra)
Men i petrokaret så ser modulene fremdeles ny ut. Det får ikke sjans til å vokse alger før de blir spist igjen petro er noen griske beist....
Men super bra valg av lys. Skal aldri ha noe annet til troffer og petro!
Tusen takk for svar...... gleder meg til å få fram alle farger på fiskene..... idag har jeg to halvdårlige T8 rør som har sett sine beste dager.....
Har flere akvariekolegaer som har testet fleksiglass med samme resultatet.
Det vil gulne etterhvert. Jeg har ikke testet dette så jeg personlig har ingen erfaring
hahahahaha...

Her sitter jeg i sofaen og ser på søndagsfilmen på TV3. Elsker slike koselige og hjertevarme filmer.
Nå er ikke poenget at jeg ser på film, men rett før en av TV3 sine uendelige pauser stopper min Fluval FX5 som den alltid gjør. Sånn for å slippe ut litt luft. Når pausen kommer titter jeg inn i karet som jeg pleier å gjøre i pauser og kan ikke annet enn å bryte ut i latter. 24 troffeøyer står på rad og rekke i stram giv akt bortover ruta og titter på meg. Samtlige troffer bare står helt stive og titter ut ruta.
Plutselig starter pumpa igjen og normal aktivitet opptas. Farter rundt, småjager og plukker i grusen.

Måtte bare dele det med dere fordi det er faktisk en sjeldenhet at troffene står stille her..hehe.. og det var utrolig morsomt.

Tropheus nkonde
Hei

Har nettopp startet opp et nytt Tanganykia akvarie. Har for det meste holdt fisk fra Sør-Amerika , men nå ville jeg prøve noe nytt. Hadde en gruppe med T.Ikola for en tid tilbake i en 325 liter. Det ga mer smak . Har nå satt opp selskaps akvarie mitt med Tropheus,1200 liter.
Onsdag sendte Roger en gruppe med Tropheus Moorii Nkonde Yellow over fjellet til meg. Det er 44-45 stk i gruppen. Fantaskisk pen fisk.

Pøser på med bilder

Frode
Å pokker.
Var de så fine
Kjempefine bilder...

Grattis Frode og velkommen igjen inn i tropheusverdenen .
Jeg er glad disse prima fiskene havnet i din 1200 liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap