Revestrekenes akvarieverden (side 81)

Kjempestilig ,hvordan i alle dager har du fått det til ?


Hvilken Coy-yngel er det på et par bilder ?

Den mallen var jo utrolig søt da ,ser ut som om den smiler
[External Image]
Jeg pleier å laste opp bilder i størrelse 500x333px til kontoen min på picasaweb.google.com for å bruke dem i innlegg her på forumet. Ved siden av albumene står det "kobling til dette albumet" og "legg til lysbildefremvisning".

[External Image]
Når du har klikket på "legg til lysbildefremvisning" kommer dette vinduet opp, velg ønsket størrelse, kopier koden, lim den inn i innlegget ditt og vips, lysbildefremvisningen er på plass

Coryynglene du tenkte på er sikkert adolfoi, knipset før de begynte å farge ut.
Ahaaa .kanskje dette bør prøves en gang
Utrolig stilig! Det er ikke mulig å velge hastigheten på hvor raskt den skal bytte bilde? (:
C. adolfoi
Om dere er nødt for å kvitte dere med et par C. Adolfoi er det bare å henvende seg til meg

Følger med, keep it going!
Har dere tenkt over hvilke dere må "kvitte" dere med?

Litt synd egentlig da dere har så mange flotte arter ,men skjønner det veldig godt ,har måtte gjort det samme div. ganger
Plussmedlem
Kommer dere til å legge ut annonser ang Corydoras her på forumet, Rita? Isåfall må jeg følge med. Jeg er jo alltids på jakt etter visse Corydoras...
Denne tråden må jeg bare lese gjennom fra A til B...jeg er så imponert over at du får så mange flotte bilder godkjent til fiskebasene. Flotte bilder og alle de akvariene du har ....gleder meg til å begynne lesingen.
Uff, nå ble jeg sittende her hele natten og lese tråden. Så mange flotte bilder, og så mange fine opplevelser! Og så mange forskjellige vakre arter du har!
<embed src="http://www.youtube.com/v/iMyme-_Nmos?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="284" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Takk for fine tilbakemeldinger Heidi og Britti Anders, de artene vi eventuelt selger er nok ikke av så stor interesse for deg vil jeg tro, du får vente og se om det dukker opp en annonse

Ellers går det i sandbytter her, og det er litt av en jobb når man har mange kar så det tar tid. C134 startet leken i dag men jeg har bare funnet 5-6 egg så langt, håper de "klemmer" ut flere. Jeg har flyttet grenmallene og Ancistrus sp. L107 opp til eques'ene i langkaret så nå er det blitt et skikkelig Sør-Amerika-selskapskar

Discusene virker fortsatt friske og fine, og de er noen skikkelige matvrak. I tillegg til vanlig kost for slik fisk spiser de villig vekk grønne mallepiller av ymse slag, til og med JBL Pleco Chips To av individene har lagt beslag på nesten hele frontpartiet av karet og det patruljerer de grundig. De åtte andre discusene står stort sett inne bak røttene og stikker de nesen frem blir de jaget tilbake igjen.
<embed src="http://www.youtube.com/v/msdqjy--OoA?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="369" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Jeg har lest litt om skrivesperre i discusforumet her på AF og det tror jeg har rammet meg også Det skjer liksom ikke så mye på akvariefronten for tiden bortsett fra en varmekrise i karet til L260... det har Woha-topp og med lyset på hele dagen var det plutselig 37 grader. Jeg slo av lyset og fjernet topplokket, morgenen etter var det 29 grader igjen og fisken har heldigvis overlevd oppvarmingen.

I mangel av nye bilder blir det enda en discusvideo, men med noen malleinnslag, tre små adolfoi og trioen med sommerfuglciklider
Noen glimt fra den nederste 160l... og litt til
[External Image]
Denne Adolfoihunnen gjør så godt hun kan for å øke bestanden i karet...

[External Image]
eggene klistres både her og der...

[External Image]
De fleste coryeggene blir nok snaddermat for mallene men det dukker stadig opp nye små adolfoier i karet.

[External Image]
De unge A. dolichopterus'ene klarer seg fint, de største er rundt 3 cm nå.

[External Image]
Halvnebb'ene vokser også, og dette må jo være en hann, den har ihvertfall noe som ligner et begynnende gonopodium

[External Image]
Ung hunn.
Ser ut til å ha blitt våryrhet hos coryene deres for tiden

Den er forresten nydelig den dolichopterus-mallen .
Og noen bilder til...
[External Image]
Dette er to av de tre Bolivianske sommerfuglciklidene som holder til i discuskaret, flotte, fargerike og artige fisk. De har lekt to ganger som jeg har sett men eggene blir spist om natten, enten av foreldrene, discus eller maller.

[External Image]

[External Image]
I dag har faktisk Green laser vært i aksjon også, påskeegg
Plussmedlem
Fantastiske bilder, som alltid

Kjekt med påskeegg, mine Green Lasere har gitt meg påskeegg også! Plukking blir det dårlig av hos meg nå, derimot...
Blir aldri lei av sånne ultralydegg, blir sittende og bare måpe til batteriet går tomt. Vakkert Rita! Og disse legger en rosett her og en rosett der, så gøy!
Sølvi, det er dårlig med våryrhet her, foreløpig bare adolfoi og grønninger som viser interesse for formering. Dolichopterus er en flott malle, snedige er de også. Den største hannen vår ligger stadig vekk på rygg og "sover" uten å være fastsugd til noe, jeg har mange ganger trodd at nå synger han på siste verset men han er nok bare sånn

Anders, takk Jeg kommer heller ikke til å plukke noen egg nå (tror jeg), vi reiser til Egypt igjen 24/4 og da må jeg jo bare slippe ynglene løs sammen med de voksne så jeg hopper over det denne gangen.

Linda, de grønne legger alltid eggene i slike fine mønster, og de er den eneste arten vi har som klistrer egg på den måten. Veldig enkelt å samle egg, det er verre med de som legger ett og ett, og gjerne sprer dem rundt i hele karet
Mye farting på dere for tiden

Maller kan skremme vettet av en ja når de legger seg på rygg på den måten .

Hos meg vil de grønne fremdeles ikke trykke ut noen egg ,bare hysterisk vrimling i ett sett
Åh, ny tur til Egypt hørtes herlig ut

Enig i at maller som sover liggende på ryggen kan skremme vettet av en stakkars akvarist...
Bolivianerne i lek
<embed src="http://www.youtube.com/v/8I2TfYPQA0I?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="369" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
I kveld har de Bolivianske sommerfuglciklidene lekt igjen... og det til ingen nytte. En halvtime etter at de var ferdige var alle eggene borte.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap