Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 81)

Nei, det er de første vi kjøpte av deg, fra det siste kullet ditt.
De voksne er her på Dokka di
I dag er det søndag og typisk sånn akvariedag. Sitter her med rene abstinensene, uten et eneste akvarie å glo på eller pusle med! Det er all lesingen bakover i akvarietråden min som har skylda... Merker at jeg blir "påvirket" av det, for jeg skriver svar på forumet i NÅ tid, som om jeg har ditt og datt av akvarier nå. Svarene skrives liksom ikke i fortid. Som de korrekt sett skulle vært :p Jeg skriver "jeg renser filterne mine bla-bla-bla" og ikke "jeg renset..."


Jeg er på jakt etter innsugsrøret til et vanlig Eheim filter. Str 12/16 mm. Hvis noen har et sånt grønt Eheim filter-rør (U-formet, eller en bøyle) liggende og slenge, hadde jeg blitt glad om jeg fikk et hint på email.

Jeg finner kun utblåsningsrørene i nettbutikker, ikke innsugsrøret. Og jeg trenger et par stk av den typen som er avbildet....
Skjønner ikke hvorfor alle steder jeg ser KUN har utblåsningsrøret? Det hjelper ikke, for jeg vil ikke ha den tuten som peker vannrett så vannet blåser til siden, og ikke rett ned.

[External Image]
Innsug rør
Hør med Webzoo da vel
Ser det står 0 i beholding men har opplevd at han har det for det!
Innsugrør

Splitt tegning på favorittfiltret ditt.
2224
Du fant det jo! Tusen takk!
Tunfisk biter
Jeg skjønner ikke (enda?) hva som er så spesielt med coryer :O


Det skjønte ikke jeg heller før jeg kjøpte noen.
Beklager, men jeg måtte bare kommentere den der.

Ble litt smittet av å lese tråden her, og nå danser 8 pandaer rundt i det ene karet mitt. Blir noen flere når butikken får inn ny forsyning.
mona o
I dag er det søndag og typisk sånn akvariedag. Sitter her med rene abstinensene, uten et eneste akvarie å glo på eller pusle med! Det er all lesingen bakover i akvarietråden min som har skylda...:-) Merker at jeg blir "påvirket" av det, for jeg skriver svar på forumet i NÅ tid, som om jeg har ditt og datt av akvarier nå. Svarene skrives liksom ikke i fortid. Som de korrekt sett skulle vært :p Jeg skriver "jeg renser filterne mine bla-bla-bla" og ikke "jeg rense[B]t[/B]..." :-) Jeg er på jakt etter innsugsrøret til et vanlig Eheim filter. Str 12/16 mm. Hvis noen har et sånt grønt Eheim filter-rør (U-formet, eller en bøyle) liggende og slenge, hadde jeg blitt glad om jeg fikk et hint på email. Jeg finner kun utblåsningsrørene i nettbutikker, ikke innsugsrøret. Og jeg trenger et par stk av den typen som er avbildet.... Skjønner ikke hvorfor alle steder jeg ser KUN har utblåsningsrøret? Det hjelper ikke, for jeg vil ikke ha den tuten som peker vannrett så vannet blåser til siden, og ikke rett ned. [img]http://akvaforum.no/images/forum/11069_081114223729_1.jpg[/img]




Her Mona
http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=*NR&c=727221&t=temartic_e&userid=KFWfBFSNNBdM6FufGIT190X8DhZL9ZJwOi8
[URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=*NR&c=727221&t=temartic_e&userid=KFWfBFSNNBdM6FufGIT190X8DhZL9ZJwOi8][/URL]
Takk, da vet jeg hvor jeg finner dem. Jeg må ha to sånne
Har ikke du bestilt deg nye 2224- filtere da? Dette innsugsrøret er jo standard tilbehør til disse filterne, og følger med i pakken ( sammen med utblåsrøret). Så du trenger ikke kjøpe disse i tillegg.

Ja, jeg har bestilt meg 3 x Eheim 2224, og jeg vet selvfølgelig godt hva som følger med i pakken Men de filterbøyle-rørene i pakken kan jeg jo ikke ta, de må brukes til filterne.

Jeg trenger 2 ekstra slike filter-bøyler da jeg skal bruke dem til noe helt annet enn filtrering, nemlig til vannbytte-systemet mitt
Dette fant jeg i del 1 av akvarietråden min, fra 2008, og det fikk meg til å smile
Kan du tenke deg.... få en fisk som 25 åring og så pensjonerer du deg sammen med den? [External Image]

mona o
Av og til får jeg spørsmål om hvor gamle Corydoras kan bli. At de kan bli gamle til akvariefisk å være visste jeg, men det eldste konkrete eksempelet jeg har visst om var en leksgruppe med Corydoras sterbai som fremdeles la egg i en alder av 12 år. Så når folk har spurt, har jeg svart "minst 10-12 år gamle". Nå går det en lignende tråd på Corydorasworld, blant Corydoras-veteranene der :) Og gjett.... bare gjett hvilken rekord jeg leste om!! Det er Ian Fuller selv, som har holdt på med Corydoras i over 40 år nå, som fortalte det. Den eldste Coryen han vet om, levde til den modne alder av [B]43 ÅR! [/B]Jeg ramlet nesten av sofaen.. Videre forteller han om en drøss eksempler, Corydoras han har som er f.eks. 17 år, 15 år osv. Corydoras er altså en fisk man med godt og riktig stell kan regne med å få beholde i mange, mange år :-) Det gjør MEG glad :-)
Måtte vel være noe sånt, ja

Har bestil meg et sett med lily pipes , som jeg skal prøve.

Når disse kommer om et par- tre uker, så har jeg et innsugsrør til overs. Men innen da har du vel skaffet de for lenge siden
Jeg har funnet dem hos Aquaristikshop, ja, og kommer til å bestille derfra når jeg skal ha en større utstyrsbestilling snart. Har ikke bestilt noe utstyr enda, men jeg må jo ha en hel haug med diverse ting, alt fra Corydoras-fôr og plantenæring og luftpumpe, artemia osv. Slenger på et par sånne bøylerør da

Kjenner jeg allerede kribler i fingrene etter å få Corydoras i hus! Drømte om akvarier og masse Corydoras-yngel i natt igjen, men dessverre drømte jeg samtidig at jeg hadde begynt å røyke igjen! [External Image] DET skal jeg ikke!
Plussmedlem
Skjønner det kribler. Når man først har bestilt noe, da kribler det virkelig etter å få det i hus, og få satt det sammen!

Kan vel sikkert ta noen uker, så du får kjøpe inn ting og gjøre ting klart, som jeg ser du har startet med
Naaaaw.... [External Image]
(jeg sitter og mimrer mens jeg venter på akvariene mine....)
Dette er en liten Green Laser yngel fra 2009 !

[External Image]
mona o
Ja, jeg har bestilt meg 3 x Eheim 2224, og jeg vet selvfølgelig godt hva som følger med i pakken ;) Men de filterbøyle-rørene i pakken kan jeg jo ikke ta, de må brukes til filterne. Jeg trenger 2 [B]ekstra[/B] slike filter-bøyler da jeg skal bruke dem til noe helt annet enn filtrering, nemlig til vannbytte-systemet mitt :-)


Fant 2 stk på Tam-Alna idag.
mona o
... Jeg trenger 2 [B]ekstra[/B] slike filter-bøyler da jeg skal bruke dem til noe helt annet enn filtrering, nemlig til vannbytte-systemet mitt :-)


Jarle F
Fant 2 stk på Tam-Alna idag.

Hadde jeg hatt førerkort, skulle jeg fist avgårde til Tam Alna (rett som det er, faktisk). Men siden jeg ikke har det og aldri har hatt det heller, er jeg avhengig av å bli kjørt dit.
Skal snakke litt med gubben om det, han har fri på fredag, så kanskje vi kan ta en tur da!

Takk for tipset iallefall, Jarle!
ååå det der kjenner jeg alt for gått til,har heller ikke førerkort( aldri hatt det heller).. Så innebærer litt frustrasjon innimellom at man ikke kommer seg til de butikkene man vil.. når man selv har tid og mulighet liksom..
I dag har pakken min med pipetter fra Panduro ankommet Det er jeg avhengig av å ha, når jeg skal dosere eikebark-ekstrakt for å senke ph. Det var jeg derfor kjapp med å bestille fra Pandurohobby.no Eikebark-ekstraktet er omtrent det eneste jeg ikke solgte eller ga bort da jeg kutta hobbyen i vinter, så jeg har en hel fem liters kanne stående på kottet Det burde holde noen år.

I tilllegg har jeg fått email fra Ebay, om at selgeren av Hozelock hurtig-krankoblingen min (se bilde) har sendt de to jeg bestilte derfra Kosta meg 80-90 kroner stykket. Jeg bestilte to, så har jeg en i reserve. Disse er jeg helt avhengige av til vannbyttene mine.
Nå lurer jeg på hvor jeg får fatt i den delen som skal sitte på slangen, den som skal smekkes innpå tuten under hurtigkrankoblinga. Den er ikke så vanskelig å få tak i, det er standard. Tipper Jernia eller noe sånn har det.

LeneA
ååå det der kjenner jeg alt for gått til,har heller ikke førerkort( aldri hatt det heller).. Så innebærer litt frustrasjon innimellom at man ikke kommer seg til de butikkene man vil.. når man selv har tid og mulighet liksom..

Ja, man er avhengig av å være gift med en sjåfør Min faste sjåfør har vært veldig tålmodig opp igjennom årene, og kjørt land og strand rundt for å hente fisk for meg. Det må sies
Om du tar turen til Tam-Alna så stikk innom Clas Ohlson og kjøp slangekobling samtidig.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap