Tropheus Bilder (side 82)

badat
All respekt for din avgjørelse Vidar! Jeg for min del vet at mine fisker har ikke antibiotika i kroppen.

All respekt til deg også Badat, det viser hvor ulike metoder vi bruker og som fungerer.

Vi er forskjellige mennesker, men på et område er vi like de fleste av oss "Tropheus elskere", at vi gjør hva vi kan for at fiskene våre skal trives og ha det best mulig!

Hvordan går det hos deg da Badat? Noen nye Tropheus på gang eller?
Bloat eller bukvannsot er ikke en diagnose sånn jeg ser det, men et begrep på sykdom av ett eller annet slag. Vetrinærer klarer ikke å finne en løsning på dette problemet engang.. Hadde de gjort det, ville det vært en fasit..

Jeg personlig bruker alltid medisin, og tipper jeg har et budsjett på et par tusen i året til medisiner.

Jeg har prøvd den non-medicating strategien, men den fungerte IKKE hos meg.

Jeg syns ikke at det er noe betenkelig å bruke medisiner på tropheus. Hvis man bruker de rette medisinene med rett dose vel å merke

Altså, hvem klarer å se at fiskene er syke hvis alle fortsatt spiser? Hvordan kan man da få kurert fisker som har spisevegring uten at de får i seg medisiner? Det er mine spørsmål når man kun gir medisin i maten...

Dette er en spennende tema, og jeg er 100 % overbevist på at hvis man er flink med medisinene får man mindre problemer med tropheus. Det er min mening & erfaring.
Siste tilskudd er en gruppe VF Ikola som du kan se her på bilde.
Ellers så Moliroene med yngel og Pemba fra før.
badat
All respekt for din avgjørelse Vidar! Jeg for min del vet at mine fisker har ikke antibiotika i kroppen.

Jeg for min del vet at alle mine fisker har hatt antibiotika i kroppen

Det er akkurat dette jeg syns er spennende med tropheus. 100 forskjellige måter å holde dem på, og mye rart kan fungere. Kjenner til folk som har gitt tetra rubin til troffene sine i lange tider uten problemer f.eks Nå mente jeg ikke at det er "mye rart" at du velger å ikke medisinere Badat!
badat
Siste tilskudd er en gruppe VF Ikola som du kan se her på bilde. Ellers så Moliroene med yngel og Pemba fra før.

Virkelig fine ikolaer. Akkruat samme klasse som de jeg hadde! Bare at mine hadde gått i svenskens akvarie i ett år først.. Ser jeg en tyggene hunn i midten av gruppebildet?!

Gi ikolaene godt med mat og masse kjærlighet kommer de til å bli som denne biffen av en hann
[External Image]
Nå må det nevnes at disse fikk rekemiks med 50/50 reker og asthaxatin..
vi er litt i begge kanter på medisinbruk. slik vi gjør det er er ikke det tegn til sykdom eller noe ja da lar vi være og medisinere, vi er ikke på prinsippe best føre var prinsippet. men vi medisnerer når det er tegn til sykdom eller spisevegring, vi tar ut den som vegrer seg plasserer den i eget kar, lar den få roet seg noen dager (kommer ann på hvor syk eller tegn den viser) prøver og la den spise osv, føller med hovedkaret, kommer det flere etter da er det rett på medisinkur osv.
er hovedkaret i orden så skjer det ikke mere der men tar oss av de i karantene karet.
Når vi skal sette sammen grupper som også er gått hos oss setter vi de nye i karanten kar med filterbakterier fra det karet de skal i, i noen uker før de kommer over til sine nye innbyggere,
da får de bli vant til den nye bakterei kulturen i fred og ro. det er ingen innredning i det karet.
neste steg som vi da ikke har forsøkt enda men som vi skal prøve nå er å fore de med baktotabbs etter råd fra danskene. de første dagen etter sammenslåing. samt vi bruker salt i vannet for og hindre sopp og andre uønskede sporer som de måtte dra med seg osv.

Vi er heldige for vi har en 1000liters stamp til karantene kar i garasjen.
ellers så har vi liggene metro til 1000liter samt en pakke baktopur direct og 2 med aquamor1 så vi har ett lager klar vist ting skulle skje hehe
Mens vi venter i spenning!
[External Image]
Rogers pemba hann.. Her ser dere også hvilke forhold jeg må kjempe mot når man er på jessheim og tar bilder..
Sånt akvarie vil jeg ha!
<embed src="http://www.youtube.com/v/zlB4qat-nZA&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
her går det nok noen liter vil jeg tro... :P
Dæger'n.... der var det noen som "har tatt'n helt ut"! Tro hva slags filtrering man har i et slikt kar? En enormt stor sump?
Tro om det er privateid eller om det er et offentlig akvarium noe sted?
Blir liten den 1000 liters dunken deres Vibsi i forhold til dette... :P
<embed src="http://www.youtube.com/v/r90LlF15mVg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Vidar Alfei
Blir liten den 1000 liters dunken deres Vibsi i forhold til dette... :P

Ja den kan ikke måle seg mot det der!! Knalltøft.
Gud så lekre,de har jo den knalle fargen
Det må vere morro når de er så fine,da trives de.
Masa her...........Lurer bare hva dere ligger på i kh,jeg har selv 8,5 ph-11gh-4kh harmonerer dette er det bra for duboisiene?
Leser leser og leser men finner ikke noe konkret ang kh.
Malawi girl
Masa her...........Lurer bare hva dere ligger på i kh,jeg har selv 8,5 ph-11gh-4kh harmonerer dette er det bra for duboisiene? Leser leser og leser men finner ikke noe konkret ang kh.

Jeg er langt ifra noen ekspert på vannkjemi, men får å øke khen(som sørger får en stabil ph) bruker jeg utah ice.. Det er en stein som du kan få kjøpt i en litt større akvariebutikk. Legg steinene et sted det er sirkulasjon, så skal du se khen stiger.. Nb. Disse steinene blir faktisk oppbrukt, så du må tilsette stein nå og da.. Jeg tilsetter nye stein hver andre måned ca..
Da skal jeg skaffe meg det,takker og bukker
Vi skal hente fiskene til fredag så jeg blir en smule stressa,når noen har kh på 10 og andre 15.
Men med så lav kh kan fiskene dø eller bli syke,hjelp jeg blir vel snart kasta ut fra forumet.he he
tror du kan stresse rimelig godt ned jeg... det går nok helt fint... slik som jeg ser det så er det nok at gh og ph er bra hos deg.. som er det viktigste har selv kh på 8 målte jeg i går.. og fiskene har det helt fint for det.. så ikke stress så mye med akkurat den biten du.. sørg heller bare for at du har en stabil gh og en grei ph du..
Enig med saffen der.. Jeg selv tester vannet mitt et par ganger i året, og jeg har hatt lave kher jeg.. Det er som sagt ph og til dels gh som er viktig.. kh sørger får en mer stabil ph.. Tropheuser tåler litt svingninger, så ikke stress.. Du har også drettet fisk, og disse er mye mer tolerante..

Og nei, du blir da aldeles ikke kastet ut fra forumet! Bare kom med det du lurer på du
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap