Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 82)

Jernia her i Lillestrøm hadde pakket vekk alt av Gardena for året, så jeg måtte til Plantasjen for å få kjøpt samme type kobling.
Stine Sofie
Jernia her i Lillestrøm hadde pakket vekk alt av Gardena for året, så jeg måtte til Plantasjen for å få kjøpt samme type kobling.


Det var det mannen min også sa ang. det de evt måtte ha hatt liggende på jobben hans ved sesongslutt (han jobber på byggvarehus). Derfor måtte jeg shoppe annetsteds, fant jeg ut. Alt av hagevanningsutstyr, da inkl de koblingene jeg trenger nå, er visst pakket langt vekk for sesongen og han visste ikke hvor det var. Han mente det var rimelig utplukka også, da de ikke bestilte inn stort når de så at det gikk mot slutten av sesongen.

Men jeg har èn sånn dings liggende, som jeg tror er riktig... tro om den passer? Det er Gardena. Men det er vel standard på sånt, så den passer vel til Hozelock'en jeg har bestilt? Jeg skal teste med den når jeg får slangen (bestilt) og kran-hurtigkoblingen (bestilt og på vei i posten den også).
Jeg er ikke helt sikker på hvor den kommer fra, den slangekoblingen jeg har funnet, den bare dukket opp i en skuff. Kan hende det er den jeg brukte før til vannbytteslangen min (husker ikke)
Du kan få kjøpt en Gardena kobling av meg
STIEdge
Du kan få kjøpt en Gardena kobling av meg

Takk for tilbudet. Kan kontakte deg hvis det blir aktuelt Som nevnt over TROR jeg at jeg har en sånn liggende, men jeg må bare teste den på slangen først (og slangen har jeg ikke fått i posten ennå)
Denne var jo fin til å brukes som yngelkar da....!? [External Image] *ta frem målebåndet*

[External Image]
Om du kjøper den trenger du et nytt bedre filter. Jeg synes ikke filteret some følger med duger til noe som helst og bare bråker og laget mye trøbbel. Dekk glasset/plexi hviler på noen plasthengsler man monterer. Skal man ha det opp detter ofte en eller to hengsler ned i karet.
Ja, jeg vet, jeg har hatt den kubiske 31 literen en gang til reker. Brukte ikke dekkglasset, og skiftet ut filteret med et Liberty Hang-on filter istedet. Og tilfeldigvis har jeg et eneste filter liggende, og det er et Liberty filter
Den erfaringen sa meg at kubiske kar ikke er noe for meg, jeg liker bedre avlange og lave
________________________

Det er skummelt å sitte og lese seg gjennom akvarietråden...! Jeg er kommet til innlegg nr 3307 i Del 1, og det handler akkurat nå om Green Laser egg! Så verpesyk jeg blir, og som jeg savner å ha små Corydoras-bartetroll susende rundt her i yngelkar....! Plutselig kommer liksom alt rasende tilbake
[External Image]

Det er ikke spøk å være gjøk.

Sitter her og ser på mine L205, som jeg nå har en meget lang feide gående med. Pokker om den svartens Peckoltiaen skal få ta rotta på meg.

Dette må være den fisken jeg har slitt mest med for å få til å yngle. Akkurat nå er det slutten på tørketid og karret ser ikke ut i måneskinn. Vannbyttet de to siste månedene har vært minimal. Høye nitratverdier, pH lik vannkrana og lite med mat. Til helga blir det vel full opprensk og plutselig er det regntid. Får håpe de har mistet peil på virkelige årstider siden disse er hentet i elva.

Nei, Mona her er det bare å få opp noen kar til og inn med noen Cory slik at du har noe å puske med.

Hei på deg forresten, hyggelig at gamle travere fortsatt, om ikke annet, fortsatt går.
Må vise frem mine søte små green laser som ble klekket forrige tirsdag :o)
Rart at sånne sytråder kan være så nusselige :oD
Geir Kristiansen
Det er ikke spøk å være gjøk. ....

Nei, det skal være sikkert og visst! Hehe Jeg skjønte at akvarieinteressen ikke var tapt alikevel, når jeg begynte å drømme om det stadig oftere. Så en dag hadde jeg hatt en ekstra fin akvariedrøm, og da jeg våknet og gikk inn på pc-rommet (tidl. akvarierommet) ble jeg nesten skuffet over å ikke finne noen akvarier der... så da begynte jeg å tenke på det igjen, og fant ut at jeg måtte starte opp igjen.
Er og blir en Corydoras-frik! [External Image]

Lykke til med mallene! Hold oss orientert om det funker med din tørketid/regntids-simulering, Geir! Det hadde vært interessant å vite.
cara79
Må vise frem mine søte små green laser som ble klekket forrige tirsdag :o) Rart at sånne sytråder kan være så nusselige :oD


Naaaw....[External Image] så søte!

Jeg vet at jeg iallefall skal ha Green Laser når jeg får akvariene mine oppe og gå igjen De er rett og slett nydelige og absolutte favoritter!

Er det innbildning fra min side, eller er det litt stillere på AF nå enn før...?

Jeg driver fortsatt på med oppfriskning av gamle minner, og leser i Del 1 av akvarietråden. Og som jeg savner Corydoras reynoldsi når jeg så dette bildet...! De MÅ jeg bare skaffe igjen senere...! De er så nydelige.
Jeg ønsker meg C. boesemani også, de ligner faktisk ganske mye, og har den samme nette lille spede kroppen som C. reynoldsi.

Tror jeg må lage meg en ny ønskeliste Har posta et par sånne lister opp gjennom tidene.

Bilde knipset april 2009.
[External Image]
[External Image]
Plussmedlem
Skal vi se... Da har du listet opp arter til en 3 kars reol til da... Når skal den bestilles da?
Det har blitt betraktelig stillere på AF etter du forsvant, mange av de gamle traverne ble bare mindre og mindre synlig.
Nå leser jeg ikke lenger nye innlegg men venter trofast på feks at du skulle komme tilbake igjen.
Fölger de trådene jeg mener er meningsfulle eller morsomme og gir blaffen i resten.

Tror nok det er flere som gjör det på same måte, kvaliteten på trådene virker å ha blitt utvasket, da feks slike som deg forsvant og ikke lenger ga nykommerne et blikk på hvordan det går ann å legge ut masse nyttig informasjon og flotte bilder, heller en å kjase i vei om alt mulig.

Nå skal ikke banne i kirka siden jeg selv ikke gidder lete frem inforasjon og lage lenker osv i min egen tråd.
Men derfor er jeg veldig glad for at du endelig er tilbake med all den fantastiske kunnskapen og det at du deler alle tips og linker med oss og også gir detaljerte beskrivelser av feks hvordan tenke når men bestiller porsareol, hvem som er billigst osv.

Det var en ren glede når jeg skjönte at du endelig var på vei tilbake og ikke et atter meningslöst innlegg med spm osv.

Du har värt savnet.

Jeg vet hvorfor du forsvant og om du ikke kanskje var hyllet som person, var du hyllet som en meget dyktig og seriös akvarist. Det var trist den dagen det ble stille.
milo
Skal vi se... Da har du listet opp arter til en 3 kars reol til da... Når skal den bestilles da?

Når bestille hva...? Fisk? eller reol mente du?
Reolen ER bestilt den, forrige uke
C. reynoldsi kan nok vise seg litt vrien å få fatt i, men jeg vet om en som har en leksgruppe med C. boesemani... og han har yngel gående på dem i tillegg! *sikle* men jeg vet ikke hvor mange yngel han har da, det venter jeg svar på.
Galemor
Det var en ren glede når jeg skjönte at du endelig var på vei tilbake og ikke et atter meningslöst innlegg med spm osv. :) Du har värt savnet. Jeg vet hvorfor du forsvant og om du ikke kanskje var hyllet som person, var du hyllet som en meget dyktig og seriös akvarist. Det var trist den dagen det ble stille.


Åh, nå fikk jeg nesten klump i halsen! Det var utrolig snillt sagt, Galemor Og så kjente jeg et stikk av prestasjonsangst [External Image] hehe
mona o
[QUOTE=milo]Skal vi se... Da har du listet opp arter til en 3 kars reol til da... Når skal den bestilles da?

Når bestille hva...? Fisk? eller reol mente du?
Reolen ER bestilt den, forrige uke
C. reynoldsi kan nok vise seg litt vrien å få fatt i, men jeg vet om en som har en leksgruppe med C. boesemani... og han har yngel gående på dem i tillegg! *sikle* men jeg vet ikke hvor mange yngel han har da, det venter jeg svar på.


Jeg har fortsatt leksgruppa med C.renoldsi og de leker med jevne mellomrom.
Har du fått opp noe yngel på dem? * klø i fingrene *
Har lest tråden din i laaang tid, og har bestemt meg for å sette opp et kar med Coryer på bakgrunn av kunnskapen jeg har skaffet meg gjennom dette
Det gjenstår imidlertid å bestemme meg for hvilken type jeg skal anskaffe. Jeg følger med i spenning på nye kunnskaper og ideer
STIEdge
Har lest tråden din i laaang tid, og har bestemt meg for å sette opp et kar med Coryer på bakgrunn av kunnskapen jeg har skaffet meg gjennom dette :) Det gjenstår imidlertid å bestemme meg for hvilken type jeg skal anskaffe. Jeg følger med i spenning på nye kunnskaper og ideer :)


En ny Corydoras-entuasiast er kanskje født?
Som første art, gå for en av de fineste...Corydoras adolfoi! Umulig å ikke la seg beta av den nydelige arten. Anbefaler at du f.eks. tar en tur til Dahsl Dyrerike i Moss når du skal handle fisk. Det er verdt turen og der finner du alltid noe interessant, og gjerne arter som ikke kjede-zoobutikkene har.

PS! Beregn god tid - man fortaper seg gjerne foran karene til Dahls dyrerike! Og særlig nå som de har flyttet (50 m) og nyåpner i nye lokaler med mange flere kar den 26. oktober!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap