Sissis våte drømmer (side 82)

Oi, gøy for oss som bor litt for langt unna til å bare komme luskende for å ta en titt, hehe. Den ene lille lysegrønne planten ved 2:29 ca, vet du navnet på den? og FOR noen finner på den kampfisken! Massivt!
Den lille planten heter Pogostemon helferi, men den trives desverre ikke så veldig i mine kar...

Helt enig i at Kåre Conradi er en veldig flott fisk! Og han er skikkelig stilig når han blåser seg opp for damene. Heldigvis syns han det holder
Pogostemon helferi er en favoritt hos både reker, snegler, maller og levendefødere her. Smaker nok aldeles helt nyyydelig! Billigere med salat ;o)
Jeg gleder meg til i kveld! Det skal bli hyggelig å treffes, for en skikkelig akvaristprat.
Gleder meg jeg også Inger Anne, selv om det ser ut til at vi blir bare 3. Det er jo lett at ting kommer i veien, men jeg er ganske siker på at vi finner maaaaasse å prate om uansett ;D
Samtaleemne mangler sjelden når akvarister møtes. Jeg tror jeg faktisk har til gode å treffe en akvarist som ikke skravler skikkelig.
Kan være nok med to stykk hvis det er det ,skravles gjør det uansett
Tusen takk for at jeg fikk komme på besøk. Det var utrolig hyggelig!
Vi ble bare 2 på "akvarietreffet", men det var veldig hyggelig alikevel. Og skravla gikk godt den, selv om vi datt ut innimellom, når en fisk gjorde seg til
Er det mulig...
Måtte rense filteret i Asylet i dag, en modifisert Fluval Pluss 2, for det var neste tett igjen. Mens jeg holdt på med dette, så hoppet klovnekillien min ut og ned på gulvet. Og der satt Karma...

Fikk etterhvert tak i den, og puttet den oppi karet igjen, men jeg er definitivt ikke optimistisk. Den lever (enn så lenge), men sliter tydelig.

Det teiteste av alt, er at jeg vurderte å ta den ut, og flytte den over i Trollskogen. Men der er det jo ikke heldekkende glass, så det turde jeg ikke å gjøre. Ja da, sånn går no dagan...
Vel, da er min tid som killieier over. Ihvertfall for denne gang...
Usj da! Det var trist. Jeg som hilste på killien i går. Klovnekillier er så fine.
Sånn endte mine dager med kileflekk rasbora også. Hadde de i ei bøtte med vann da jeg bytta sand. Den ene forsvant mystisk (satt to katter og kikket på), den andre fant jeg i munnen på katta, i live. Den levde ikke så veldig lenge etterpå stakkar. :\
Nytt kamera?
Jeg har jo overtatt pappas gamle Sony Sybershot, og det er ingen tvil om at det tar mye bedre bilder enn mobilen min, spesielt når jeg skal ta bilder av fisk. Men, og det er et stort men; kameraet suger strøm! Batteriene varer max 14 minutter, og det er jo helt håpløst, selv om jeg har oppladbare. Og ja, det er ikke batteriene det er noe galt med...

Så nå har jeg begynt å titte etter nytt kamera. "Alle" sier at det ikke er vits i å kjøpe noe annet enn speilrefleks, men det er virkelig ikke noe alternativ. Jeg har et budsjett på "max" 2000,- og jeg har ikke hverken energi til å holde, eller sette meg inn i et speilrefleks. Tenker mot superzoom: Sony, eller Panasonic tror jeg.
Jeg har både speilrefleks og kompakt-kamera av merket Sony cybershot og jeg syns mange ganger jeg får bedre bilder med cybershot-en fordi jeg ikke skjønner alle disse innstillingene på speilrefleksen...

Og med ett slikt budsjett kan du få ett veldig bra kompakt-kamera

Lykke til i letingen!

P.s....trist med Killi-fisken:/
Ove er satt opp med en ny og moderne utgave av CyberShot DSC W580), han kan jo ikke bruke mitt fordi jeg har satt okularet på langsynt og blir grinete hvis noen har tuklet med innstillingene ;o)

Tror helt sikkert du blir fornøyd, jeg har brukt moderens Lumix også og var godt fornøyd med det selv om det var en "eldre" modell. Men et tips, spander på deg et raskt minnekort! Ble veldig overrasket over at det kunne ha så mye å si...
Det med minnekortet plukket jeg opp i tråden din ja Linda, så det skal jeg ihvertfall huske på ;D
om du vil ha noe midlertidig og gratis, så har jeg en Canon PowerShot A480 liggende som jeg ikke bruker. Tar vanlige AA batteri. Nå ble jeg faktisk usikker på om det var noe galt med kamera.. hm nei tror det var bare at jeg ville ha et mer lysfølsomt et.

Jeg kjøpte foresten et Canon Ixus 130 til ca 900 ellernoe på komplett.no trur jeg det var, for en stund tilbake. Da så jeg Elkjøp solgte det til dobbelt så mye! Ixusn' er jeg veldig fornøyd med, syns Ixus er et utrolig snedig og billig kameraserie. Husker mamma fikk et Ixus kamera for mange år siden, overgikk alle andre kameraer i huset! Det var utrolig lys-sensitivt og trengte ikkke blits ute i mørke netter eller mørke stuer.

Ixus serien er ihvertfall verdt å se på. Vennina mi hadde et speilrefleks kamera med seg igår til meg men bare ved "auto" fikk hun ikke noen bedre bilder av fiskene mine enn meg - men vil tro at det kan lønne seg å bruke innstillinger der, sier ikke noe på det.

Her er ihvertfall noen priser på digitalkamera, jeg er strålende fornøyd med mitt! Det er lite, lett, lang levetid på batteri osv.

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=canon%20ixus&bn=10753&mfr=
Hm... Om Ixusene er gode i dårlig lys, så er jo absolutt de noe å se på ja. Takker for tipset ;D
Kjenner jeg gleder meg veldig til å få flyttet de 2 rubintetraene i Trollskogen over til de andre i Kjøkkenøya. Tror de to er hanner, for de krangler mye og er veldig sterke i fargen. Men så var det det med å fange dem da. Mikroskopiske fisk i et tett beplantet kar...

Får bare håpe det nye året snart byr på noen dager med høytrykk, slik at kroppen kanskje kan virke bittelitt igjen...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap