Mange bøtter vann.. (side 83)

våken nå, både jeg og jan rune har forsovi oss, så vi kommer så fort vi kan.
Har du fått deg type?O_o
nei. han ringte meg for 20 min siden pg sa han var forsinka. noe jeg og var.
Ah Sikkert bare hodet mitt som kobler sammen ting feil :P

Ses seinere i dag
God morgen alle sammen. Da drar jeg herifra om litt, dette blir knall!
næmmen der var du og gitt :p

da var man omsider kommet hjem, må si jeg ble noe overrasket over å se at venusene mine gikk for hele 21 kr stykket... de koster jo 12-15 i dyrebutikken :p men jeg klager ikke jeg xD
nå skal jeg plante noen planter, plukke snegler, dusje og så bærer det til peppes :p
jaja, glemte klokka helt, så jeg blir noe forsinket inn til byen. men her er 2 før og ett etter bilde av 64 litern min. og nå håper jeg at plantene ikke forsvinner sånn uten videre. 2 posthornsnegler fulgte det med gratis og :p

med blits
[External Image]

uten
[External Image]


vannet litt uklart ennå, og må fylle opp de siste literne senere.
[External Image]
da er det 96 litern som står til pers idag, sammen med do og badet. for en kombinasjon!
He he du har jammen jobben forran deg idag skjønner jeg. Her skal jeg prøve og finne ut mest mulig om fiskene jeg skaffet igår, slik at jeg finner ut hvordan kabalen skal legges, med tanke på reker/fisk kombinasjon etc.
Klokka var 3 når jeg la meg, så ikke veldig klar for masse fiskegreier idag akkurat, men litt flytting blir det kanskje
Guramiene går nemlig i hver sitt litersmål i 85l, stjerner og pygmeer går sammen i bøtte. Tanken er om jeg kan ha pygmerasboraene med perlene, siden de er så små. For da kan 30l brukes til stjerner slik jeg opprinnelig hadde tenkt. Men hvor jeg skal plassere guramiene er et spm, tror enten de havner i samme 12l eller i hver sin. Det kommer litt ann på om de kan krysses og hvor store de blir. Lurer på om jeg kanskje har blitt litt lurt, for hvis de guramiene jeg har 4 av er de jeg tror, står det at de kan bli 5cm i basen her, og det er litt mye :o
tja, tror jeg dropper do og badet, er stuptrøtt + at kjellergangen er fylt med ting og tang fra lekerommet til broren min. men skal ta et realt vannbytte og fjerne en del planter fra 96 litern og putte den siste cryptocorinen jeg kjøpte oppi der, samt flytte litt på den lille planta jeg ikke aner hva heter.
og se om jeg greier å fakke et par amanoer til.
noen få bilder til, før jeg hiver meg rundt.

en liten goby slapper av. man kan se både her og hos venusene at det er noen som liker å nappe :p
[External Image]


dette bildet trodde jeg at var helt ødelagt. men litt leking med levels og colour balance så ble det brukbart allikevel. må vaske glasset ser jeg.. men jeg sliter med å få glassene rene. har prøvd alt fra jif til microfiberklut -.-
[External Image]


[External Image]
Eddik oxo??
Har blitt sittende forran kassa her jeg da, orker ikke stresse med fisker idag egentlig. Utrolig støl faktisk, var helt ille i beina, de føltes nesten visne når jeg gikk til bilen på morran. Men skjønner ikke hva som kan ha gjort det sånn. Tror jeg skal tenke på å krabbe under dyna faktisk, gjesper og fryser litt her jeg sitter.
Mmmm slå av pc, sjekke fisker og sova, høres ut som en goood plan ;D
har ikke prøvd eddik nei, blir vel det neste :p
Fiskesjekking er herved gjort :P
Vannbytte hos guramiene og de fikk noen korn med granulat for. De er så deilige, skjønne små fiskene.
:p det hørtes nesten perverst ut det der :p

her venter jeg bare på at maten skal tine og vannet i 96 klarne, så blir det mat og bilder. rota opp en del drit som ligger oppå sanda, men det går seg forhåpentlig til etterhvert. er irritert på de svarte korna i 64 litern som lyser opp som ugress.
herregud, fiskene er jo spinnville. alt fra otto til corydoras vrimler omkring. bare pennene som er still som vanlig. men jeg er bekymret. en av pennene bare legger seg ned på bunnen.. det kan da umulig være normalt. men jeg ser ikke noe i veien med fisken heller..


[External Image]

[External Image]
sånn ble det! vannet klarnet til slutt
[External Image]

men uff og huff. er TO penner som sliter. en legger seg ned på bunn og ser tufs ut, men ingen åpenbare problemer... den andre ser ut som en ballong. kan ikke se at skjellene strutter, og den snur rompa til slik at jeg ikke får tatt skikkelige bilder. karet var jo mørkt og nedgrodd, så jo knapt noe fisk.. man får en liten aha opplevelse. karet skal lukes skikkelig og ofte fra nå av. vurderer å selge de fremdeles friske pennene etterhvert, virker ikke som de trives helt hos meg... =/
her er ballongen... ingen strutteskjell, så er vel kanskje ikke bukvannssott?
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap