- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mange bøtter vann.. (side 83)
Mange bøtter vann.. (side 83)
Postet 15.03.09 kl 08:30
Postet 15.03.09 kl 08:37
Postet 15.03.09 kl 08:47
Postet 15.03.09 kl 08:50
Postet 15.03.09 kl 10:21
Postet 15.03.09 kl 20:46
Postet 16.03.09 kl 18:23
jaja, glemte klokka helt, så jeg blir noe forsinket inn til byen. men her er 2 før og ett etter bilde av 64 litern min. og nå håper jeg at plantene ikke forsvinner sånn uten videre. 2 posthornsnegler fulgte det med gratis og :p
med blits
uten
vannet litt uklart ennå, og må fylle opp de siste literne senere.
med blits
uten
vannet litt uklart ennå, og må fylle opp de siste literne senere.
Postet 16.03.09 kl 19:43
Postet 16.03.09 kl 23:59
Postet 17.03.09 kl 16:37
He he du har jammen jobben forran deg idag skjønner jeg. Her skal jeg prøve og finne ut mest mulig om fiskene jeg skaffet igår, slik at jeg finner ut hvordan kabalen skal legges, med tanke på reker/fisk kombinasjon etc.
Klokka var 3 når jeg la meg, så ikke veldig klar for masse fiskegreier idag akkurat, men litt flytting blir det kanskje
Guramiene går nemlig i hver sitt litersmål i 85l, stjerner og pygmeer går sammen i bøtte. Tanken er om jeg kan ha pygmerasboraene med perlene, siden de er så små. For da kan 30l brukes til stjerner slik jeg opprinnelig hadde tenkt. Men hvor jeg skal plassere guramiene er et spm, tror enten de havner i samme 12l eller i hver sin. Det kommer litt ann på om de kan krysses og hvor store de blir. Lurer på om jeg kanskje har blitt litt lurt, for hvis de guramiene jeg har 4 av er de jeg tror, står det at de kan bli 5cm i basen her, og det er litt mye :o
Klokka var 3 når jeg la meg, så ikke veldig klar for masse fiskegreier idag akkurat, men litt flytting blir det kanskje
Guramiene går nemlig i hver sitt litersmål i 85l, stjerner og pygmeer går sammen i bøtte. Tanken er om jeg kan ha pygmerasboraene med perlene, siden de er så små. For da kan 30l brukes til stjerner slik jeg opprinnelig hadde tenkt. Men hvor jeg skal plassere guramiene er et spm, tror enten de havner i samme 12l eller i hver sin. Det kommer litt ann på om de kan krysses og hvor store de blir. Lurer på om jeg kanskje har blitt litt lurt, for hvis de guramiene jeg har 4 av er de jeg tror, står det at de kan bli 5cm i basen her, og det er litt mye :o
Postet 17.03.09 kl 17:51
tja, tror jeg dropper do og badet, er stuptrøtt + at kjellergangen er fylt med ting og tang fra lekerommet til broren min. men skal ta et realt vannbytte og fjerne en del planter fra 96 litern og putte den siste cryptocorinen jeg kjøpte oppi der, samt flytte litt på den lille planta jeg ikke aner hva heter.
og se om jeg greier å fakke et par amanoer til.
og se om jeg greier å fakke et par amanoer til.
Postet 17.03.09 kl 18:58
noen få bilder til, før jeg hiver meg rundt.
en liten goby slapper av. man kan se både her og hos venusene at det er noen som liker å nappe :p
dette bildet trodde jeg at var helt ødelagt. men litt leking med levels og colour balance så ble det brukbart allikevel. må vaske glasset ser jeg.. men jeg sliter med å få glassene rene. har prøvd alt fra jif til microfiberklut -.-
en liten goby slapper av. man kan se både her og hos venusene at det er noen som liker å nappe :p
dette bildet trodde jeg at var helt ødelagt. men litt leking med levels og colour balance så ble det brukbart allikevel. må vaske glasset ser jeg.. men jeg sliter med å få glassene rene. har prøvd alt fra jif til microfiberklut -.-
Postet 17.03.09 kl 20:16
Eddik oxo??
Har blitt sittende forran kassa her jeg da, orker ikke stresse med fisker idag egentlig. Utrolig støl faktisk, var helt ille i beina, de føltes nesten visne når jeg gikk til bilen på morran. Men skjønner ikke hva som kan ha gjort det sånn. Tror jeg skal tenke på å krabbe under dyna faktisk, gjesper og fryser litt her jeg sitter.
Mmmm slå av pc, sjekke fisker og sova, høres ut som en goood plan ;D
Har blitt sittende forran kassa her jeg da, orker ikke stresse med fisker idag egentlig. Utrolig støl faktisk, var helt ille i beina, de føltes nesten visne når jeg gikk til bilen på morran. Men skjønner ikke hva som kan ha gjort det sånn. Tror jeg skal tenke på å krabbe under dyna faktisk, gjesper og fryser litt her jeg sitter.
Mmmm slå av pc, sjekke fisker og sova, høres ut som en goood plan ;D
Postet 17.03.09 kl 20:21
Postet 17.03.09 kl 20:37
Postet 17.03.09 kl 20:54
Postet 17.03.09 kl 22:02
Postet 17.03.09 kl 22:34
sånn ble det! vannet klarnet til slutt
men uff og huff. er TO penner som sliter. en legger seg ned på bunn og ser tufs ut, men ingen åpenbare problemer... den andre ser ut som en ballong. kan ikke se at skjellene strutter, og den snur rompa til slik at jeg ikke får tatt skikkelige bilder. karet var jo mørkt og nedgrodd, så jo knapt noe fisk.. man får en liten aha opplevelse. karet skal lukes skikkelig og ofte fra nå av. vurderer å selge de fremdeles friske pennene etterhvert, virker ikke som de trives helt hos meg... =/
men uff og huff. er TO penner som sliter. en legger seg ned på bunn og ser tufs ut, men ingen åpenbare problemer... den andre ser ut som en ballong. kan ikke se at skjellene strutter, og den snur rompa til slik at jeg ikke får tatt skikkelige bilder. karet var jo mørkt og nedgrodd, så jo knapt noe fisk.. man får en liten aha opplevelse. karet skal lukes skikkelig og ofte fra nå av. vurderer å selge de fremdeles friske pennene etterhvert, virker ikke som de trives helt hos meg... =/
Postet 18.03.09 kl 17:36
Postet 18.03.09 kl 17:48